Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Varför skyddar du inte dig på ett effektivt sätt om du är rädd för smittan?
Jag trodde vi diskuterade en pandemi och hur vi ska agera för att stoppa den, det verkade då rimligt att vitaga de åtgärder som har effekt i de situationer de har effekt ansåg jag och när jag såg Ert inlägg så fann jag det nödvändigt att kommentera det då Ni inte har korrkt information hur munskydd fungerar och vilka de skyddar i de miljöer de har effekt i samhället.
Inte om Ni eller jag är rädda för att bli smittade..
I sakfrågan så är jag försiktig för att slippa bli smittad, till viss del då kunskapsläget är osäkert när det kommer till utfall och följdverkningar om man blir smittad så det verkar vettigt att undvika smittan, till annan del för att detta kunskapsläge hela tiden utvecklas så att resultatet av att bli smittad senare om man råkar vara ett av de svåra fallen kommer sannolikt bli ett bättre utfall men i allra största grad för att om vi hela tiden för smittan vidare så kommer den inte avslutas förrän precis alla som kan bli smittade kommer bli smittade och med den data vi har idag så verkar det orimligt.
Plus att vår ekonomi, och med den min egen, tar stryk av att vi aldrig blir av med smittan vilket är resultatet av att fortsätta sprida den vidare...
Varför är inte Ni rädd för smittan och dess följdverkningar på samhället?