Citat:
Ursprungligen postat av
finnsingengud
1: ingen aning
2: Nej. Låtsas som ingenting så förstör de innehållet utan att du måste ta på dig något alls. Antingen får du det eller så får du det inte. Om du ringer och säger som det är så erkänner du att det är du som beställt, vilket skulle användas emot dig. Får du ett tullbrev så kastar du det och låtsas som ingenting så händer det garanterat inget mer.
Det kommer ju garanterat ett brev som ber mig specifiera vad det är jag beställt och pris, så de kan sätta moms etc enligt deras regler. Jag har inte varit med om att det "bara kommer fram" någon gång iaf (skulle i så fall betyda att paketdeklaration har klassifiering och pris redan satt och att de litar på detta och skickar en avi med paketet isf). Är det korrekt tolkat att jag inte skall svara ALLS på detta brev så går det (paketet) automatiskt till destruktion efter en viss tid?
Citat:
Ursprungligen postat av
Flying.Swine
Om du tänkt odla hampa på dom så är det väl fortfarande olagligt, då endast jordbrukare som odlar på industriell basis kan få godkännande att göra detta. Som vanlig privatperson är det nog tvärförbjudet fortfarande.
Nej det är blommor, eller buds som dom säger. Jag skall inte odla dem. Jag är helt säker på att blommor/buds från certifierad EU-hampa är helt ok att inneha, dock INTE en beredning på detta i någon form om det innehåller minsta lilla promille THC. Jättelöjligt, men så är det.
Problemet jag har är ju dock just det jag beställt förmodligen inte är EU-certifierad hampa, även om den i övrigt håller måttet, vilket gör mig tveksam över legaliteten. Det finns väldigt lite skrivet om detta i en form som en vanlig människa som mig förstår sig på.