2020-06-13, 09:22
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Vet du om T har gett ngn förklaring till att hans bara fötter har trampat i W:s blod?
Du kanske redan fått svar, men T sa ju att han har inget minne av att han trampat runt i blod, och skrattade till.
Citera
2020-06-13, 09:39
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Hahaha. Åklagarens tekniska bevisning lämnar mycket övrigt att önska, den har klara brister.
Beror antagligen på, att denne åklagare är en "rättspolitisk aktivist" , som råkat få en placering hos överåklageriet, numera poppigt döpt till Utvecklingscentrum. Där ägnar dom sig bl.a. om att beskydda fommar, som gjort skitutredningar om andra dödsfall.
Men....sånt där har väl du och andra av Tishkohatarna ingen aaning om?!
Du svarar med din åsikt på något som är fakta 🤔
Vem är det som hatar?
Jösses
Citera
2020-06-13, 09:55
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Men det spelar ingen roll. Då skulle man ju inte kunna döma någon för någonting i princip. Ingenting är omöjligt. Men är det ställt bortom rimligt tvivel så ska man dömas. Och i det här fallet är det definitivt ställt bortom rimligt tvivel att någon annan än Tishko mördat lilla Wilma. Han har ju för tusan lämnat fotspår i hennes blod.
Så hur dödade han henne? Det finns bevis för blodig misshandel, det finns bevis för att hon legat död i lägenheten. Men däremellan då? Jag tror som de flesta att T har mördat W, men min åsikt räknas inte. Teoretisk skulle han ha pucklat på henne, och sen tog hon livet av sig själv. Jag hoppas han döms för mord, men jag är orolig för att det kanske inte blir så.
Citera
2020-06-13, 10:02
Medlem
Darkwinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Men det spelar ingen roll. Då skulle man ju inte kunna döma någon för någonting i princip. Ingenting är omöjligt. Men är det ställt bortom rimligt tvivel så ska man dömas. Och i det här fallet är det definitivt ställt bortom rimligt tvivel att någon annan än Tishko mördat lilla Wilma. Han har ju för tusan lämnat fotspår i hennes blod.

Sååå. Om jag trampar runt i blodet på en brottsplats så är jag utom alla tvivel mördaren?
Nej. Däremot kanske jag är medhjälpare. Tur att man inte blir dömd på så lösa boliner i Sverige. Ingen tokjävel lämnar ett avkapat huvud i sin egen garderob. Det är då ett som är säkert.
Citera
2020-06-13, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Det är inte fingeravtryck de hittat, handavtryck som är för dålig kvalite på.
Det kan mycket väl vara tishkos..
2 dåliga handavtryck ihop med alla fingeravtryck som bevisligen är tishkos...
Rent tidsmässigt kan ingen annan ha gjort dådet..enligt honom själv lämnades hennes nycklar kvar på torsdagen och det är endast då han inte var hemma.
Städningen gjordes ju innan wilmas familj kom och han säger ju själv att han varit hemma hela helgen.

Nej, vi pratar inte om samma sak. Menar det som inte kunde identifieras trots att avtrycken var tydliga nog.
Det står i FUP. Tänker inte dra upp det om och om igen.

Tror definitivt på att T städat, ja.
Citera
2020-06-13, 10:15
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Var har du fått det ifrån? Att de inte ville det?
Därför att det tog tid.
Citera
2020-06-13, 10:22
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
[/b]

Sååå. Om jag trampar runt i blodet på en brottsplats så är jag utom alla tvivel mördaren?
Nej. Däremot kanske jag är medhjälpare. Tur att man inte blir dömd på så lösa boliner i Sverige. Ingen tokjävel lämnar ett avkapat huvud i sin egen garderob. Det är då ett som är säkert.

Kan ni snälla inte bara lämna tråden som håller på att tjafsar om medhjälpare och t inte är skyldig.

Ni gör noll nytta.

Alla bevis pekar mot honom. Frågan är hur hela händelseförloppet gått till. Det är de vi diskuterar här.
Citera
2020-06-13, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
[/b]

Jeffrey Dahmer ringde...
Citera
2020-06-13, 10:29
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Det kan faktiskt ha gått in någon annan i lägenheten än T. Har du tänkt på det?
Han kan ha haft medhjälp - också.
Även om inte jag heller gillar T något vidare och tänker numera hypotetiskt på honom
som en verklig GM.
När han pratar och försvarar sig i förhör så märker man mer och mer att han inte pratar som "vi" bakom raderna...utan som "jag".

Men vilken tur att sådana som Cactaceae finns, så inte folk blir orättvist dömda till fängelse
i 14 år.

Inte du med! Goddag yxskaft.
Du är som tre apor.
Ser inte hör inte osv osv i all oändlighet. Din agenda är som dina gelikar här att provocera andra alltså vi som av förklarliga skäl förstår att T är skyldig.
Bevis läs om vad det är.
Läs en bok om hur forensikerna jobbar, finns många GW har rekommenderat många.
Bevis i form av just tekniska bevis är till skillnad från T:s lögner och tystnad det som är konkret och kommer att fälla det slutgiltiga svärdshugget över T. Så och dåren till advokat. Karriären är över. Påminner om Claes Borgström som blev biträdande åklagare till åklagaren i stället för försvarsadvokat åt dåren Quick.
Tillåter mig att kopiera in mig själv igen läs och begrunda bevisen de tekniska bevisen inte de känslomässiga inläggen från T med advokat det håller inte att vara agressiv Kurd och be polis och åklagare hålla käft vara tyken uppkäftig inte svara mm mm.
De tekniska bevisen som du och andra blinda vägrar att se på.
Öppna ögonen och köp sedan en spetsig tvål och lyssna samt skaffa linser så du ser fram till glasögonen.
En dåres försvarstal. Skrevs av August Strindberg.
Knock knock knock anybody home?
Iq fågelholk eller?
Tekniska bevis, i mängder otvetydiga med mgm.s dna och fingeravtryck. Kroppsdel huvud inslaget i många lager med mgm:s dna och fingeravtryck. Blod och andra rester av Wilma med mgm:s fingeravtryck dna fotavtryck mm. Det är inte tre apor som skall döma i Hovrätten utan riktiga domare. Tingsrätten är bara en bit på vägen via Dolorosa.
Hundar som är klockrena på att göra sitt jobb, vad säger advokaten då samma som ovan hon har iq fågelholk.
Att inte inse faktum och försöka göra det bästa av situationen hade ju varit smartare.
Hävda vansinne svartsjuka erkänna och lipa skylla på kultur uppväxt ptsd kissnödig eller hemlängtan vädja mm hoppas vänsterbatik tanterna skall hjälpa honom som så många andra kanske.
Icke icke att T har någon som helst insikt i vad som skall ske , märklig advokat som inte upplyst dåren om elementa i en rättsprocess.
Men alla förhör visar ju vilken heldåre kräket är.
Bevisen de tekniska bevisen är så bindande vi kan rulla ut mattan korka upp champagnen och skåla för att T sitter där han sitter , frågan är om det blir rättspsyket eller kåken. Rättspsyket är idag det enda som kommer att hålla T inlåst resten av livet. De som sitter för mord på livstid kommer ju ut som Flink som sköt 7 stycken med sin Ak 5 sjukt eller hur. Ok offtopic men anser att det exemplifierar vad T kommer att få för straff och jämför då med andra mördare.
Citera
2020-06-13, 11:06
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Du kanske redan fått svar, men T sa ju att han har inget minne av att han trampat runt i blod, och skrattade till.
Fy fan vad osmakligt.. Tack för svar. Jag tänkte att han kanske hade ngn alternativ förklaring typ att han kom hem och fann W mördad och såg ingen annan utväg än att dela på henne och städa lägenheten.

Med hans fotspår i blod, utan en förklaring så placerar det honom mitt i massakern. Har inte advokaten tänkt på det?
Citera
2020-06-13, 11:08
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Vad har du för problem?
Att se att läsa förstå ta del av , uppenbara bevis.
Du är som tre apor.
Ser inte hör inte osv osv i all oändlighet. Din agenda är som dina gelikar här att provocera andra alltså vi som av förklarliga skäl förstår att T är skyldig.
Bevis läs om vad det är.
Läs en bok om hur forensikerna jobbar, finns många GW har rekommenderat många.
Bevis i form av just tekniska bevis är till skillnad från T:s lögner och tystnad det som är konkret och kommer att fälla det slutgiltiga svärdshugget över T. Så och dåren till advokat. Karriären är över. Påminner om Claes Borgström som blev biträdande åklagare till åklagaren i stället för försvarsadvokat åt dåren Quick.
Tillåter mig att kopiera in mig själv igen läs och begrunda bevisen de tekniska bevisen inte de känslomässiga inläggen från T med advokat det håller inte att vara agressiv Kurd och be polis och åklagare hålla käft vara tyken uppkäftig inte svara mm mm.
De tekniska bevisen som du och andra blinda vägrar att se på.
Öppna ögonen och köp sedan en spetsig tvål och lyssna samt skaffa linser så du ser fram till glasögonen.
En dåres försvarstal. Skrevs av August Strindberg.
Knock knock knock anybody home?
Iq fågelholk eller?
Tekniska bevis, i mängder otvetydiga med mgm.s dna och fingeravtryck. Kroppsdel huvud inslaget i många lager med mgm:s dna och fingeravtryck. Blod och andra rester av Wilma med mgm:s fingeravtryck dna fotavtryck mm. Det är inte tre apor som skall döma i Hovrätten utan riktiga domare. Tingsrätten är bara en bit på vägen via Dolorosa.
Hundar som är klockrena på att göra sitt jobb, vad säger advokaten då samma som ovan hon har iq fågelholk.
Att inte inse faktum och försöka göra det bästa av situationen hade ju varit smartare.
Hävda vansinne svartsjuka erkänna och lipa skylla på kultur uppväxt ptsd kissnödig eller hemlängtan vädja mm hoppas vänsterbatik tanterna skall hjälpa honom som så många andra kanske.
Icke icke att T har någon som helst insikt i vad som skall ske , märklig advokat som inte upplyst dåren om elementa i en rättsprocess.
Men alla förhör visar ju vilken heldåre kräket är.
Bevisen de tekniska bevisen är så bindande vi kan rulla ut mattan korka upp champagnen och skåla för att T sitter där han sitter , frågan är om det blir rättspsyket eller kåken. Rättspsyket är idag det enda som kommer att hålla T inlåst resten av livet. De som sitter för mord på livstid kommer ju ut som Flink som sköt 7 stycken med sin Ak 5 sjukt eller hur. Ok offtopic men anser att det exemplifierar vad T kommer att få för straff och jämför då med andra mördare.
Ja dessa tishko beskyddare måste se honom som väldigt viktig eftersom de tror att åklagare, polis, firensiker, hundförare plus hund från Tyskland är ute efter att sätta dit honom 🙈
Citera
2020-06-13, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skumjaevel
Advokaten får inte ljuga men kan argumentera för ett falskt erkännande.

Frågade min vän advokaten och fick följande till svar:
"När en klient erkänner helt eller delvis, kan advokat arbeta för att få en lindrig påföljd om klient erkänner även i domstol. Annars ofta frånträda, men det finns många olika situationer. Det finns inga allmängiltiga svar. Skickar en sida med länkar. Läs de två översta. Kort och bra info där. Om vi måste frånträda, måste vi ange annan orsak, exempelvis att det finns motsättningar mellan advokat och klient. Klient kan också begära byte. Svåra frågor ibland. Ingen vill ju bli ”uthängd”. Man kan också säga att det finns motsättningar, vilket faktiskt kan finnas utan att klient erkänt. Läs länkarna. Sammanfattningsvis; finns inte ett enda tydligt svar men dock att advokat oftast måste frånträda, men får inte ange något skäl som kan skada klienten."

Länkarna hon hänvisar till:
https://www.lawline.se/answers/vad-g...or-min-advokat

Där stå att läsa:

"FRÅGA
Om man erkänner ett allvarligt brott för sin advokat, kan advokaten ändå försvara en och driva ärendet som om man inte har utfört brottet?

SVAR
Hej och tack för att du vänder dig till oss på Lawline med din fråga!

Advokaters skyldigheter regleras till stor del av s.k. "god advokatsed". Enligt 6.2.1 i god advokatsed får en advokat inte till domstol lämna en uppgift som advokaten vet är osann och inte heller bestrida en uppgift som advokaten vet är sann.

Om du som klient lämnar en osann uppgift eller bestrider en sann uppgift får advokaten inte åberopa eller stödja din talan därpå. Advokaten kan således inte ljuga och företräda dig som att vederbörande inte har vetskap om det du berättat. Hur advokater förhåller sig till det kan variera, det kan innebära att advokaten frånträder ditt mål eller att målet byggs upp annorlunda. Advokaten får däremot inte ljuga och säga att du är oskyldig om vederbörande vet att så inte är fallet.

Vänligen,

Dennis Lavesson"

Länk nr två: https://www.advokaten.se/Tidningsnum...ska-dilemman1/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in