2019-05-14, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ybx
I Sverige säger vi ”Väck folket” eftersom ”väck” är imperativformen av ”vakna”, ditt jävla troll.

Det finns ingen konflikt mellan judar och européer förutom om man är utvecklingsstörd. Judar är västerlänningar.

Men det kanske är en annan tråd som jag startar någon gång...
Din efterblivna dåre, leker du språkpolis? Vet precis vad jag ville få sagt!
Sedan när det gäller din andra mening, bor du på planeten jorden? Varför heter det då antisemitisk? Och vem är det, som hittat på det begreppet?
Citera
2019-05-14, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Vad står det i historieböckerna då?

I historieundervisningen på både högstadiet och gymnasiet framgick det ju öppet och tydligt att Sverige förde en neutralitetspolitik mellan 1940-45, men att avsteg från den linjen gjordes, och att det troligtvis räddade Sverige från att dras in i kriget på ett mer aktivt sätt...

Vad lärde du dig som nu var annorlunda?
Att Sverige var neutralt och att Flam vill ändra det?!
Citera
2019-05-14, 22:48
Medlem
barkenarots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Svenskar är inte så sugna på folkmord. Däremot våran regim och de ekonomiska intressen som verkar bakom kulisserna om deras ställning skulle bli hotad.

Regimer är ofta sugna på folkmord. Det enda som kan stoppa dem är om folken vägrar lyda order. D v s, det som krävs för att undvika folkmord är (enligt mig):

- hög moral
- principfasthet
- civilkurage
- demokrati (≠parlamentarism)
- mänskliga rättigheter, åtminstone de negativa
- decentralisering
- fria media (≠ej skatte- eller avgiftsfinansierade)
- kunskapstörstande invånare som själva söker information och tillämpar vetenskaplig metod, utan att söka anslag av staten

Det är tänkbart att Flams podcast riktar sig till medborgare och individer snarare än till regimer. I och för sig tror jag att makthavare är överrepressenterade bland lyssnarna, men det kan väl ändå finnas en poäng med serien En Svensk Tiger?

Resten av ditt inlägg förstod jag inte.
Citera
2019-05-15, 01:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av barkenarot
Regimer är ofta sugna på folkmord. Det enda som kan stoppa dem är om folken vägrar lyda order. D v s, det som krävs för att undvika folkmord är (enligt mig):

- hög moral
- principfasthet
- civilkurage
- demokrati (≠parlamentarism)
- mänskliga rättigheter, åtminstone de negativa
- decentralisering
- fria media (≠ej skatte- eller avgiftsfinansierade)
- kunskapstörstande invånare som själva söker information och tillämpar vetenskaplig metod, utan att söka anslag av staten

Det är tänkbart att Flams podcast riktar sig till medborgare och individer snarare än till regimer. I och för sig tror jag att makthavare är överrepressenterade bland lyssnarna, men det kan väl ändå finnas en poäng med serien En Svensk Tiger?

Resten av ditt inlägg förstod jag inte.

Alla dom där trevliga slogans kan du kasta åt sidan. Det är bara ytligt trams som i bästa fall hade fungerat hos en befolkning som inte är sprungna ur framförallt de två våldsverkande klanerna götar och svear.

Vem Flam än riktar sin text åt så är den viktig, för den belyser hänsynslösheten och opportunismen som ännu idag existerar hos de svenska makthavarna och även i stora delar av befolkningen.

Jag hade gärna läst mer av Flam där han lägger fram fler svenska illgärningar mot andra och eget folk. Den äckliga och hjärntvättade sekten Sverige behöver ett uppvaknande ur den självgoda drömmen och in i den bistra objektiva verkligheten, utan att passera stinkande nationalism under sin färd mot att bli transformerad till en nation av kultur istället för att förbli en hjärntvättad kult definierad ur banditverksamhet.
You see, their morals, their code, it's a bad joke. Dropped at the first sign of trouble. They're only as good as the world allows them to be. I'll show you. When the chips are down, these... these civilized people, they'll eat each other. See, I'm not a monster. I'm just ahead of the curve."
Senast redigerad av redshift 2019-05-15 kl. 02:09.
Citera
2019-05-15, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Av ditt dravel framgår att du inte har den blekaste aning om hur det står till i verkligheten.
Gå tillbaka till din "handler" och gråt ut för honom över att du förlorat en diskussion på Flashback.
Nähe, jag vet inte och du vill inte berätta fär publiken "hur det står till i verkligheten." Så min version får väl stå sig tills du vill dela med dig av "sanningen".
Att säga "du har fel! du är dum!" är inget argument. Men FSB kanske inte vill ge dig de dokument du behöver för att berätta "sanningen"? Du är bara en dum thug?
Citera
2019-05-15, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GillJung
1. Du tror att alla ballistiska missiler kan nå alla mål på jorden? Missade du uppståndelsen förra året när Ryssland presenterade sina nya missiler och vad det hela handlade om?

Jag är inte någon expert på missiler men jag klarar av att läsa officiella rapporter från NATO (vilka jag baserar mina påståenden på). USAs strategi när det kom till kärnvapen innan var alltid att placera dem i Europa och avfyra dem därifrån (dvs offra Europa). Ryssland kunde nämligen inte nå USA med sina.

2. Ryssland bedöms idag ha en av världens bästa arméer (förmodligen den bästa). Ukraina som man "bråkar" med hade vidare Europas största och kraftfullaste armé strax efter Ryssland.

Det bör även påpekas att kontrollera enorma territorium vidare är en rysk specialitet (därav Rysslands storlek). Av samma anledning har man vidare ockuperat större delen av Europa många gånger förut... Du kanske minns t.ex. Berlinmuren.

Det viktigaste du och många andra missar är dock att alla officiella hypotetiska scenarion från NATO vid en eventuell konflikt med Ryssland - utan kärnvapen - utgår ifrån att Ryssland inom ett par veckor (max månader) ockuperar Europa. Diskussionen är således redan avslutad innan den ena påbörjades.
Ryssland har ca 1 miljon aktiva militära styrkor, varav ca 700.000 i armén. De är välutrustade, men är i huvudsak värnpliktiga, dåligt motiverade, dåligt tränade och av låg kvalitet. De duger till att underhålla materiel och vakta gränser, inte till att strida.
Ryssland har 50-100.000 elitsoldater av hög kvalitet. Det räcker till att ta t.ex. Finland eller Baltikum, men inte till att hålla några större territorier.

Rysskand har tack vare värnpliktssystemet ytterligare 2,5 miljoner tänkbara soldat-kandidater, men till stor del är dessa överviktiga, alkoholiserade, arbetsskadade eller i övrigt obrukbara till stridsoperationer. De flesta skulle inte platsa i svenska hemvärnet.

Ryssland kan alltså inte hota Europas territorium, men skulle kunna ta områden som Baltikum, Finland eller södra Sverige. Därav Iskander-raketerna i Kaliningrad, som är riktade mot Sverige. Man vill helt enkelt se till att NATO i en sådan situation inte skulle kunna komma till undsättning, t.ex. genom att använda Sverige som bas.

Ryssland har ett modern och bra utrustning, men en usel armé. Sverige är ett av ryssands främsta mål just nu, just därför att det är allt dom mäktar med. Och om man använder 6% av BNP till försvaret så måste man ju visa folket vad man får för pengarna. Ryssland utgör definitivt ett hot mot Sverige och sina nordliga grannar.
Citera
2019-05-15, 15:18
Medlem
PaulSmiths avatar
Det känns konstigt att försöka påpeka det uppenbara. Aron Flams främsta kritik är mot Socialdemokraterna.
Citera
2019-05-15, 16:28
Medlem
88g14flashplants avatar
Sveriges största misstag genom tiderna var att inte gå med i Tysklands kamp för ett fritt Europa. Hade Sverige gått med i kriget på Tysklands sida och förmått våra skandinaviska grannar att sluta upp i ledet hade både vi i Sverige och Europa som helhet befunnit sig i ett helt annat läge än den dystra framtid vi står inför idag. Detta är den svensks socialdemokratins stora bedrift och skapelse.

Beträffande Aron Flam så bekänner han sig till en religion vars lagar stipulerar att icke-judar är djur i mänsklig skepnad som skapats för att tjäna juden dag och natt som deras slavboskap. Det säger allt.
Citera
2019-05-15, 16:41
Medlem
ReiseReises avatar
Lätt att peka finger såhär i efterhand. Den svenska staten agerade ganska så korrekt med tanke på vilka kort man hade och vilka man spelade emot. Fanns ingen neutral nation som satte sig emot tyskarna, varför skulle Sverige? Börja handelskrig när det redan är illa ställt? Knappast.
Regeringens prioritering var också att skydda det svenska folket mot två diktatorer. Det var trotts allt inte Tysken som inledde andra världskriget med att invadera norden, inte heller var det tysken som bombade Stockholm.

Det är inte en slump att nästa alla tyskarnas allierade gränsade Sovjet, och det finns en koppling.

Vi hade norden i baktanke, vilket var anledningen till att vi gav norska frihetskämpar en fristad mot tysken, samtidigt som vi hjälpte tysken att hålla Finlands fronter. Ett dubbelspel som helt klart var berättigat med tanke på den moraliska kompassen som rådde under tidpunkten.
Senast redigerad av ReiseReise 2019-05-15 kl. 16:44.
Citera
2019-05-15, 17:25
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Det var trotts allt inte Tysken som inledde andra världskriget
Exakt!!

"Poland wants war with Germany and Germany will not be able to avoid it even if she wants to." (Polish Marshal Rydz-Smigly as reported in the Daily Mail, August 6th, 1939)"
On 3 September 1939 a genocidal slaughter of many of the German inhabitants of Bromberg took place which is designated by historians as the Bromberg Bloody Sunday. This genocidal action by the overconfident Poles no doubt contributed from the very outset to the grim, desperate nature of the Second World War, especially in eastern Europe.

In all of the school history books available to us we do not find the phrase “Bromberg Bloody Sunday” or “Bromberg.” It is only one of the many mass crimes against Germans before and after the outbreak of the war which are not mentioned in the schoolbooks.
https://nationalvanguard.org/2019/03/the-bromberg-bloody-sunday/
Citera
2020-06-11, 17:08
Medlem
Sam.Boyds avatar
Se där.
Nu har polisen beslagtagit hans bok ”Det här är en svensk tiger”.

Har mycket svårt att se att han skulle kunna ha brutit mot upphovsrätten.

Då det synes vara ett eget verk med verkshöjd.

Grattis Aron 5-0 till dig.

Att polisen nedlåter sig att hämta böcker på gestapo/statsi vis gör spektaklet än mer bissart.
Citera
2020-06-11, 20:27
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Se där.
Nu har polisen beslagtagit hans bok ”Det här är en svensk tiger”.

Har mycket svårt att se att han skulle kunna ha brutit mot upphovsrätten.

Då det synes vara ett eget verk med verkshöjd.

Grattis Aron 5-0 till dig.

Att polisen nedlåter sig att hämta böcker på gestapo/statsi vis gör spektaklet än mer bissart.

Det där museets tillämpning av upphovsrätten är knäpp - de drev även en process gentemot kampanjen ”en svensk tvättbjörn”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in