2020-06-13, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Så här mycket förnekelse har jag aldrig beskådat i ett inlägg. Det lätt att lista ut att du är svensk, men hur gammal är du?
Hur vet du att jag är svensk?
Citera
2020-06-13, 01:41
Medlem
Vet många med löneutmätning i dessa tuffa pandemitider, märker hur dyrt allt blivit i affärer från frukt till kött etc, hur klarar folk sin ekonomi under denna pandemin? Speciellt de som lever på minimum? Och regeringen varför ändrar de inte reglerna kring vissa saker. Dom gick inte i lockdown under Mars månad och nu får vi stå vårt kast och bli hatade av andra länder...
Citera
2020-06-13, 01:45
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:
Så här mycket förnekelse har jag aldrig beskådat i ett inlägg. Det lätt att lista ut att du är svensk, men hur gammal är du?

Konsekvenstänkande utvecklas vid ungefär 12års ålder, men vem vet?
Citera
2020-06-13, 01:45
Medlem
Citat:
Han har ju rätt!
Citera
2020-06-13, 01:54
Medlem
Citat:
Så hur många idioter tror att mindre än 10 000 personer har dött?

Det har dött många beroende på vad du talar om.
Det har i Sverige däremot dött långt mindre än 10000 i Corona detta år.
Vilket är illa nog som det är.
Citera
2020-06-13, 01:55
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Han har ju rätt!

Vadå rätt, 10 000 döda, vem vet vad som händer men det är det än, och även med dolda siffror så vet man inte hur många som har dött eller kommer att dö för hur man klassificerar ett Covid-19 dödsfall så är det som vanligt, en dö gamling, ok. Var det Covid-19?, Jag vet inte men hen dog av ålder, dåligt hjärta..Punkt, Nästa!

Vi testar inte ens de döda om de dött av Covid-19 för vi testar inte ens de som vårdar våra äldre som vårdar dem som fortfarande dör av Covid-19.
Personalen testas inte.
Senast redigerad av 28dagar-senare 2020-06-13 kl. 02:01.
Citera
2020-06-13, 01:56
Medlem
Citat:
Förneka aldrig sanningen även om du är förblindad av PK. Jag är din farfars FARFAR!
Senast redigerad av Trxhobit 2020-06-13 kl. 02:14.
Citera
2020-06-13, 02:04
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muffinsen27
Vet många med löneutmätning i dessa tuffa pandemitider, märker hur dyrt allt blivit i affärer från frukt till kött etc, hur klarar folk sin ekonomi under denna pandemin? Speciellt de som lever på minimum? Och regeringen varför ändrar de inte reglerna kring vissa saker. Dom gick inte i lockdown under Mars månad och nu får vi stå vårt kast och bli hatade av andra länder...

Jag har nog aldrig haft så mycket över varje månad som under coronakrisen. Man gör ju inte ett bjäffs, sitter bara här och ugglar, storhandlar en gång i veckan.
Citera
2020-06-13, 02:07
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 28dagar-senare
Vadå rätt, 10 000 döda, vem vet vad som händer men det är det än, och även med dolda siffror så vet man inte hur många som har dött eller kommer att dö för hur man klassificerar ett Covid-19 dödsfall så är det som vanligt, en dö gamling, ok. Var det Covid-19?, Jag vet inte men hen dog av ålder, dåligt hjärta..Punkt, Nästa!

Vi testar inte ens de döda om de dött av Covid-19 för vi testar inte ens de som vårdar våra äldre som vårdar dem som fortfarande dör av Covid-19.
Personalen testas inte.

Ursäkta men jag blir så förbaskad när jag ser på myndigheternas dagliga information om hur bra de är och inte vet om hur verkligheten är även fast de har blitt informerade, det är väl bara att säga att alla inom äldrevården ska ha munskydd och de ska bytas emellan varje patient. Så räddar man liv!!!
Citera
2020-06-13, 02:10
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Bullshit! Lyckligtvis är det lätt att visa hur fel du har:

Mortality rate, or death rate,[3]:189,69 is a measure of the number of deaths (in general, or due to a specific cause) in a particular population, scaled to the size of that population, per unit of time. Mortality rate is typically expressed in units of deaths per 1,000 individuals per year; thus, a mortality rate of 9.5 (out of 1,000) in a population of 1,000 would mean 9.5 deaths per year in that entire population, or 0.95% out of the total.

https://en.wikipedia.org/wiki/Mortality_rate

Vår death rate är alltså 0,05 %, en halv promille, eller om du så vill en halv person per tusen. Varken mer eller mindre, så har långt.

Min gissning har alltid legat på lägre än så men visst. Du går i klinch med en mupp som utgår sig ifrån att vara "inom engelsk statlig corona bekämpning" när tegerergujgkhyfds egentligen är en livrädd tjockis i Järva
Citera
2020-06-13, 02:12
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Min gissning har alltid legat på lägre än så men visst. Du går i klinch med en mupp som utgår sig ifrån att vara "inom engelsk statlig corona bekämpning" när tegerergujgkhyfds egentligen är en livrädd tjockis i Järva

LOL
Citera
2020-06-13, 02:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Bullshit! Lyckligtvis är det lätt att visa hur fel du har:

Mortality rate, or death rate,[3]:189,69 is a measure of the number of deaths (in general, or due to a specific cause) in a particular population, scaled to the size of that population, per unit of time. Mortality rate is typically expressed in units of deaths per 1,000 individuals per year; thus, a mortality rate of 9.5 (out of 1,000) in a population of 1,000 would mean 9.5 deaths per year in that entire population, or 0.95% out of the total.

https://en.wikipedia.org/wiki/Mortality_rate

Vår death rate är alltså 0,05 %, en halv promille, eller om du så vill en halv person per tusen. Varken mer eller mindre, så har långt.

Fast så mäter väl inte Folkhälsomyndigheten själva i vanliga fall vid influensor, så varför ska vi plötsligt göra det nu? Men man kanske väljer att mäta på det sätt som ”passar” bäst?

”Influensasäsong

2018-2019:
Antal labfall: 12 195
Antal dödsfall: 451
Andel avlidna: 4 %”

Mellan 3-6 % sedan 2015.

Det är vilket som väldigt många fler som har avlidit i Corona i antal....

Som flest 1 002 dödsfall på en influensasäsong enligt FHM.

En influensasäsong = Vecka 40 - vecka 20.

Så, cirka 1 000 dödsfall på 32 veckor. (Eller senaste säsongen: 451 avlidna)

Corona: Närmare 5 000 dödsfall på mindre än halva tiden (14 veckor).

https://www.folkhalsomyndigheten.se/globalassets/statistik-uppfoljning/smittsamma-sjukdomar/veckorapporter-influensa/2019-2020/influensarapport-2020-13-14.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in