Citat:
Ursprungligen postat av
Maharaja79
Ca 1400 nya fall är det jag hört..
Alltså, när jag tittar på hur Sverige fipplar med rapporteringen blir jag snudd på mörkrädd. Det är så uppenbart att man systematisk väljer att underrapportera på dagsbasis för att sedan "skyffla" antalen bakåt retroaktivt i nästkommande rapporteringar. På det viset skapar man illusionen av att det för dagen minskar.
Den 7 Juni rapporterade man t.ex. 81 nya smittade. Detta uppdaterades sedan till 381 ett par dagar senare.
Igår 10 Juni rapporterade man 198 nya smittade, och sedan idag skruvar man upp antalet till 1,427. Men eftersom det är gamla siffror behöver man inte stå på presskonferensen och försvara de höga siffrorna.
196 nya smittade idag, påstår FHM. Vad tror ni siffran landar på om en vecka när FHMs efter-rapportering satts i verket?
Det här är ett fulspel utan dess like. Jag kan naturligtvis ha fel, men jag ser ingen annan naturlig förklaring till att detta sker. Att ingen journalist uppmärksammat detta är obegripligt.
Och till råga på allt anklagar sedan Sverige andra länder för att inte ha tillräckligt bra rapportering, och påstår sig vara det enda landet med bra rapportering. Det är faktiskt så fräckt att man baxnar.