Citat:
Ursprungligen postat av
Sobrilbil
OBS! ACHTUNG! MYCKET VIKTIGT!
Detta är en lögn av KP!
Nieminen såg inte SE:s ansikte!
Tycks finnas flera lögner av KP.
kopierat från "FB Palmerummet".
"Jag har inte orkat se om presskonferensen men när jag såg den så tyckte jag mig se två uppenbara fakta fel. (Då menar jag inte KP:s alla taffliga försök med klena indicier snärja SE)
Det första, KP vill påskina att SE ljuger när han säger att journalister från "Norge" redan 1 mars söker honom. Nu har det ju visat sig att en intervju med SE var inne i Norska tidningen Aftenposten redan på måndag 3 mars. Så tidningen måste förstås sökt honom tidigare. (antagligen sprids hans namn när han kontaktar SvD första mars)
Det andra, KP vill påskina att SE ljuger när han säger att han har bråttom till tåget. KP säger att tåget till Mörby går först 23:48 från T-centralen och SE då inte är stressad. Men det verkar som KP undanhåller lite uppgifter här. SE ska inte T-centralen utan han ska först till Hötorgets tunnelbanestation och därifrån åka till T-centralen och byta till Mörby linjen. Tunnelbanetåget från Hötorget går 23:31, enligt SE, och han har förstås bråttom då.
Dessa två fall visar med största sannolikhet att det är KP som är vårdslös med sanningen och inte SE.
Fyll gärna på med andra uppenbara fel....(så kanske man kan ogiltighetsförklara hela förundersökningen)"