2020-06-12, 22:28
Medlem
smutsigdisks avatar
Om vi fortsätter generalisera så tro jag att några av de invandrare som röster på ett parti som SD, med en sådan invandrings politik är människor som flytt och sett väldigt många skadade människor. Invandrare som insett att det redan flytt från vissa typer av människor och vill inte tvingas fly igen. De människor som vill vara i Sverige mer än det människor som känner sig tvingade till att vara i Sverige.
Citera
2020-06-12, 22:47
Medlem
bluka94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martikainen
Bra tråd, invandrare som röstar på nazister måste hängas ut. Kan inte vara många!!!!!

Oj, här var det ord och inga visor. Du har skrämt upp mig och jag väljer att hänga ut mig själv.
Juggejävel här... Har bott i Sverige sedan 1994. Flydde till detta underbara land från kriget i Bosnien. Sverige tog emot mig när jag hade det som jävligast i mitt liv och gav mig tak över huvudet, mat på bordet, möjlighet att utbilda mig, möjlighet att skaffa mig ett jobb och känna mig stolt över att jag kan försörja mig själv och familjen. Jag kan inte annat än att sköta mig. Alla som kommer hit har samma möjlighet, inget snack om saken. Det gäller bara att välja den vägen istället för att ständigt gråta ut:"Buuhuu, det är så synd om mig. Allt är samhällets fel. Bla, bla bla..."

Jag flydde till Sverige tomhänt, glad att jag fick behålla huvudet på axlarna och Sverige gav mig verktygen att göra nåt av mitt liv och ta vara på den andra chansen i livet. Hur kan man med och inte uppskatta det och vara tacksam?! 2008-2009 tog jag tjänstledigt på mitt dåvarande jobb och tog värvning och åkte iväg med utlandsstyrkan. Jag fick för mig att jag inte gav Sverige lika mycket som jag hade fått, trots att jag skötte mig och hade ett jobb. Mitt ordförråd i svenska räcker inte till för att beskriva hur stolt jag var över den svenska uniformen och den svenska flaggan på uniformsärmen. Är jag rasist/nazist för att jag känner så? Du får kalla mig vad du vill, sånt rinner av denna juggejävel som av en gås i gore-tex jacka. Det här är numera mitt land, jag har inget annat och henne är jag jävligt mån om. Jag har bott här längre än i Bosnien, tillräckligt länge för att hinna bli kär i detta land.

Men, utvecklingen på senare tid har gått åt helvete, alla vet vad som menas. Vi måste testa nåt nytt. Som Einstein sa:"Att göra samma sak på exakt samma sätt, om och om igen, och vänta sig annat resultat är definitionen på total dumhet."
Så låt oss byta ut något och se vad vi får för utfall. I värsta fall kan man säga:"Ok, vi hade SD på makten, men det fungerade inte heller riktigt 100%, låt oss söka vidare." Men, då har vi åtminstone testat den varianten också.
Vad tror folk ska hända om SD kommer till makten? Ska de öppna koncentrationsläger eller kanske elda med barn i värmeverk....? Meh, kom igen...

Slutligen så tror jag att alla vi som sköter oss, försöker skapa bra tillvaro samt göra gott för detta land, oavsett hudfärg, religiös åskådning eller sexuell läggning står enade under en och samma flagga.

Så nu har jag hängt ut mig själv. Varsågod.
Citera
2020-06-12, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bluka94
Oj, här var det ord och inga visor. Du har skrämt upp mig och jag väljer att hänga ut mig själv.
Juggejävel här... Har bott i Sverige sedan 1994. Flydde till detta underbara land från kriget i Bosnien. Sverige tog emot mig när jag hade det som jävligast i mitt liv och gav mig tak över huvudet, mat på bordet, möjlighet att utbilda mig, möjlighet att skaffa mig ett jobb och känna mig stolt över att jag kan försörja mig själv och familjen. Jag kan inte annat än att sköta mig. Alla som kommer hit har samma möjlighet, inget snack om saken. Det gäller bara att välja den vägen istället för att ständigt gråta ut:"Buuhuu, det är så synd om mig. Allt är samhällets fel. Bla, bla bla..."

Jag flydde till Sverige tomhänt, glad att jag fick behålla huvudet på axlarna och Sverige gav mig verktygen att göra nåt av mitt liv och ta vara på den andra chansen i livet. Hur kan man med och inte uppskatta det och vara tacksam?! 2008-2009 tog jag tjänstledigt på mitt dåvarande jobb och tog värvning och åkte iväg med utlandsstyrkan. Jag fick för mig att jag inte gav Sverige lika mycket som jag hade fått, trots att jag skötte mig och hade ett jobb. Mitt ordförråd i svenska räcker inte till för att beskriva hur stolt jag var över den svenska uniformen och den svenska flaggan på uniformsärmen. Är jag rasist/nazist för att jag känner så? Du får kalla mig vad du vill, sånt rinner av denna juggejävel som av en gås i gore-tex jacka. Det här är numera mitt land, jag har inget annat och henne är jag jävligt mån om. Jag har bott här längre än i Bosnien, tillräckligt länge för att hinna bli kär i detta land.

Men, utvecklingen på senare tid har gått åt helvete, alla vet vad som menas. Vi måste testa nåt nytt. Som Einstein sa:"Att göra samma sak på exakt samma sätt, om och om igen, och vänta sig annat resultat är definitionen på total dumhet."
Så låt oss byta ut något och se vad vi får för utfall. I värsta fall kan man säga:"Ok, vi hade SD på makten, men det fungerade inte heller riktigt 100%, låt oss söka vidare." Men, då har vi åtminstone testat den varianten också.
Vad tror folk ska hända om SD kommer till makten? Ska de öppna koncentrationsläger eller kanske elda med barn i värmeverk....? Meh, kom igen...

Slutligen så tror jag att alla vi som sköter oss, försöker skapa bra tillvaro samt göra gott för detta land, oavsett hudfärg, religiös åskådning eller sexuell läggning står enade under en och samma flagga.

Så nu har jag hängt ut mig själv. Varsågod.
Äh, jag tror inte på dig, inte kan en invandrare rösta på sd... Kanske en europe då, men en rikgig invanrare so flytt från riktig svält och krig dom kan i varje fall inte rösta på nazisterna.
Citera
2020-06-12, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
SD är tredje största parti bland utrikesfödda.

Men vilka är dom då? Säg såhär:
Det är garanterat INTE:
-Dom BLM-anhängarna som vandaliserar gator
-Inte heller dom förnedringsrånar svenska barn
-Inte heller dom som hatar svensk polis
-Inte heller dom som kallar din mamma för hora
-Inte heller dom tror de har tusen rättigheter men noll skyldigheter.
-Inte heller dom som vägrar att anpassa sig.
-Inte heller dom som tycker det är "okej" att våldta icke-troende.
-Inte heller dom som tycker Islam ska råda över svensk lag.
-Inte heller dom bokstavstroende islamisterna.
-Inte heller dom som romantiserar om gängkriminalitet beter sig som allmänt skräp.

För de som jag precis radade upp, det är vänsterliberalernas valboskap, eftersom vänsterliberaler har tolererat allt detta. Klart man då söker sig till den typen av partier.

Så vilka är då dom som röstar på SD? Det är de invandrare som älskar Sverige, vår kultur, och som är tacksamma för de fått komma hit. Men inte minst, så är det även de invandrare som ser sig om individer, med en egen tankeverksamhet och som vänstern inte fått hjärntvätta till offer och satt i ett av alla deras fack.

Säger inte detta extremt mycket om den vänsterliberala smörjan och hur destruktiv den är?

Är själv halv-babbe men jag skulle nog säga att det veteran invandrare som gör det. En del invandrare har kommit hit, flytt från krig, jobbat upp sig och är utbildade samt ej med i brottsregistret - och så kommer dessa som förstör hela bilden, vägrar jobba, vägrar lära sig språket och dessutom hamnar i knipa med lagen!
Citera
2020-06-12, 23:11
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Polacker för dom e ju ett konservativt folk
Juggar och finnar. Iranier. Svartskallar är det enda hopp Sverige har. Hårt arbetande och civilkurage.
Citera
2020-06-13, 02:17
Medlem
Citat:

Det är garanterat INTE:
-Inte heller dom som romantiserar om gängkriminalitet beter sig som allmänt skräp.

För de som jag precis radade upp, det är vänsterliberalernas valboskap, eftersom vänsterliberaler har tolererat allt detta. Klart man då söker sig till den typen av partier.

Så vilka är då dom som röstar på SD? Det är de invandrare som älskar Sverige, vår kultur, och som är tacksamma för de fått komma hit. Men inte minst, så är det även de invandrare som ser sig om individer, med en egen tankeverksamhet och som vänstern inte fått hjärntvätta till offer och satt i ett av alla deras fack.

Säger inte detta extremt mycket om den vänsterliberala smörjan och hur destruktiv den är?

Kriminella röstar på SD, det är ju för att få ner mängden invandrare i Sverige så att dem kan fortsätta göra de dem gör utan att få lika mycket skit. Eftersom media inte skulle ha lika mycket rån, våldtäkter osv stt snacka om. SD gör bara jobbet enklare för kriminella.
Citera
2020-06-13, 02:22
Medlem
Mvks avatar
Invandrare. Kom hit som barn.
Röstade på SD sist, inte för att dom är något mönsterparti utan för dom är det minst efterblivna alternativet.
På tok för mycket rabalder och löst folk som ingår i det partiet för man helhjärtat ska ställa sig bakom och engagera sig fullt ut. Slänger iväg en röst när det vankas val, inte mer än så.
Gillar Åkesson dock.

Svenskar tangentbordskrigare som träffat 3 pizzabagare i sitt liv och läser flashback mellan varven har föreställningen att mer eller mindre alla invandrare skickar pengar till ISIS och kastar ut fruntimmer från balkongen.

När svensken blir lite småputt och gnällig på blattepack som slår sönder snutbilar så blir invandrare som sköter sig rosenrasande.
Varför man aldrig hör dessa röster är för att ingen är intresserad, nazzen hatar alla och skötsamma invandrare som röstar på SD har inget nyhetsvärde i statsfinansierad TV.

Vägrar du att ta på dig offerkoftan och mopsar upp dig för mkt mot vänstern slänger dom på dig nån prostitutionsanklagelse (P. Roberto) så är saker ur världen.
Då och då slinker någon vettig röst igenom (Ring P1) så att man kan hävda yttrandefrihet och håva in tv-avgiften.
Citera
2020-06-13, 04:14
Medlem
Citat:

Det är garanterat INTE:

SD är ju emot kriminella invandrare som inte delar svenska seder, traditioner, levnadssätt, religion osv osv. Det finns säkerligen många invandrare som äter sill och potatis, lyssnar på ABBA, är kristna, tar i hand vid hälsning, arbetar och är hederliga. Det var ingen svår fråga.
Citera
2020-06-13, 04:45
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Iranier, anhängare till den forna monarken Reza Pahlavi.. och drevs till exil, i stor del till Sverige.
Förmögna människor som mist sin maktställning.

Samt ex-jugoslaver.
Massor av ex-juggar röstar på SD.
Citera
2020-06-13, 10:30
Medlem
Fittheligeandes avatar
Det är nog de invandrare som bott här ett tag och ser att utvecklingen gått åt helvete. De är också skötsamma och har anpassat sig till den svenska kulturen och jobbar och gör rätt för sig. Det är ju de som inte sköter sig som förstör ryktet för de skötsamma invandrarna. De invandrare som är skötsamma jobbar hårdare och är till och med mer skötsamma än de flesta svenskar enligt min erfarenhet.
Citera
2020-06-13, 10:33
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittheligeande
Det är nog de invandrare som bott här ett tag och ser att utvecklingen gått åt helvete. De är också skötsamma och har anpassat sig till den svenska kulturen och jobbar och gör rätt för sig. Det är ju de som inte sköter sig som förstör ryktet för de skötsamma invandrarna. De invandrare som är skötsamma jobbar hårdare och är till och med mer skötsamma än de flesta svenskar enligt min erfarenhet.

Märkligt du inte förstått läget allt de behöver göra är att dra blattekortet. Lite som monopols fri från fängelse kortet.
Citera
2020-06-13, 10:39
Medlem
Fittheligeandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Märkligt du inte förstått läget allt de behöver göra är att dra blattekortet. Lite som monopols fri från fängelse kortet.

Det håller jag helt med dig om. Rasist måste vara det mest missbrukade ordet i landet. Men jag vet att det finns många invandrare som är kritiska till den nuvarande regeringen och integrationspolitiken. Det är ju trots allt vi svenskar som kollektivt satt oss i denna situation själva. Jag känner ett starkt förakt mot de invandrare som inte sköter sig, tro mig. Men jag känner ett ännu större förakt för oss svenskars likgiltighet, och att vi fortsätter låta oss trampas på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in