2020-06-11, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T--E
Kom på en teori her om dagen.
Sett at RU kontaktet TH for å vise sin kompetanse på kryptovaluta og at de to møtene som var avtalt ble for lite og at han derfor dukket opp noen ganger ekstra for å vise kunnskap. RU kunne gitt uttrykk for at han visste det meste om krypto og at TH bare måtte ta kontakt om han hadde spørsmål.

Planen videre, om RU er innblandet og TH er uskyldig, har vært at TH ikke skulle kontakte politiet men RU etter å ha sett trusselbrevet som vel hadde dårlig forklaring på hvordan opprette kryptokonto og lignende.
På den måten kunne RU blitt en "innsidemann" for de som krevde løsepenger. Da dette ikke gikk mistet GM oversikten og kommunikasjonen ble mer eller mindre fraværende.

Det er nok lite sannsynlighet for dette, men tenkte å lufte det siden RU hadde vært veldig ivrig med kontakt.

Interessant teori. Det var sikkert dette Minnimus mente(?) litt lenger tilbake i tråden. Som jeg da missforstod.
Citera
2020-06-11, 18:32
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det ser ut som om dekkhistorien er laget kun som forsvar for TH. For å "bevise" at TH er uskyldig, eller "ikke kan ha gjort det selv". At han i utgangspunktet tok høyde for at han ville bli mistenkt.

TH er vant til å lykkes med sine manipuleringer. Og trodde at han skulle greie å manipulere politiet også.

Men så trodde politiet tilsynelatende på dekkhistorien. Og hele forsvarsstrategien som er innebygd i dekkhistorien ble kraftig forsinket. Det hele ser nå både avslørende og svært merkelig ut.

TH ser nå ut som en skyldig mann.
Så, om man formulerar ”planen” så gick den ut på att TH framstår som oskyldig eftersom han kontaktar polisen, vilket ”kidnapparna ” varnat honom för att göra.

Vad händer sedan? Familjen bor på hotell några dagar. Är det så att TH VILL kommunicera med motparten? Som jag minns det så svarar ju motparten inte? Kommunikation måste väl ha ingått i ”planen”?

Polisen har sagt i media att de uppmanade TH att INTE betala lösensumman. Men i dotterns brev stod det tvärtom???

Hur såg den ursprungliga ”planen” ut egentligen och var har det gått fel?

Ingick det inte i ”planen” att poliserna skulle vara aktiva och faktiskt försöka utreda saken? Var tanken med ”planen” att halva världen skulle tycka synd om TH som betalade många miljoner men ändå inte fick hem sin hustru? Och sedan skulle allt rinna ut i sanden?

Jag försöker bara förstå.
Citera
2020-06-11, 18:38
Medlem
Nye opplysninger: Politiet fant minst to klesplagg fra Anne-Elisabeth på badet der de mener hun ble drept

https://www.nettavisen.no/nyheter/nye-opplysninger-politiet-fant-minst-to-klesplagg-fra-anne-elisabeth-pa-badet-der-de-mener-hun-ble-d rept/3423980411.html
Citera
2020-06-11, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colli
Nye opplysninger: Politiet fant minst to klesplagg fra Anne-Elisabeth på badet der de mener hun ble drept

https://www.nettavisen.no/nyheter/nye-opplysninger-politiet-fant-minst-to-klesplagg-fra-anne-elisabeth-pa-badet-der-de-mener-hun-ble-d rept/3423980411.html
Politikilder: Optimistisk stemning
Etter det Nettavisen får opplyst er det fortsatt optimisme blant etterforskerne i Øst politidistrikt med tanke å oppklare hendelsesforløpet i boligen og hva som faktisk skjedde med Anne-Elisabeth Hagen. Det snakkes også om et mulig gjennombrudd kan komme i løpet av den kommende tiden, slik ting ser ut per nå.
Citera
2020-06-11, 18:52
Medlem
En ting jeg plutselig kom til å tenke på.

Om Tom Hagen er uskyldig, hvorfor er han ikke redd for sitt eget liv og sine barns? Det har faktisk vert høykompetente kriminelle inni ditt hus, bortført og muligens drept kona di og truet dine barns liv.... Har ikke hørt om noen ønsker fra hans side at barna skal få politibeskyttelse nå. Og han vil gjerne flytte hjem ALENE i et hus som gjerningsmennene åpenbart har god kunnskap om! Jeg skjønner ikke bæret......
Citera
2020-06-11, 19:03
Medlem
Hva kan være årsaken til at det lå flere klesplagg, bla. en bukse på dette lille badet, uten dusj?
Senast redigerad av Adrielle 2020-06-11 kl. 19:05.
Citera
2020-06-11, 19:23
Medlem
Behøver nødvendigvis ikke å ha noe med saken å gjøre, men lurer på hvordan blodet til TH havnet på sandalene hennes.

Jeg antar at gjerningsmann har kledd av AEH alle klær, samt ringer og klokker så hun ikke hadde noe personlige eiendeler på seg.
Citera
2020-06-11, 19:26
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrielle
Hva kan være årsaken til at det lå flere klesplagg, bla. en bukse på dette lille badet, uten dusj?
Och vad är ”biologiska spår efter kvävning”?

Om man skall tala profilering så verkar denna brottsplats vara ”disorganized” - telefon och klocka ligger fint i ordning (TH menar att de ligger på ”fel” ställe), klädesplagg i oordning(?) på badrummet (betyder bukse underbyxa eller långbyxa?), ett kidnappningsbrev som är väldigt märkligt vad gäller lingvistik, omfång och komplicerade anvisningar.

Brottsplatsen verkar både för stökig och för ren, på samma gång.
Citera
2020-06-11, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Dette stusset jeg litt på også, er det sånn at han har alibi fra til 09:14 ish men fra 9:30-13:30 har han ikke alibi? er det ingen som har sett han på jobben de 4timene?

Riktig, jeg postet for et par dager siden link med politiets tidslinje. Der står det tydelig at de TH ikke kan redegjøre/vitner på at han har vært på kontoret hele dagen.
Citera
2020-06-11, 19:31
Medlem
Rhingarikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrielle

Jeg vil anta at biologiske spor etter kvelning betyr urin og/eller avføring. Og at gjerningspersonen(e) har kledd av henne buksen pga dette, for å unngå søl i rømningsbilen. Tragisk hypotese, men 😪
Citera
2020-06-11, 19:32
Medlem
En tanke jeg gjør meg i forbindelse med telefonsamtalen 13:40-ish mellom familiemedlem og TH:
- Hva inneholdt denne samtalen? TH visste ikke på nevnte tidspunkt at AE var borte, for i følge tidslinjen hadde han nettopp ankommet Slor*veien. Familiemedlemmet må jo ha undret over hvorfor TH svarte på hustelefonen på gitt tidspunkt? Vedkommende visste jo at TH normalt sett skulle befinne seg på jobb på dette tidspunktet og forventet vel at AE svarte på hustelefonen? Hva var formålet med dette innkommende anropet? Hva ville vedkommende snakke med AE om?

..og ja: dette er min første post i en tråd jeg har fulgt fra begynnelsen Følger saken med falkeblikk, og det har kommet mye nyttig informasjon her, før media, den siste tiden.
Citera
2020-06-11, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Och vad är ”biologiska spår efter kvävning”?

Om man skall tala profilering så verkar denna brottsplats vara ”disorganized” - telefon och klocka ligger fint i ordning (TH menar att de ligger på ”fel” ställe), klädesplagg i oordning(?) på badrummet (betyder bukse underbyxa eller långbyxa?), ett kidnappningsbrev som är väldigt märkligt vad gäller lingvistik, omfång och komplicerade anvisningar.

Brottsplatsen verkar både för stökig och för ren, på samma gång.
Bukse betyr långbyxa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in