2020-06-14, 01:08
Medlem
gloriouslifes avatar
TT skrev ju till LW att han inte ville fortsätta
att vara hennes KK. Var det den 15:e hsn skrev det?
Är inte det ett konstigt sammanträffande?
LW skrev till någon att TTs ex vsr riktigt störd.
Undrar om de är utredda ordentligt?
Citera
2020-06-14, 06:13
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
TT bor i Glanshammar.

Citat:
TT skrev ju till LW att han inte ville fortsätta
att vara hennes KK. Var det den 15:e hsn skrev det?
Är inte det ett konstigt sammanträffande?
LW skrev till någon att TTs ex vsr riktigt störd.
Undrar om de är utredda ordentligt?

TT verkar fö. ha flyttat till Örebro efter rättegången.
Citera
2020-06-14, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Och för att fortsätta på spåret som handlar om mordet på LW:
Jag undrar om man kan få tillgång till Slasken. Nån som vet hur det ligger till med det? Behöver överklagandet ha gått igenom/genomförts först?
Jag undrar nämligen vad LW gjorde den ”tysta” dryga timmen på fm den 14/5. Hon mötte PN mitt på dagen, och jag undrar om hon sa nåt till honom om vad hon gjort. Han är förhörd, men det förhöret verkar finnas i Slasken.

Jag måste också säga att när jag lyssnar till polisens it-forensiker, som har jobbat många år med utredningar, så blir jag lite häpen över hur begränsat med info man kan plocka fram från vissa delar.

Jag tycker att det låter så luddigt och lättvindigt alltihop. ”Det går inte” ungefär. Fan, det kan jag också säga, och då har jag bara utbildning som datortekniker.

Det skulle vara nåt det om alla inom vård och omsorg och skola etc säger att ”Det går inte” när det inte går. De får nog fasen se till att det går!

”Det går inte att få reda på vem som loggat in på LWs dator på morgonen 15/5, det går inte att få reda på och hur och varifrån.”
Men se till att det går! Även om det inte måste vara GM som gör det så kan man ju ana att det faktiskt är så.

Och blodet på BP: undersök varenda jäkla fläck som ev finns tillvaratagen. Och varenda jäkla fläck på vartenda ett av LWs plagg.
Det kanske finns spår från en GM, bara det att man inte letat på rätt ställe.

Och är det verkligen så att det som är raderat är raderat, Telegram etc? Det finns många luckor som borde kunna täppas igen.

Och hur ser det ut när SD och LW kommunicerar? Brukar han fråga om hon somnat när hon försvinner ur en chatt? Har man undersökt mönstret vid sådana tillfällen?
Hur ofta har han till exempel skrivit ”Sov gott”?

Vad har man gjort åt MTs vittnesmål, är det helt ointressant nu?

Vilken väg åkte SOA och HD när de åkte från polishuset till Folketorp em 19/5? Har man kartlagt den rutten? Det är ju mäkta intressant att se hur de åkte. Mest intressant hade förstås varit att vara en fluga på väggen i bilen.

Hoppas att inte detta mord tar närmare 16 år att lösa. (Ja, jag börjar nästan misströsta...)

Finns helt klart både en del tekniskt som rimligtvis BORDE gå att reda ut, och en del mjukare frågor där t.ex. SOA och HD borde kunna minnas något.
NFC har antagligen gjort någon bedömning av var DNA från GM skulle kunnat hamna och prioriterat det materialet. Även om han sannolikt var på BP en kort tid och solen gjorde sitt under dagarna innan BO hittades, finns det säkert där. Men visst, är det på BOs ficka som mobilen togs ur, kan GM hävda att han alltid höll handen där när de sågs.

Jag har tittat på kartan och mer och mer tänkt på att HD flyttade in i lägenheten med insyn över bakgården. Är detta köp uträtt? För hur man än vänder sig är det ett förbaskat aggressivt drag. Jag vill minnas att någon tog fram omsättningen av lägenheter där och tittade på andra rimliga alternativ, och de saknades ingalunda. Och historien om den icke-existerande brodern som skulle ägt lägenheten förrut, hade knappast lagts fram om det inte låg en hund begravd i detta.

Edit: Jag menar att åtminstone HD begrep att det såg konstigt ut i alla andras ögon när hon flyttade dit. Hade det varit enda alternativet, skulle hon lyft fram det som skäl, men nu fick brodern kliva in från fantasin som svepskäl. Finns det fler drag av detta slag från HD? Hur mycket låg hon bakom det och hur mycket var SDs?
Senast redigerad av Elsa2020 2020-06-14 kl. 08:00.
Citera
2020-06-14, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Finns helt klart både en del tekniskt som rimligtvis BORDE gå att reda ut, och en del mjukare frågor där t.ex. SOA och HD borde kunna minnas något.
NFC har antagligen gjort någon bedömning av var DNA från GM skulle kunnat hamna och prioriterat det materialet. Även om han sannolikt var på BP en kort tid och solen gjorde sitt under dagarna innan BO hittades, finns det säkert där. Men visst, är det på BOs ficka som mobilen togs ur, kan GM hävda att han alltid höll handen där när de sågs.

Jag har tittat på kartan och mer och mer tänkt på att HD flyttade in i lägenheten med insyn över bakgården. Är detta köp uträtt? För hur man än vänder sig är det ett förbaskat aggressivt drag. Jag vill minnas att någon tog fram omsättningen av lägenheter där och tittade på andra rimliga alternativ, och de saknades ingalunda. Och historien om den icke-existerande brodern som skulle ägt lägenheten förrut, hade knappast lagts fram om det inte låg en hund begravd i detta.

Edit: Jag menar att åtminstone HD begrep att det såg konstigt ut i alla andras ögon när hon flyttade dit. Hade det varit enda alternativet, skulle hon lyft fram det som skäl, men nu fick brodern kliva in från fantasin som svepskäl. Finns det fler drag av detta slag från HD? Hur mycket låg hon bakom det och hur mycket var SDs?

Att HD köpte lägenheten från sin bror kom från en trådskrivare som jag minns det. Jag är tveksam till att det skulle vara en tanke för att spana på LW (även om jag inte skulle välja att flytta så nära min mans älskarinna).

Det finns en sak som är intressant som kommit fram (mitt i allt skitsnack om BO de senaste dagarna) nu är att någon hänvisade till ett uttalande från ett förhör med SD.

SD hade sagt att han fått från "en närstående" att LW:s dörr stod öppen på morgonen.

Är det någon som lyssnat på rättegången, har SD fått frågan om vem denne anhöriga var som visste att dörren inte var stängd?
Citera
2020-06-14, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Och inte bara det.
Du ser flisan i din broders öga men inte bjälken i ditt eget.

Den som gör anspråk på att inneha en kristlig värdegrund ska knappast dra andra i smutsen. 😉
En speciell person som i tråden utger sig för att vara kristen är därmed avslöjad som ett satans verktyg snarare än något annat.
Den som tror på Jesus tror även på förlåtelse. Inte att fortsätta kasta sten på en mördad kvinna!

För LW:s del tror jag att de flesta förstår att hon kommit på avvägar i sin kristna tro. Men det ger ingen människa rätt att döma henne med kristna mått mätt. Det är bara en som kan döma och det är Gud. Utifrån att man är kristen alltså.

Så nu kan vi kanske lägga scharlatanernas dömande till handlingarna och fokusera på den treeniga konstellationen SD, HD och JG som alltjämt går fria trots sina raderingar och avvikelser i allmänhet. Håller med om att det skulle vara intressant att få veta mer från grannskapet hur Davidssons interagerar.
Var inte Therese inblandad i trekant och HD blev förnärmad (hon är tråkig på alla plan).
Kärnan i mordet är relationer... SD har problem med relationer. (Han är 100% falsk)
Som när Jesus lärde Stefan att fiska... SD visste inte riktigt vad han skulle göra om han fick en fisk på kroken
Citera
2020-06-14, 09:55
Medlem
Citat:
Det som driver mig är att jag vill att människor
ska förstå att deras val och handlingar får
konsekvenser. Både för dem själva och andra.
Och att man har ett eget ansvar. Man kan inte
bara skylla på alla andra.

LW, som pastor och vigselförrättare, kände
säkert till detta:
"Skaparen gjorde från början människorna
till man och kvinna.
Därför skall en man lämna sin far och sin mor
för att leva med sin hustru,
och de två skall bli ett.
De är inte längre två utan ett.
Vad Gud har fogat samman får människan alltså inte skilja åt."
Matt 19:4–6

Först vigde hon SD och HD. Sedan försökte hon skilja dem åt. Hon försökte bryta sönder
deras äktenskap. Alltså var hon en äktenskapsbrytare
trots att hon var singel. Det är så otroligt lågt
så jag fattar inte hur hon kunde rättfärdiga det
inför sig själv.

Hon har förstört trovärdigheten för så många
kristna och pastorer som försöker leva som de
lär. Personer som hon och Tommy Dahlman
förstör för andra kristna. Och deras "föredöme"
kan leda andra fel.

Alla kan göra fel. Ingen är perfekt. Det finns
förlåtelse att få om man ångrar sig och ber om
förlåtelse. Men LW visade inga tecken på
ånger eller vilja att be om förlåtelse.
Jag hopoas att hon hann göra det innan hon
blev mördad.

Nu är det lite tomgång i tråden innan vi får ta del av åklagarens kompletteringar till HR och jag kan förstå om man vill leta fram reell fakta som kan ha betydelse i fallet och framlägga intressanta detaljer till någon av parterna om man misstänker att det kan ha missats. Saker som man isf låter bli att dryfta i tråden.
Vi har sett i FUP att L tycks ha förlorat fotfästet när hon gick med på att vara den andra kvinnan under många år. När hon blev varse att S inte skulle lämna H blev hon kränkt men klev ändå undan till förmån för S och Hs. Om det vittnade JBE som blev vän med paret D i samband med det tuffa geotourarbetet där L gjorde Hs jobb till hon mirakulöst blev pigg, klev fram och tog ära för Ls arbete.

Det är S som har nyttjat två kvinnor precis när det passat honom. Han ville ha båda, men L ville inte ha ett hemligt förhållande. Hela situationen var sjuk och blev ännu sjukare med tiden.

Även om S mördade L så tror jag inte ens han skulle kunna tänka sig att stödja hur du och några andra ständigt ser till att lyfta fram ofördelaktiga detaljer om L ur ett sammanhang som är så mycket större. S tycks ha både älskat och hatat L, men jag har inte uppfattat att han ägnat sig åt att lyfta fram skit om henne som mamma eller kvinna.

Glourioslife, du skrev för drygt två år sen följande:
"2018-05-20, 02:56* #540

Så lågt att utnyttja ett mord på en stackars kvinna
för att sprida sin propaganda.

Kommer det alltid att vara så att kvinnan får skylla sig själv?
Ska det aldrig bli någon förändring på det?"

Eftersom du skrev igår vad som driver dig, ville jag bara påminna om vad du skrev för två år sen i ett ensamt inlägg.
Citera
2020-06-14, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Att HD köpte lägenheten från sin bror kom från en trådskrivare som jag minns det. Jag är tveksam till att det skulle vara en tanke för att spana på LW (även om jag inte skulle välja att flytta så nära min mans älskarinna).

Det finns en sak som är intressant som kommit fram (mitt i allt skitsnack om BO de senaste dagarna) nu är att någon hänvisade till ett uttalande från ett förhör med SD.

SD hade sagt att han fått från "en närstående" att LW:s dörr stod öppen på morgonen.

Är det någon som lyssnat på rättegången, har SD fått frågan om vem denne anhöriga var som visste att dörren inte var stängd?

Vad jag menar med att HDs flytt till att bo granne m LW är påtagligt aggressiv. Det är inte alls säkert att det är spana hon tänker, även om hon haft intresse av att veta om SD var där. Eller att SD hade intresse av att veta om någon var hos LW. Men det är att tränga sig på och positionera sig. Flyttade SD damen till en schackställning innan han gjorde matt?

Jag ska lyssna på de sista SDförhören och återkommer om hur och om han förklarar uppgiften om den öppna dörren i TR.

När jag tittar på övervakningsbilderna från ICA på SD den 14/5 tänker jag att bilden borde tillåta att man tydligt tar fram om såret på benet fanns där då eller tillkom senare. Och frågar igen i HovR. Det här är inte bara en lögn vilken som, utan en med direkt koppling till mordet.
Citera
2020-06-14, 10:27
Medlem
Citat:
Vad jag menar med att HDs flytt till att bo granne m LW är påtagligt aggressiv. Det är inte alls säkert att det är spana hon tänker, även om hon haft intresse av att veta om SD var där. Eller att SD hade intresse av att veta om någon var hos LW. Men det är att tränga sig på och positionera sig. Flyttade SD damen till en schackställning innan han gjorde matt?

Jag ska lyssna på de sista SDförhören och återkommer om hur och om han förklarar uppgiften om den öppna dörren i TR.

När jag tittar på övervakningsbilderna från ICA på SD den 14/5 tänker jag att bilden borde tillåta att man tydligt tar fram om såret på benet fanns där då eller tillkom senare. Och frågar igen i HovR. Det här är inte bara en lögn vilken som, utan en med direkt koppling till mordet.

Det är svårt att förstå att HD ville bo kvar i området (och speciellt så nära LW), det finns BRF i Lundby där HD:s föräldrar bor. Barnen hade fortfarande haft cykelavstånd till skolan de går i och till SD (om de nu ville vara där?). HD:s föräldrar bor i villa och barnen hade haft grönområde till sina skuttkompisar (dessutom sluppit bråket med SD om förstörd gräsmatta).

Kanske blev SD orolig när HD skaffade sig en lägenhet så nära LW... att de skulle gadda ihop sig mot honom och avslöja allt om denne vite riddare och bestämde sig för att en måste bort?
Citera
2020-06-14, 10:28
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Övervakningsbilder ska vara svåra att arbeta med tyvärr. Sällsynt att det går att få fram finare detaljer från dem.
Citera
2020-06-14, 10:29
Medlem
Citat:

Schackställning .. menar du att HD innehaver sjuksköterska legitimation ?
Som även är utskriven från utredningen..
Citera
2020-06-14, 11:06
Medlem
Citat:

Isdrottningen a la Selective Out of Memory fick tipset om lyan av sin Fiskegubbe som kanske valde sin
skilsmässa för hennes skull...
H verkar väldigt kylig, men läget blev lämpligt om hon förutsatt sig att återfå tilliten till S. Flytten var ju inledningsvis inte definitiv och enligt hennes mamma skulle ju hon gifta om sig med S.

Skulle S träffa L efter mitten av mars, gick det inte att mötas hemma hos henne längre. Han påstår att han inte använt hennes dörrkod på flera månader och det kan nog stämma, förutom den där natten han cyklade till planket för att möta L? Då hon skulle röjas ur världen med 17 slag. Därefter gick han nog in med kod och lämnade dörren på glänt. Eller så var det H som fick den uppgiften medan S höll på med annat bestyr. Det var ju H som informerat S om att dörren var på glänt och det berättade hon för sin chef innan hon rimligen kunnat veta att L ens var borta.
Citera
2020-06-14, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det är svårt att förstå att HD ville bo kvar i området (och speciellt så nära LW), det finns BRF i Lundby där HD:s föräldrar bor. Barnen hade fortfarande haft cykelavstånd till skolan de går i och till SD (om de nu ville vara där?). HD:s föräldrar bor i villa och barnen hade haft grönområde till sina skuttkompisar (dessutom sluppit bråket med SD om förstörd gräsmatta).

Kanske blev SD orolig när HD skaffade sig en lägenhet så nära LW... att de skulle gadda ihop sig mot honom och avslöja allt om denne vite riddare och bestämde sig för att en måste bort?

Citat:
Ursprungligen postat av SohnRayne
Schackställning .. menar du att HD innehaver sjuksköterska legitimation ?
Som även är utskriven från utredningen..

I frågan om planering finns om hela skilsmässan är arrangerad. Man kan endera tänka att skilsmässan utlöste mordet och att HDs intensiva samvaro m SD efter den berodde på att hon gillade att han fixat LW. Eller att den bara var ett spel för gallerierna som förberedelse för mordet. Det vore konstigt, men åandrasidan är det inte hälften så konstigt som att mörda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in