2020-06-14, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Fast är det inte bra om vi är sena på bollen när det handlar om ett vaccin som stressats fram?
Nja, jag tror att den kommer att vara ganska säker. Jag skulle ta den i alla fall, tror jag
Citera
2020-06-14, 23:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Apropå dumstrut så menade du säkert underliggande sjukdomar. Jag tippar dock på att de flesta av dessa 3264 hade oupptäckta underliggande sjukdomar eller var rejält överviktiga alternativt väldigt gamla.

Vad blir nästa korkade ursäkt, att de var utomjordingar? Seriöst , är det inte jobbigt att vara så svagt begåvad som du är ?
Citera
2020-06-14, 23:14
Medlem
BREAKING! Medical Experts Warn That COVID-19 Could Trigger Diabetes In Otherwise Healthy Individuals Who Never Had The Condition Before.
https://www.thailandmedical.news/news/breaking-medical-experts-warn-that-covid-19-could-trigger-diabetes-in-otherwise-healthy-individuals- who-never-had-the-condition-before-
Citera
2020-06-14, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Nej, obesity (BMI på >30) räknas som en pre-existing condition.
Vad jag säger är att det fram till sista April avlidit 3,264 personer i COVID-19 i UK utan några underliggande sjukdomar. Alltså personer som räknas som fullt friska.

Du försöker övertyga en apa att en banan är ett päron .
Citera
2020-06-14, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Fast är det inte bra om vi är sena på bollen när det handlar om ett vaccin som stressats fram?

Jag tror inte det finns någon i tråden som vet hur inköp av vaccin fungerar. Ändå vet alla att sverige gör fel vid inköp av vaccin.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Folkhälsomyndigheten ska inte drivas som ett företag, det ska vara ett arbete på hög nivå där man omvärderar riktlinjer i takt med ny kunskap. Fokus ska vara smittskydd och folkhälsa med beaktande av Sveriges regioners och kommuners funktionalitet.

Ett företag fungerar så också, men det du skrev var något annat och det var det jag replikerade på. Du skrev att det blidas en sekt med likatänkande individer inom FOHM. Mitt svar är att alla verksamheter bygger på det. Du kan inte vara anställde på ett ställe och göra revolution med egna idéer som avviker från den linje som verksamheten har. Den inre processen hos FOHM har du för övrigt ingen aning om.

Citat:
Löfven har fel i bokslutstanken eftersom det rör sig om ett föränderligt kunskapsläge. Man ser en flexibilitet vad gäller de ekonomiska åtgärderna men inte vad gäller smittskydd och det är anmärkningsvärt.

Det är du som inte begriper vad du skriver. Just detta att det är ett föränderligt kunskapsläge gör ju att man inte nu kan säga att det blir fel i slutänden. Speciellt inte sådana personer som tror att det ska bli värre till hösten med en andra våg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Att det inte finns vaccin mot SARS beror ju på att behovet inte finns längre.
Behov fanns och finns men ingen lyckades.
Citera
2020-06-14, 23:16
Medlem
Citat:
Proverna togs för över en månad sen så det lär ligga högre idag.
På tre veckor (v 18 till v19) har antalet ökat med 0,6% så okej idag kanske det är 6,7%.
Citera
2020-06-14, 23:17
Medlem
Citat:
De lär inte komma ett säkert vaccin På länge eftersom det fortfarande inte kommit ett sådant mot förra SARS som kom 2003.

SARS las det inga större resurser på, så inte jämförbart öht.

Skulle alls förvåna mej om det kommer ett vaccin redan i år, dock så är det inget jag personligen tycker allmänheten ska ta, utan bara riskgrupper. Ett säkert vaccin tar flera år, det går inte att komma undan det, för man kan omöjligt veta vilka de långsiktiga effekterna är av ett vaccin utan att ha testat det i flera år.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Nja, jag tror att den kommer att vara ganska säker. Jag skulle ta den i alla fall, tror jag

Jag är ingen motståndare till vaccin. Tvärtom. Men det upphajpade världsläget just nu är en grogrund för att man ska stressa fram ett vaccin som KANSKE inte är så säkert som det ska vara. Man kan bara hoppas på att det inte blir så...
Citera
Medlem
Citat:
Behov fanns och finns men ingen lyckades.
Nej, utan vidare utveckling av och försök att framställa ett vaccin mot SARS stoppades då de lyckades med att "stänga in" smittan
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Lövet tycker det är för tidigt att utvärdera och vill inte tala om något misslyckande. Detta samtidigt som vi har 4 gånger fler döda än övriga europeiska länder tillsammans.7 gånger fler döda per capita

Ju mer samhällspridning, desto fler döda. Borde inte vara jättsvårt att förstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in