2020-06-14, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Isdrottningen a la Selective Out of Memory fick tipset om lyan av sin Fiskegubbe som kanske valde sin
skilsmässa för hennes skull...
H verkar väldigt kylig, men läget blev lämpligt om hon förutsatt sig att återfå tilliten till S. Flytten var ju inledningsvis inte definitiv och enligt hennes mamma skulle ju hon gifta om sig med S.

Skulle S träffa L efter mitten av mars, gick det inte att mötas hemma hos henne längre. Han påstår att han inte använt hennes dörrkod på flera månader och det kan nog stämma, förutom den där natten han cyklade till planket för att möta L? Då hon skulle röjas ur världen med 17 slag. Därefter gick han nog in med kod och lämnade dörren på glänt. Eller så var det H som fick den uppgiften medan S höll på med annat bestyr. Det var ju H som informerat S om att dörren var på glänt och det berättade hon för sin chef innan hon rimligen kunnat veta att L ens var borta.

En intressant sak vi sett i tråden är att EGT tyckte att det var skrattretande att tro att Sillen var HDs pojkvän. Varför? Visste de att Sillen bara var en bricka i ett spel? Och på vilket sätt var detta uppenbart? När jag hör och läser Sillförhören, känns det som om han inte var medveten del i ngt fuffens. Men vem vet? Kanske finns det någon konstruktion som ska ta bort skammen SD kände när LW tyckte att hon hade ett övertag eftersom hon sett HDs otrohet, bakom det här?
Citera
2020-06-14, 11:57
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Vad jag menar med att HDs flytt till att bo granne m LW är påtagligt aggressiv. Det är inte alls säkert att det är spana hon tänker, även om hon haft intresse av att veta om SD var där. Eller att SD hade intresse av att veta om någon var hos LW. Men det är att tränga sig på och positionera sig. Flyttade SD damen till en schackställning innan han gjorde matt?

Jag ska lyssna på de sista SDförhören och återkommer om hur och om han förklarar uppgiften om den öppna dörren i TR.

När jag tittar på övervakningsbilderna från ICA på SD den 14/5 tänker jag att bilden borde tillåta att man tydligt tar fram om såret på benet fanns där då eller tillkom senare. Och frågar igen i HovR. Det här är inte bara en lögn vilken som, utan en med direkt koppling till mordet.

Jag tror inte det handlar om att positionera sig för mig låter det väldigt långsökt. Det HD gnölat om beträffande SD och LW har väl varit krav på SD och dessa krav har väl varit fullt rimliga då de ställts när de ännu försökte lappa ihop förhållandet? Jag kan inte se det som att HD trakasserat LW för att hon ställt ultimatum om att SD inte ska träffa LW om han inte kan låta bli att ligga med henne.

Varför skulle inte HD ha likartade intresse som LW att kunna bo nära barnens far för att det skulle bli smidigare för barnens skull när de ska vara hos sina separerade föräldrar? LW och HD ligger väl i likartad inkomstnivå och ingen av dem hade antagligt råd att köpa villa i närheten så radhusområdet var väl det som stod till buds om man ville ha gång-och cykelavstånd till barnens andra förälder?
Citera
2020-06-14, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SohnRayne
Var inte Therese inblandad i trekant och HD blev förnärmad (hon är tråkig på alla plan).
Kärnan i mordet är relationer... SD har problem med relationer. (Han är 100% falsk)
Som när Jesus lärde Stefan att fiska... SD visste inte riktigt vad han skulle göra om han fick en fisk på kroken

Både LW och SD är väl ganska opålitliga. För egen del tycker jag det är lite underligt att man ger HD namn som isdrottningen etc när det är fullt möjligt att SD helt enkelt ljugit till LW om att han inte skulle få ligga med HD, att hon hade underlivsbesvär och what not. Detta för att LW skulle ställa upp med sympatiligg, för att hon inte skulle vara svartsjuk etc. Att LW var svartsjuk på frun hon själv vigt med mannen hon hade ett förhållane med framkommer rätt tydligt men ändå jobbar postare i tråden med att försöka bygga ett scenario att det skulle vara HD som är skum och och beter sig konstigt?
Citera
2020-06-14, 12:17
Medlem
Citat:
En intressant sak vi sett i tråden är att EGT tyckte att det var skrattretande att tro att Sillen var HDs pojkvän. Varför? Visste de att Sillen bara var en bricka i ett spel? Och på vilket sätt var detta uppenbart? När jag hör och läser Sillförhören, känns det som om han inte var medveten del i ngt fuffens. Men vem vet? Kanske finns det någon konstruktion som ska ta bort skammen SD kände när LW tyckte att hon hade ett övertag eftersom hon sett HDs otrohet, bakom det här?

EGT är de som sitter med svaret på varför de ( ibland skrev hens partner) ansåg att spekulationerna om fiskegubben var Hs nya kille var skrattretande. Det kan ha varit en otrolig tanke för dem eller något planterat av H eller S, men kanske EGT aktar sig för att skriva mer i tråden eftersom S utlovat någon slags lagom olaglig hämnd på trådisar.
Egentligen borde EGT kunna skriva "friare" nu sen det mesta blivit känt genom FUP och rättegången, så det skulle vara uppfriskande om EGT kom in i tråden igen.
Citera
2020-06-14, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
postare i tråden med att försöka bygga ett scenario att det skulle vara HD som är skum och och beter sig konstigt?

Några tidigare citat från HD.

Citat: - "Jag vet inte"
Citat: - "Det kommer jag inte ihåg"
Citat: - "Inga kommentarer"
Citat: - "Jag hoppas att hon är död"

HD är således skum och beter sig sålunda konstigt. "Golvbrunns-Håddan är och förblir en riktigt skum individ med sitt egendomliga beteende.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-06-14, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror HD är rädd för SD faktiskt. Han är farlig, och det vet hon om. Hon har antagligen inte nån lust att hamna mellan hans knytnäve och väggen. Han har ju helt klart bevisat vad han är kapabel till och troligen har hon sett tendenserna långt innan. Tro fan hon blev sjuk.
Jo det skulle ju kunna vara en förklaring och jag lutar mot den ibland också men vette fan, mammainstinkten borde ändå ta över tycker jag. Hon borde inte vara kapabel att leva livet som om inget har hänt.
Citera
2020-06-14, 13:31
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amanda.Schulman
Jo det skulle ju kunna vara en förklaring och jag lutar mot den ibland också men vette fan, mammainstinkten borde ändå ta över tycker jag. Hon borde inte vara kapabel att leva livet som om inget har hänt.

Det är ju mammainstinkten som tagit över. Inga barn får det bättre i livet av att ha en förälder som är dömd mördare. 🙄
Sådan far sådan son/dotter är det en hel del som fortfarande tänker i dagens samhälle.

HD kommer göra allt hon kan för att SD inte fälls och det är förståeligt.
Citera
2020-06-14, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Några tidigare citat från HD.

Citat: - "Jag vet inte"
Citat: - "Det kommer jag inte ihåg"
Citat: - "Inga kommentarer"
Citat: - "Jag hoppas att hon är död"

HD är således skum och beter sig sålunda konstigt. "Golvbrunns-Håddan är och förblir en riktigt skum individ med sitt egendomliga beteende.

Mvh/ @JokerMannen

Om LW betett sig jävligt mot HD, och det har hon med sina" lätta sitt hjärta" insatser, så är det inte alls skumt att tycka det är skönt om hon försvinner för gott. Det kan en person tycka utan att nödvändigt vara inblandad. Det är väl mindre konstigare än att LW surnar till när HD tillfrisknade från depressionen. LW satt och gnölade om det i förhören till det obefogade anmälan om ofredandet.

Ska man jämföra de två så framstår ju LW som en liten mops som tvångsmässigt bjäbbar om allt som råkar röra sig i dess närhet. Det intrycket ser ju ut att ha gällt även på LWs arbetsplatser. LW kunde inte hålla käften.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-06-14 kl. 13:40.
Citera
2020-06-14, 13:39
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Tråden har de senaste dagarna blivit helt förstörd pga vissa som vill diskutera och älta helt andra saker än mordet.
Smutskastningen har nått nya höjder.

Hur leker livet förresten med Herr D*vidsson, syns han till i Örebro och cachar han något?
/../

Baserat på hans officiella burkletarstatistik så verkar han för närvarande mest labb-cacha.
Citera
2020-06-14, 13:48
Medlem
Citat:
I frågan om planering finns om hela skilsmässan är arrangerad. Man kan endera tänka att skilsmässan utlöste mordet och att HDs intensiva samvaro m SD efter den berodde på att hon gillade att han fixat LW. Eller att den bara var ett spel för gallerierna som förberedelse för mordet. Det vore konstigt, men åandrasidan är det inte hälften så konstigt som att mörda.

Å andra sidan är det vare sig konstigt att frånskilda par med gemensamma barn bosätter sig med tanke på att barnens växelboende ska underlättas eller att man försöker lappa ihop förhållandet ett par vändor.
Citera
2020-06-14, 13:51
Medlem
Citat:
Precis, LW följde noga HDs sociala medier, vad hon gjorde, hur hon såg ut på bilder etc och satt dessutom och beklagade sig över detta hos SA när hon var på väg till JH (vad som sägs varit hennes nya pojkvän). För LW var HD som ett litet grus i dojan men LW såg till att gruset i dojan var kvar och fortsatte vara irriterande (eftersom LW inte släppte relationen med SD).

Samma uttjatade fixering vid LW, som inte för tråden framåt på något sätt om vem som mördat LW. Inlägget är helt ovidkommande och försök att lägga skulden på LW, "hon får skylła sig själv". Så fruktansvärt bottenlöst och det säger allt om er som smutskastar LW.
Men på onsdag får vi veta mer vad som händer i rättegången och där förekommer inte någon barnslig, tendentiös fixering om LW. Där handlar det om mordet.
Citera
2020-06-14, 13:51
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Om LW betett sig jävligt mot HD, och det har hon med sina" lätta sitt hjärta" insatser, så är det inte alls skumt att tycka det är skönt om hon försvinner för gott. Det kan en person tycka utan att nödvändigt vara inblandad. Det är väl mindre konstigare än att LW surnar till när HD tillfrisknade från depressionen. LW satt och gnölade om det i förhören till det obefogade anmälan om ofredandet.

Ska man jämföra de två så framstår ju LW som en liten mops som tvångsmässigt bjäbbar om allt som råkar röra sig i dess närhet. Det intrycket ser ju ut att ha gällt även på LWs arbetsplatser. LW kunde inte hålla käften.

HD:s känslor mot LW är fullt förståeliga. Tänk dig själv att din vigselförrättare och vän har en affär med din man i 6 år. Dessutom när det uppdagas, i stället för att botgöra och be om förlåtelse fortsätter LW mobba och trakassera HD. Jag har full förståelse för alla upprörda känslor HD må ha haft mot LW.

Förstår öht inte hur HD som oskyldig och den bedragna parten i hela historian plötsligt blir en djävul medan LW en ängel. Rollerna ska vara ombytta om man nu prompt ska smutskasta någon. Det bästa är givetvis att inte smutskasta varken LW eller HD men den mogenheten kan man tydligen inte begära av skribenter i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in