Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-06-11, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orten19
Hur gör jag det? Kommer det lösa problemet med internet?

För att göra historian enkel så tycker jag du ska formatera om datorn. Troligen finns det skit du har laddat ner.

Formateringen sker genom att du går genom kontrollpanelen "återställning" eller via bios eller via usb.

Efter du är klar så går du in på samma hemsida. Eller om du vill lättare oftast funkar de så går du in på enhetshanteraren. Du letar upp din wifi enhet, högerklicka och uppdatera drivrutin. Då får du bra. Men oftast är dem lite efter med nya uppdateringar så därför går du in på asus länken jag skicka..

Du kommer få en mapp med en massa filer eller en fil.

Du gör så här att du går in på enhetshanteraren, söker upp ditt wifi och högerklickar. Sedan uppdatera drivrutinerna. Det kommer finnas söka uppdatering via windows update "online" eller uppdatera från lokal disk. Du trycker uppdatera från lokalmapp och klickar dig fram till där du har sparat mappen med drivrutinerna. Sen okej. Då är allt klart
Citera
2020-06-12, 00:23
Medlem
Orten19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89
För att göra historian enkel så tycker jag du ska formatera om datorn. Troligen finns det skit du har laddat ner.

Formateringen sker genom att du går genom kontrollpanelen "återställning" eller via bios eller via usb.

Efter du är klar så går du in på samma hemsida. Eller om du vill lättare oftast funkar de så går du in på enhetshanteraren. Du letar upp din wifi enhet, högerklicka och uppdatera drivrutin. Då får du bra. Men oftast är dem lite efter med nya uppdateringar så därför går du in på asus länken jag skicka..

Du kommer få en mapp med en massa filer eller en fil.

Du gör så här att du går in på enhetshanteraren, söker upp ditt wifi och högerklickar. Sedan uppdatera drivrutinerna. Det kommer finnas söka uppdatering via windows update "online" eller uppdatera från lokal disk. Du trycker uppdatera från lokalmapp och klickar dig fram till där du har sparat mappen med drivrutinerna. Sen okej. Då är allt klart

Har ju bara laddat ner typ VLC och Winamp, inte ska datorn ha blivit helt förstörd pga det?

Innan jag återställer datorn, vad menar du med att söka upp mitt wifi? Får upp detta:

https://imgur.com/a/nSWWQ4F
Senast redigerad av Orten19 2020-06-12 kl. 00:25.
Citera
2020-06-12, 00:36
Medlem
Citat:
Har ju bara laddat ner typ VLC och Winamp, inte ska datorn ha blivit helt förstörd pga det?

Innan jag återställer datorn, vad menar du med att söka upp mitt wifi? Får upp detta:

https://imgur.com/a/nSWWQ4F

Du gör som du själv känner. Jag hade formaterat om datorn om jag hade laddat ner något skit från nätet. Eller så skaffar du antivirus sen vilket som.

Precis rätt plats är du på. Nätverk och sen ser du att det ska stå vilket wifi nätverkskort du har...
Citera
2020-06-12, 00:44
Medlem
Orten19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89
Du gör som du själv känner. Jag hade formaterat om datorn om jag hade laddat ner något skit från nätet. Eller så skaffar du antivirus sen vilket som.

Precis rätt plats är du på. Nätverk och sen ser du att det ska stå vilket wifi nätverkskort du har...

Nej jag fattar inte. Ser inte någon flik som heter Nätverk. Bara Nätverkskort och jag vet inte vad mitt heter. Har googlat men fattar inte hur man tar reda på det
Senast redigerad av Orten19 2020-06-12 kl. 00:48.
Citera
2020-06-12, 00:47
Medlem
Sekretbelagds avatar
Den är inte krångligt placerad då? Har du samma problem om du sätter laptoppen precis bredvid routern?
Citera
2020-06-12, 00:53
Medlem
Orten19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sekretbelagd
Den är inte krångligt placerad då? Har du samma problem om du sätter laptoppen precis bredvid routern?

Nej, ingenting är i vägen mellan routern och datorn. Står ca 3 meter från varandra

Fattar seriöst ingenting om vad jag ska göra
Citera
2020-06-12, 00:56
Moderator
memymos avatar
Provar här istället

PC: köpråd - bärbart --> Programvara: Windows
/Moderator
Citera
2020-06-12, 01:04
Medlem
Sekretbelagds avatar
Citat:
Nej, ingenting är i vägen mellan routern och datorn. Står ca 3 meter från varandra

Fattar seriöst ingenting om vad jag ska göra

Finns ju högvis med förslag på lösningar om du söker på typ "Asus laptop wifi disconnecting".
Men om den är nyinköpt och du fortfarande har garanti kanske det är värt att ta tillbaka den till affären.
Kan ju vara ett måndagsexemplar med problem på nätverkskortet och då kan man slita håret länge innan utan resultat.
Citera
2020-06-12, 01:05
Medlem
Orten19s avatar
Hittade detta under Wifi:

SSID: TP-LINK_2.4GHz_BDE632
Tillverkare: Realtek Semiconductor Corp.

Klickade på "updatera drivrutinerna för Realtek" men hade tydligen senaste uppdateringen
Citera
2020-06-12, 01:10
Medlem
Orten19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sekretbelagd
Finns ju högvis med förslag på lösningar om du söker på typ "Asus laptop wifi disconnecting".
Men om den är nyinköpt och du fortfarande har garanti kanske det är värt att ta tillbaka den till affären.
Kan ju vara ett måndagsexemplar med problem på nätverkskortet och då kan man slita håret länge innan utan resultat.

Tack, ska söka på det i morgon. Slår snart sönder datorn så jag går och lägger mig nu
Citera
2020-06-12, 07:21
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Hittade detta under Wifi:

SSID: TP-LINK_2.4GHz_BDE632
Tillverkare: Realtek Semiconductor Corp.

Klickade på "updatera drivrutinerna för Realtek" men hade tydligen senaste uppdateringen

När du klickar på "WI-FI STRUTEN" nere vid klockan..
Finns det då ingen TP-link med 5Ghz att välja.. 5 GHz nätverk är mycket stabilare än den uråldriga 2,4Ghz versionen (nya routrar har BÅDE 2,4 och 5ghz nätverk)

Börja med att avinstallera WinZip skräpet! Det finns inga bra driverdownload programvaror, hämta endast drivrutiner från datortillverkaren (borde vara allas förstaval) eller från processortillverkaren (AMD eller INTEL)

TIPS! börja med att uppdatera CHIPSET-drivrutinen först från ASUS-webbplats... (starta om datorn)
SEDAN installerar du nätverksdrivrutinen... och startar om..
Och detta VARE SIG du återställer datorn eller ej!
Citera
2020-06-12, 08:34
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Låter som om det kan vara den tröttsamma inställningen som är påslagen som standard, att stänga av nätverkskort för att spara ström. Samma gäller för wifi som kabel oavsett datormodell.

https://us.answers.acer.com/app/answers/detail/a_id/58897/~/how-to-disable-wi-fii-power-saving-feature
Senast redigerad av Hfuhruhurr 2020-06-12 kl. 08:34. Anledning: stavfel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in