Varsågod. Som MVAgrippa skrev, det finns mycket matnyttigt i öppna källor. Den här artikeln är märklig och är en av anledningarna till att jag inte kan släppa karln.
Presskonferensen i onsdags var dock i sämsta laget. Inget mer trots alla resurser och tillgång till material som vi vanliga dödliga inte sett.
Jag hade väntat mig en redogörelse för påstådda spaningar mot OP. Kanske med utgångspunkt i Säpos PM från 1986.
Alla konstigheter kan inte bero på klantigheter från Kling & Klang i form av HH och Ebbe. Vad var politiker som IC rädda skulle komma ut? Varför var det tvunget med en sådan hård politisk styrning att sådana som Dahlsten än idag tjänstgör som nån sorts städgubbe?
Jag kan acceptera en mördare som SE men bevisen lyste med sin frånvaro i onsdags. Inte ens 50% trovärdighet nådde man upp till.
Varför dög inte SE som mördare åt HH eller Ölvebro? Den senare jagade ju CP till överdrift, allt för att kunna avsluta utredningen på bästa sätt så makten gick lugn och ro. Likaså Gunnarsson. Inte heller han dög. Det var PKK eller alkisen CP.
Jag undrar ju vart man kommit om man på allvar kört dessa båda i botten, förutsättningslöst. Hade det det funnits risk att obehagligheter kommit upp till ytan?
Hade man velat avsluta mordet snabbt hade det ju säkert gått att köra rakt på VG utan pardon. Skyldig eller ej hade HH kunnat "löst" mordet innan sommaren var slut. Samma sak med SE. Men icke.
Märkligt för såväl VG som SE var ju bevisligen i området, något Ölvebro/Helin aldrig lyckades få CP. Ändå var det CP som skulle nitas när det sket sig med PKK. Förklara det den som kan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Achtung Panzer
Tack Furirrevaer för att du redan 2015 lägger upp denna rykande heta artikel.
Stig Engström: "-Tänk om den beundrade statsministern snäser av vederbörande på ett föraktfullt sätt. Avvisade och vända ryggen åt blir några av oss förbannade. Om då någon av oss går omkring med ett vapen – så kanske vi tar till det vid ett sådant tillfälle."