Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Då är du blind. Applicerar du vetenskap och ifrågasätter en brandslangs verkliga värde när ditt hus brinner ner? Eller varför inte berätta för rökdykaren att det finns inga bevis på att skyddsmask hjälper. Nä Tegnell är inte SD:s kille, tror faktiskt att Åkesson hade gett honom sparken direkt i början om han svamlat så. Vi kan inte vänta i flera månader när liken staplas på hög. Det är idioti, inte vetenskap! Feminism och HBTQ liksom genus är inte heller vetenskap, det är idioti!
JAg agerar så gott jag kan alltid vetenskaligt. Det finns ju bevis för att sådana masker fungerar. Däremot finns det bevis att masker inte på någoit sätt skyddar dig från sjukdom (det kan du logiskt räkna ut själv om du inte är efterbliven, eftersom virus inte behöver din näsa och mun för att ta sig in i kroppen. Masker skyddar dig från att smitta andra). DOCK, i ett rökdykarfall talar vi inte om samma sorts masker och inte samma syfte.
Tegnell är lika mycket SDs kille som S kille sa jag. Sa aldrig att han var någons kille in fact. Men de som skyller på "Löfven och Tegnell" är ju helt ute och cyklar. In fact tillsattes Tegnell av Moderaterna till att börja med. OCh som sagt, vetenskap är inte politik, så, han är lika kopplad till Jimmie som till Löfven.
Det är möjligt, men det beror på Åkessons låga kunskap om vetenskaplig metod. Personer som förstår processen hade inte haft den synen.
Tegnell bestämmer inte sådant. Han lägger fram vad bevisen säger, sen får regeringen agera på det. Tegnell är inte ens chef på sin avdelning vet du, han är bara personen som lett forskarteamet i detta fall och är ansiktet utåt. Men han bestämmer nästan ingenting.