2020-06-14, 22:59
Medlem
Israel is in advanced talks with Moderna to buy its coronavirus vaccine that is entering the final stage of testing, leading Israeli news website Ynet reported on Sunday.
Ynet, quoting unnamed officials at Israel's Health Ministry, did not report further details. A ministry spokesman declined to comment on the report.
Moderna confirmed on Thursday it planned to start a trial of 30,000 volunteers for its vaccine in July.
(Källa: Jerusalem Post)

Har Sverige ens ställt sig i kö? Vi fanns ju inte med i de länder som slutit avtal med Astra Zenica. Det var typ andra länder i EU som gjort. Min teori är att Sverige kommer skita i vaccinet. Vi har ju flockimmunitet...eller...?? Källa: Dagens Industri
Citera
2020-06-14, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Jag trodde att vi inte hade någon nämnvärd smittspridning. Hur ska ni ha det?
Enligt FHMs rapport som kom i veckan beräknas att 6,1% har antikroppar. Alltså ca 600 000. Så nu slipper vi gissa.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/6561cbb8fcb8435788fb69f5fd1b4356/seroepidemiologiska-studier-genomgangen-covid-1-delrapport-1.pdf
Citera
2020-06-14, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Ja, det var verkligen en sorglig hög med ursäkter
Det han sa stämmer, men du och andra alarmister kan inte ta till er logiska förklaringar.
Citera
Medlem
Jag var lite skeptisk från början men jag tror faktiskt att ett vaccin är nära till hands. Jag har svårt att tro att länderna skulle sluta ett sådant stort avtal med Astra Zeneca och att WHO (trots all deras klumpighet) skulle göra ett utlåtande att vaccin kan vara färdig redan i höst om inte testerna visade 99 procents pålitlighet. Vacciner som går in i tredje testfas brukar inte fallera har jag för mig, vanligtvis avbryter man redan efter första fasen vid tveksamhet. Sedan är det en annan femma hur det kommer att distribueras och vilka länder som ska ha tillgång till det först. Skulle inte förvåna mig om Sverige inte lyckas med upphandling så vi ingår i första leveranskretsen. Det skulle förmodligen heta något i stil med "Vi var inte tillräckligt beredda på att ett vaccin skulle komma..."
Senast redigerad av starshipp 2020-06-14 kl. 23:16.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Men hur mycket behöver man ”bygga ut” innan man kan lätta på restriktionerna? Jag vill ha raka rör från myndigheterna. Inget jävla flum.

Det kommer du inte att få, såvida det inte exploderar och de låser in oss. Då vet du.
Citera
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Hur tänkte du nu? Menar du att enstaka personer inom FOHM ska gå ut med kritik att de inte håller med? Naturligtvis arbetar FOHM med en enhetlig strategi i likhet med vilket företag som helst. Att regeringen tycker samma är ju inte heller konstigt eftersom de valt att följa FOHM:s rekommendationer.

Sedan har ju Löfven rätt i att det inte går att göra bokslut förrän hela situationen är under kontroll. Det är ju även rätt att problemen i äldreomsorgen fanns där oavsett virusutbrottet. Det är många äldre som offrats över tiden i en bristfällig äldreomsorg, men det har ingen haft intresse att uppmärksamma.

En sekt likatänkande individer finns ju även i denna tråd. Ni fortsätter dag ut och dag in att upprepa samma sak.

Om man försöker se objektivt på det är det väl klart att vare sig Tegnell eller Carlson är några stjärnor, så självklart har de brustit på olika sätt. Regeringen valde sin väg bakom FOHM och då är det som det är.

Folkhälsomyndigheten ska inte drivas som ett företag, det ska vara ett arbete på hög nivå där man omvärderar riktlinjer i takt med ny kunskap. Fokus ska vara smittskydd och folkhälsa med beaktande av Sveriges regioners och kommuners funktionalitet.

Löfven har fel i bokslutstanken eftersom det rör sig om ett föränderligt kunskapsläge. Man ser en flexibilitet vad gäller de ekonomiska åtgärderna men inte vad gäller smittskydd och det är anmärkningsvärt.
Citera
2020-06-14, 23:02
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Knappast så många
Vid det här laget borde du fattat att jag kan ge dig ett svar på den frågan, eller hur? Och eftersom jag i motsats till dig inte sitter och gissar så finns det nu en betydande risk att du får ta på dig en dumstrut. Igen.

I UK har det fram till sista April avlidit 3,264 personer i COVID-19 utan några underbyggande sjukdomar. Helt friska personer, således.

Ta nu på dig dumstruten igen.
Citera
2020-06-14, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mancosureinholf
Igår såg jag en reportage på italienska rai uno. Det handlade om Sveriges hantering av coronapandemi.
Nåväl, en väldigt kritisk reportage. De flesta av argumenten som brukar tas upp tex här på flashback av de så kallade "alarmister" togs upp i reportagen.
Jan Albert blev också ägd av intervjuaren. Han sa nåt i stil med "Jo, men det är typ ändå bara som en svårare influensa", varpå tjejen blev väldigt sur och det var underförstått att hon krävde respekt när hon sa "Det är 34 tusen italienare som har dött under pandemin....?!?"
Och då så den korrupta Albert att "ähhh jo det är sant med Italien hade oturen att vara pandemins epicentrum".
Då tänkte jag, va fan, om Italien har 34 tusen döda. Sverige har ju 5 tusen döda. Jämfört med antal invånare, skulle Sverige ha typ 30 tusen döda. Och den korrupta idioten skyller ifrån sig genom att säga att italien var pandemins epicentrum? Så Sverige är också det eller vadå???

På slutet visades bl a hötorget och några skyltar där det stod typ "Respekt mot de som har byggt Sverige och som man låtit dö ensamma", eller typ "Byt strategi!". Men tror inte jag nånsin sett såna bilder i svensk media. Värsta regim eller vadå??

Sista jag såg var en kille från Irland. Han var så jävla besviken över Sverige och hur man hanterat pandemin. Han sa att han hade dubbelt medborgarskap. Men han tänkte slytta tillbaka till Irland så fort som möjligt. Jag tänker inte bo i ett land som inte gör allt för att rädda varje enskild individ, sa han. Han sa också att på Irland fanns varje dag alla namn på personer som hade dött i covid-19, medan här i Sverige struntade man totalt i det. Han var så jävla besviken på detta land. Tror han var på medis. Han tittade sig omkring och sa typ: det är inte en jävel som bryr sig här att folk dör.

Även en snubbe från Sydkorea intervjuades. Han var extremt kritisk. I vårt land är det enda som är viktiga att rädda vårt eget folk, sa han.

Nåväl, vad jag vet är det ett väldigt seriöst tv-program som visade reportagen. Den går en gång i veckan. Och det är många som tittar på det. Väldigt bra att man sprider runt om i världen det föraktfulla som har skett och fortsätter ske i detta förlorade landet. Hoppas att såna reportage visas i hela världen. Alla måste få veta vilket skitland Sverige är just nu.

Jag tror svensk media har varit mer kritisk emot de få som har yttrat lite kritik emot svenska strategin och åtgärder, än vad de har varit emot FHM och regering som har mördat flera tusen helt i onödan.

Svensk media bryr sig mer om de "stackars" invandrare som tydligen inte får tillräckligt med förmåner på bekostnad av svenskar i sverige så de måste protestera och vandalisera och samtidigt sprida smittan ännu mer så ännu fler dör.

Det värsta är att då sverige senare ska försöka rädda sverigebilden, så kommer det nog vara i samma gamla spår och förakt emot sitt egna folk, nämligen att ta resurser ifrån svenskar för leka ännu mer humanitär stormakt, för visa hur "goda" vi är.

Men med tanke på socialdemokraternas opinionsmätningar och mina egna intryck av vad folk tycker, så är mitt intryck också att folk inte bryr sig om att våran regering mördar våra äldre. Sverige är helt förstörd av feminismen.

Ett stort problem är att alla myndigheter har i princip i första uppgift att värna om feministiska ideologiska genusfrågor etc istället för den mer naturliga uppgift de borde fokusera på, och samma gäller FHM.
Citera
2020-06-14, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kickigo4par
Enligt FHMs rapport som kom i veckan beräknas att 6,1% har antikroppar. Alltså ca 600 000. Så nu slipper vi gissa.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/6561cbb8fcb8435788fb69f5fd1b4356/seroepidemiologiska-studier-genomgangen-covid-1-delrapport-1.pdf
Proverna togs för över en månad sen så det lär ligga högre idag.
Citera
2020-06-14, 23:04
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Låter som orimligt många.
Fram till sista April är det 3,264 personer som avlidit i COVID-19 utan några underliggande sjukdomar.
Citera
2020-06-14, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Israel is in advanced talks with Moderna to buy its coronavirus vaccine that is entering the final stage of testing, leading Israeli news website Ynet reported on Sunday.
Ynet, quoting unnamed officials at Israel's Health Ministry, did not report further details. A ministry spokesman declined to comment on the report.
Moderna confirmed on Thursday it planned to start a trial of 30,000 volunteers for its vaccine in July.
(Källa: Jerusalem Post)

Har Sverige ens ställt sig i kö? Vi fanns ju inte med i de länder som slutit avtal med Astra Zenica. Det var typ andra länder i EU som gjort. Min teori är att Sverige kommer skita i vaccinet. Vi har ju flockimmunitet...eller...?? Källa: Dagens Industri

Hej futuro. Du verkar ha lite koll på det här med avtal och förköpsavtal med olika vaccintillverkare. Jag ska ärligt talat erkänna att jag inte har någon aning om hur det fungerar men det är ju intressant förstås. Du kanske kan förklara lite mer ingående? Främst intresserad av:
- När måste man ingå ett förköpsavtal och ungefär hur många doser kan en tillverkare erbjuda till hur många länder?
- Hur många tillverkare kan man satsa på? Hur fungerar det om man ingår ett avtal med en tillverkare som inte får fram ett vaccin?
- Vilka tillverkare måste man skriva avtal med nu? Dvs vilka har ett vaccin på gång där man behöver säkra sina doser och hur går det till? Är det prio på dem som skrev först? Betalar mest?

Tack på förhand.
Citera
2020-06-14, 23:06
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det kommer du inte att få, såvida det inte exploderar och de låser in oss. Då vet du.

Nej och det är förstås ett problem för oss vanliga medborgare som försöker göra ”rätt” i denna skitsituation som vi befunnit oss i de senaste månaderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in