2020-06-14, 02:59
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Njae, AIK valde att inte erbjuda nytt, när hans kontrakt gick ut. Jag skulle inte klassa Jesper som en så stor profil. Om Jeppe håller allsvenskt 2020, borde inte Göteborg haft större behov än DIF?

Djurgården börjar verkligen bli AIK - B. Från Bosse till tränarna, Walker och nu till Jeppe.

Edit: är inte Disekrud till Heif känsligare? Var får de sina pengar ifrån.
Båda spelarna förutsätts dock bara bänkspelare
Citera
2020-06-14, 03:08
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Er troliga startelva är väl ganska så rejält mycket äldre än vår troliga elva?
Ni har en skadebenägen Erik Berg, en överskattad Une Larsson och 2 skadade mittbackar, är det något jag ser fram emot 2020 så är det matcherna mot er, ni kan inte ha maximalt flyt med domsluten 2 år i rad. Falkenberg hotade mer än er på GU, och det är ingen överdrift, det är sanningen. På Tele2 bjöd ni upp till bättre motstånd dock, men där spelade vi med 10 gubbar efter att Giorgi halkade in i eran gubbe, dessutom blev vi blåsta på en straff efter att Benji tunnlat Berg, som sedan kapade honom.
Vilka fler utespelare över 30 mer än Erik berg och emir kujovic ser du som givna startspelare?
Ni å andra sidan lär väl ställa upp med calisir, jj, Robin söder, bjärsa, sana och sen är dörren öppen på glömt för Marcus Berg?
Men får erkänna att jag var lite ute och cyklade när det gäller calisir och jj, trodde de båda var 32+, känns som de varit med ett längre tag
Senast redigerad av girigfan 2020-06-14 kl. 03:13.
Citera
2020-06-14, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
Vilka fler utespelare över 30 mer än Erik berg och emir kujovic ser du som givna startspelare?
Ni å andra sidan lär väl ställa upp med calisir, jj, Robin söder, bjärsa, sana och sen är dörren öppen på glömt för Marcus Berg?
Men får erkänna att jag var lite ute och cyklade när det gäller calisir och jj, trodde de båda var 32+, känns som de varit med ett längre tag

Ingen, om man nu inte skall räkna med att Käck blir 31 senare i år, jag förmodar att han är startgubbe?

Hur vi ställer upp får vi väl se, men imorgon lär varken Bjärsa eller Farnerud starta, de två i laget som är över 30 år(just nu). Robin Söder har förvisso varit med länge, debuterade som 17 åring, men han är inte över 30, han blev 29 år nu i april. Sana var äldst i laget tills Farnerud och Bjärsa kom in och han blir 31 nu i år, jag tycker inte han är supergiven, men det beror sig på hur Pakas(23 år) form och fysik är.

Men det skiljer ungefär 2 år i genomsnitt mellan de lag jag skulle kunna tänka mig är startelvorna just nu och då räknar jag med att Chilufya spelar istället för t ex Radetinac eller Bärkroth. Det kan såklart förändras, Toko är t ex 29 år, förlänger vi inte med honom kommer Holm(20 år) eller Jallow(22 år) spela där. Holmberg kanske spelar istället för Ajdarevic? Ulvestad och Karlström fyller snart år, så om ett par veckor är dom 28 och 25 år gamla, Yusuf och Erlingmark är 19 och 22. Jakob kommer ju antagligen ta plats i laget när han är redo, så då får vi in en 30 åring(fyller 30 nu i juni). Om Bjärsmyr kommer starta eller ej framöver har jag inte en aning om, men det är såklart inte omöjligt, men det blir inte imorgon, Koffe blev 22 år i januari och Calisir fyllde 30 år igår(den 13 juni).

Vaiho 31 år
Witry 24 år Une Larsson 26 år Berg 31 år Käck 30 år
Ulvestad 27 år Ajdarević? 30 år Karlström 24 år
Ring 28 år Kujovic 31 år Chilufya 20 år
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-06-14 kl. 04:02.
Citera
2020-06-14, 04:09
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ingen, om man nu inte skall räkna med att Käck blir 31 senare i år, jag förmodar att han är startgubbe?

Hur vi ställer upp får vi väl se, men imorgon lär varken Bjärsa eller Farnerud starta, de två i laget som är över 30 år(just nu). Robin Söder har förvisso varit med länge, debuterade som 17 åring, men han är inte över 30, han blev 29 år nu i april. Sana var äldst i laget tills Farnerud och Bjärsa kom in och han blir 31 nu i år, jag tycker inte han är supergiven, men det beror sig på hur Pakas(23 år) form och fysik är.

Men det skiljer ungefär 2 år i genomsnitt mellan de lag jag skulle kunna tänka mig är startelvorna just nu och då räknar jag med att Chilufya spelar istället för t ex Radetinac eller Bärkroth. Det kan såklart förändras, Toko är t ex 29 år, förlänger vi inte med honom kommer Holm(20 år) eller Jallow(22 år) spela där. Holmberg kanske spelar istället för Ajdarevic? Ulvestad och Karlström fyller snart år, så om ett par veckor är dom 28 och 25 år gamla, Yusuf och Erlingmark är 19 och 22. Jakob kommer ju antagligen ta plats i laget när han är redo, så då får vi in en 30 åring(fyller 30 nu i juni). Om Bjärsmyr kommer starta eller ej framöver har jag inte en aning om, men det är såklart inte omöjligt, men det blir inte imorgon, Koffe blev 22 år i januari och Calisir fyllde 30 år igår(den 13 juni).

Vaiho 31 år
Witry 24 år Une Larsson 26 år Berg 31 år Käck 30 år
Ulvestad 27 år Ajdarević? 30 år Karlström 24 år
Ring 28 år Kujovic 31 år Chilufya 20 år
Skrev tidigare om utespelare och då är mv inte inräknad. Ajdarevid är inte given, hört att Kalle Holmberg ska vara favoriten. ser det som 60/40 till augustinssons fördel att starta som vb, istället för käck.
Ser varainsen från 27 år som viktigare än medelåldern, atleter pekar i regel någonstans mellan 24-30, fysiskt åtminstone, däremot hade jag fel kring ifk gbgs 30+are men de, verkar inte vara mycket äldre än just runt 30.
Tror ifk gbg och Dif blir jämna i år och lär hamna på ungefär samma tabellplaceringen, vi har enorm bredd i mittfältet men dessvärre inte bland backar och forwards.
Vi har mer spets men bygger mycket på skadebenägna Erik berg
Tycker dessutom att ålder spelar större roll ju längre fram i formationen
Senast redigerad av girigfan 2020-06-14 kl. 04:17.
Citera
2020-06-14, 05:48
Medlem
Här kommer facit på årets tabell:

1. Malmö FF
2. Hammarby IF
3. Djurgårdens IF
4. IFK Norrköping
5. AIK
6. BK Häcken
7. IFK Göteborg
8. Örebro SK
9. IF Elfsborg
10. Mjällby IF
11. Helsingborgs IF
12. Kalmar FF
13. Varbergs BoIS
14. IK Sirius
15. Falkenbergs FF
16. Östersunds FK
Citera
2020-06-14, 07:26
Medlem
mikeymikeys avatar
1. Malmö
2. Hammarby
3. AIK
4. Norrköping
5. Djurgården
6. Göteborg
7. Häcken
8. Elfsborg
9. Örebro
10. Kalmar
11. Helsingborg
12. Mjällby
13. Östersund
14. Sirius
15. Falkenberg
16. Varberg

Hoppas dock jag har fel och att både Varberg och Falkenberg klarar sig.
Citera
2020-06-14, 08:15
Medlem
mikeymikeys avatar
Rasmus Bengtsson borta flera månader för Malmö FF.
Citera
2020-06-14, 08:52
Medlem
Ergasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Hörde i Fotboll Sthlm:s podcast att Hammarby tydligen kan gå i konkurs om det inte kommer in externa pengar (vilket det ju kommer att göra, Hammarby är för stora för att gå under) eller ifall publik inte tillåts i höst. Jesper Jansson har visst gått utanför budget några gånger för att signera kontrakt och värva spelare vilket lett till väldigt höga lönekostnader. #klubbmördarenjj har visat sig igen.
Hur kan detta tillåtas? Det kan ju inte undgått någon det allvarliga läget som de allsvenska lagen befinner sig i.
Citera
2020-06-14, 09:00
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Samma bör gälla för domarna. Fler upplevda dommarmisstag i inledningen av serien?

Så är det såklart, läste en intervju med Kristoffer Karlsson (var väl i abs allsvenska bilaga) där just det nämndes, medan spelarna kan iaf närma sig match genom 11 mot 11 på träning kan inte direkt domarna springa runt och döma matcher...
Visst video etc var en variant men det blir givetvis inte samma sak.

Citat:
Ursprungligen postat av Fageltander
Och då var Bjärsmyr tillbaka i blåvitt, ännu en hemvändare. Frågan är om han fortfarande håller i allsvenskan eller om det är en panikvärvning i brist på bättre mittbackar. Och kommer han passa in i det nya kollektivet med sin aggressiva framtoning?
Avvaktar med att såga Bjärs tills han visat vad han går för. Vad säger mina blåvita kamrater om denna värvning?

Antagligen en vettig värvning, han verkar dock inte fit for fight än men även om jag hoppats på nåt bättre är det något där man vet vad man får och det lär knappast vara så dyrt heller.
Han bidrar med rutin och kan säkerligen få såväl Da Graca, Tolinsson och Wikström att växa.
Dessutom 18månader vilket är bra, då hinner ungdomarna växa till sig förhoppningsvis.

Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Fredrik Risp har väl spelat där om jag inte är ute och cyklar.

Klassisk intervju när han gick till den klubben, intervjuaren på innerplan skulle säga vad klubben hette men det blev ett "Glen, Gen, Gencle, en turkisk klubb".

Premiär idag då, osäkert kring Erling och Tolinsson var osäkra pga huvudvärk (i dessa tider är det corona-varning på sådant såklart) men är symptomfria och Giorgi pga en skada men alla tre kan antagligen spela trots allt.
Det skall bli väldigt intressant att se hur vi ställer upp på mitten. Framåt lär ju Söder lira och bakåt är det också givet.
Citera
2020-06-14, 09:03
Medlem
Joelfrogs avatar
Facit:
1. Malmö
2. Hammarby
3. Göteborg
4. Norrköping
5. Djurgården
6. Elfsborg
7. AIK
8. Häcken
9. Örebro
10. Kalmar
11. Helsingborg
12. Mjällby
13. Östersund
14. Sirius
15. Falkenberg
16. Varberg
Citera
2020-06-14, 09:19
Medlem
junkbords avatar
Äntligen drar världens vackraste och bästa liga igång!

I år är vi alla internetkrigare istället för läktarkrigare, horungar!
Citera
2020-06-14, 09:48
Medlem
Scamps avatar
Finns det ingen tävling där man får gissa hur tabellen slutar? Minns att det var en sådan en säsong. Med tanke på att tre st har gissat i denna tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in