2020-06-14, 02:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Men dette er en sak som har så mange komponenter. Det er ikke bare å få alt til å stemme med alle brikkene i saken. Det er ikke så mange mulige hypoteser her som kan stemme med alt, etter min mening naturligvis. Det er så sammensatt og så mange detaljer.

Mange synes kidnapping tilsynelatende kan virke tenkelig, men det er så mange usannsynligheter med den hypotesen. Sannsynligheten blir så fryktelig liten.

Jeg tror nok politiet er på sporet og vil nøste opp i dette etterhvert. Men ikke utenkelig at de kan ha sett seg litt for blind på teori om TH som bakmann. Jeg har mine egne tanker om det, men vi får se.
Men politiet har fremdeles ikke utelukket at det kan være en kidnapping.
Citera
2020-06-14, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Veldig god analyse. Smart å se scenarioer med tanke på skyldig/uskyldig.
Å ikke låse seg til en hypotese, men å se på det slik du gjør virker gjennomtenkt.

Politiet vet sikkert en del mer enn hva de forteller og de kan ha noe på TH som man ikke vet om.

Men jeg har lurt på hvorfor de lekker akkurat den informasjonen som de gjør. Er kjent at politiet ofte lekker informasjon til media av taktiske årsaker. Spiller de et spill for å få noen til å gjøre en tabbe, holder de "kidnappere" varme eller prøver de å knekke TH.

Det er vel ingen som har fastholdte hypoteser, hypoteser endrer seg i forhold til informasjonsstrømmen.
Citera
2020-06-14, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Men politiet har fremdeles ikke utelukket at det kan være en kidnapping.

Er det ikke litt underlig at de fortsatt holder den muligheten åpen samtidig som de går så hardt ut mot TH og ødelegger livet hans totalt (om de skulle ta feil - noe jeg ikke vet)
Citera
2020-06-14, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theresev97
Er det ikke litt underlig at de fortsatt holder den muligheten åpen samtidig som de går så hardt ut mot TH og ødelegger livet hans totalt (om de skulle ta feil - noe jeg ikke vet)

Det underlige er at du promoterer en forfatter som du ikke vil navngi.
Citera
2020-06-14, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Det underlige er at du promoterer en forfatter som du ikke vil navngi.

Ikke underligere enn at du i tre timer har promotert en bok du ikke har lest og lagt en forfatter du ikke kjenner for hat. Jeg er ferdig med diskusjon om boka. Håper alle andre også er det.
Citera
2020-06-14, 02:59
Medlem
Citat:
Ikke underligere enn at du i tre timer har promotert en bok du ikke har lest og lagt en forfatter du ikke kjenner for hat. Jeg er ferdig med diskusjon om boka. Håper alle andre også er det.

Du tror fremdeles at vi diskuterer boka, jeg spør kun om hvem forfatteren er.
Citera
2020-06-14, 03:05
Medlem
Citat:
Du tror fremdeles at vi diskuterer boka, jeg spør kun om hvem forfatteren er.

Du er rimelig tjukk i hue hvis du tror jeg planlegger å gi deg noe nyttig info. Antar det neste blir en eller annen syk konspirasjonsteori om at TH har finansiert boka som en avledningsmanøver.

Vi er ferdige med temaet bok og forfatter.

Heretter diskuteres kun selve saken. Hvis du fortsetter å ta opp ement bok/forfatter begynner jeg virkelig å lure om det er du som er forfatteren og at min venninne har løyet til meg
Citera
2020-06-14, 03:27
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Det er vel ingen som har fastholdte hypoteser, hypoteser endrer seg i forhold til informasjonsstrømmen.
Jeg syntes det var en interessant analyse da dette er et viktig tidspunkt i tidslinjen.
Jeg kan ikke svare på om det er noen som har fastholdte hypoteser eller ikke, eller hvordan hver enkelt analyserer ny informasjon.
Citera
2020-06-14, 03:37
Avslutad
Citat:
Ja, helt sprøtt hele greia. Siden de ikke kan utelukke kidnapping, så betyr det at hovedhypotesen er svak.
Så vet vi fra før, at grunnlaget for siktelsen er svært tynt. Forsåvidt logisk, tatt i betraktning at kidnappingshypotesen står ved lag.

VE er forresten THs nevø, Veg*rd Ebbest*d.
Citera
2020-06-14, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det var jo det jeg skrev:

Du sier jeg burde vite dette:

Ja, jeg vet at mange tror at jeg enten er i familie med TH eller i nær relasjon, siden jeg ikke tror at TH er GM. Men jeg er altså ikke i slekt eller venn av familien.

Det jeg skrev var at jeg mente at ordet; "mere", ikke er et bokmålord. Jeg mente at det er norsk dialekt/dagligtale, og at det er geografisk betinget.

Når du sier at ordet blir brukt i Oslo- og Østfold-/Østlandsområdet, så må du huske at ordet kan være like vanlig andre steder i landet bl.a. pga påvirkning.

Ordet er ikke typisk dialekt-ord, som f.eks. "rattapp" eller "tjommi".
Jeg skrev også at jeg ikke bruker ordet selv, men at andre fra samme sted som meg lan likevel bruke det.

Jeg forstår ikke hvordan du kunne misforstå dette.

Du skriver på en spørrende måte om det er slik du tror at det ikke er et bokmålsord, noe du kan finne ut ved hjelp av ordbøker som f.eks. https://ordbok.uib.no/ kombinert med litt google-søking. Jeg har ikke giddet å søke opp ordet på google eller noe annet for jeg vet jo veldig godt at man bruker dette ordet her jeg selv er fra. Det er slik vi uttaler det. Vi skrever det aldri slik, ikke engang i meldinger, vel, kanskje noen da, men det er ikke vanlig for meg. Om det er brukt langt oppi gokk osv. det vet jeg ikke, men jeg vil anta det stemmer bedre at vi snakker slik her på Østlandet for det stemmer med at brevforfatteren muligens er herfra eller snakker slik selv - som jo kan passe med at kidnappingssaken er lokal slik TH hevder! Så det var godt observert av en person her inne synes jeg, at de skriver "mere" og da er kjent med at det ordet ikke vil misforstås av nordmenn. Dette var jo smart sett! Ellers orker jeg ikke slike forsøk på krangler om filleting. Det er ingen grunn til å bli hårsår av at jeg forteller deg noe du antagelig visste sånn halvveis fra før (som er grunnen til at jeg ble oppgitt ettersom du burde vite dette du som er her så mye og bidrar i så stor grad, du klarer sikkert å bruke google?). Så hevder du jo det til slutt, at joda, dette visste du jo og lurer på hvordan jeg ikke forstår at du visste dette når du formulerte deg på den måten du gjorde. jeg har ikke lest hele tråden, så det er mulig jeg har glipp av potensielle poster til denne posten din, men så kan heller ikke lese alt her inne, for det har jeg ikke tid til.
Citera
2020-06-14, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Hvis politiet bare har data fra basestasjonen å gå etter, så kan det ha vært andre som brukte hennes telefon. Dessuten er det vel en stund siden at politiet omtalte det som siste livstegn. En annen ting man kan merke seg er at de omtaler det som livstegn og ikke livsbevis. Telefoner har blitt brukt i tidligere drapssaker for å plante livstegn, det så vi seinest i Jemtland-saken. I den saken ble det også omtalt som at "siste livstegn fra Janne var kl. 05.50", men så var det altså Svein som var på ferde.

Politiet sier at hun var i kontakt med et familiemedlem og at samtalen varte i 2 minutter.
Man kan gjerne prøve å vri dette til å passe i sin egen historie, men fakta inntil videre er at hun var i live ihvertfall kl 916, uansett hvor dårlig det passer.
Og ingen er per dags dato fengslet. Pga null bevis.
Citera
2020-06-14, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Da har du ikke lest min hypotese. 0914 er selvfølgelig ikke noe sikkert livstegn dersom telefonsamtalen skjer mellom to av sakens involverte som jeg tror.

Politiet hadde ikke omtalt dette som et sikkert livstegn hvis det ikke var det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in