Citat:
Ursprungligen postat av
Krakem
”jag står ju alltså på andra sidan Sveavägen, jag hade precis vänt bilen, och det här rör sig om minuter.”
Problemet för er gravskändare är att era lögner är mycket lätta att kolla upp. Allt finns ju ute. Igår försökte du precis som Sveriges nya Lambertz att ljuga om att ingen någonsin någonsin sett
Engström på Tunnelgatan och nu detta.
Hur blir det Engström att IM har ”uppfattat” det som att GM har väntat?
Alltså inte vid ”kåken” eller ”skyltfönstret” vid hörnet Sveavägen/Tunnelgatan. Hade det varit ”bankomaten 20 meter ifrån Dekorima” hade IM högst sannolikt sagt det. Ert tunnelseende är lite lätt sjukligt faktiskt så sluta upp med att sabotera vuxna samtal.
Nej, det är inte rimligt att tro det alls. Det rimliga är faktiskt att tro att det är mördaren.
Läs mitt inlägg igen, jag editerade. Och skärp dig, försök hålla en god ton.
IM säger att han observerar GM sekunderna innan mordet. Han uppfattar det nu i efterhand som att "han måste ha stått och väntat". Han antar att GM har stått och väntat sen IM parkerade. Men han observerar honom sekunderna innan LOP passerar GM.
Vem har sett SE på platsen? LL som i förhör säger på direkt fråga att han inte sett SE på platsen. Att han några år senare tror sig ha sett SE blir då irrelevant. Hans minnesbild är påverkad av media. Och det faktum att SE satt med vid rättegången som vittne.
Om mannen vankat vid bankomaten hade IM sagt det? IM satt inte och tittade på mordplatsen som man tittar på tv. Han tittar mot platsen, mot den andra bankomaten där hans bekanta befinner sig, på trafiken, på andra som rör sig. Han är stressad av trafikljusen. Han säger det själv.
De flesta i den här tråden tror inte på att GM stod och vänta flera minuter. Det finns vittnesuppgifter från andra som omöjliggör att GM stod vid Dekorima i glera minuter. Varför IM:s berättelse som förändras för varje förhör är mer trovärdiga än flera andra vittnen berättelser förstår jag inte. Tror det kallas tunnelseende.