Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Håller med om allt du skriver här, och utrikesministern ljuger, ja. Upprepade gånger har hon ljugit både för svenska folket och för utländska journalister och ambassadörer. Det är helt sinnessjukt.
Detta sista att det är en "blandad" bild av Sveriges coronahantering i utlandet stämmer helt enkelt inte. Om man inte ska räkna in galna amerikanska höger-publikationer (som jag tror att A.L. aldrig skulle hänvisa till annars), som hela tiden har hyllat Sveriges linje för att de inte vill ha lockdown i USA, av rent kapitalistiska skäl. I övrigt förundras folk. Jag fick precis en Facebook-kommentar av en tjej jag känner i URUGUAY, där hon frågade varför vi gör som vi gör i Sverige. Hela världen förfasas.
Ann Linde har startat en kraftig kampanj för ljuga fram en fin Sverigebild. Tänkte först att det var för penningintressen men nu tror jag att regeringen har sett att omvärlden funderar på att sätta Sverige under förmynderskap för politisk, medicinsk och social inkompetens vid hanteringen av viruset, som ingalunda är Sveriges egen sak. Den har bäring i hela världen och EU.
Så nu är det slut på Sveriges solokarriär som virushanterare och vi kommer att se hur vi kommer att backa in i framtiden. Vill regeringen skrälla då blir det partiella lockdowns på sina håll i Sverige under industrisemestern då det inte kostar något. Motiv: rädda sjukvården.
Grekland hamnade under förmynderskap på grund av ekonomisk inkompetens. Även om man inte kallar det för förmynderskap så det är vad det är. En överrock bevakar vad Grekland gör. Likadant kan det bli med Sverige och den utvecklingen har startat i o m att våra nordiska grannar hjälpt regeringen med att sätta Sverige i karantän. För Sveriges del är det inte så illa för nu stannar semesterpengarna kvar i Sverige och göder tjänsteproduktionen här hemma. Kompenserar med råge för vad vi förlorar på utländsk turism i Sverige. Men Ann Linde måste hindra att Sverige får pariastämpel på sig och att det smutsar ned våra exportföretag.
IKEA är politiskt smart och har redan gått ut med att de ska betala tillbaka ekonomiskt stöd i en radda länder då öppnandet av varuhuset har gått över förväntan. Vi får se om det blir verklighet. Om vi får bättre rykte så är det nog IKEAs förtjänst, inte Ann "Bagdadbob" Lindes.