2020-06-11, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-
Fel igen. Din länk funkar inte.
https://www.skane.se/digitala-rapporter/lagesbild-covid-19-i-skane/fordjupad-lagesbild/

Fel igen?

Nu er det altså ikke mig der regulerer om et link virker eller ikke, men mit tal var korrekt og fra i går da det på tidspunktet var det nyeste tal, at der så er kommet et nyt lavere tal for i dag er da bare positivt.

Mit tal fra i går bekræftes i #324849 hvor der kan læses:

Citat.Antal covid-patienter som vårdas på sjukhus i Skåne idag: 62 (-10) , varav 17 (-2) i

Altså er tallet faldet -10 fra i går hvor det var 72.
Citera
2020-06-11, 14:29
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Nu står Kärringen på pressträffen och säger att man är nöjd och man står fast att Sveriges strategi är rätt. Fy fan vad arg man blir

+1588 nya fall idag

"Vi börjar se att våra åtgärder har effekt."
Citera
2020-06-11, 14:29
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Fel igen?

Nu er det altså ikke mig der regulerer om et link virker eller ikke, men mit tal var korrekt og fra i går da det på tidspunktet var det nyeste tal, at der så er kommet et nyt lavere tal for i dag er da bare positivt.

Mit tal fra i går bekræftes i #324849 hvor der kan læses:

Citat.Antal covid-patienter som vårdas på sjukhus i Skåne idag: 62 (-10) , varav 17 (-2) i

Altså er tallet faldet -10 fra i går hvor det var 72.
Idag är idag. Igår var igår.
Citera
2020-06-11, 14:30
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Nu står Kärringen på pressträffen och säger att man är nöjd och man står fast att Sveriges strategi är rätt. Fy fan vad arg man blir
Hos somliga går den egna karriären före allt annat. Folket på FHM kommer försvara sin strategi med näbbar och klor för att behålla sina välbetalda jobb. Business as usual
Citera
2020-06-11, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beebert
Gillar ditt namn. Schubert. Franz Schubert antar jag? Ett av de genier som gör livet värt att liva. Få människor har åstadkommit sådan storhet.

Gällande din kommentar: Den gillar jag också. Sverige lider av en svår, förmodligen obotlig sjukdom. Ingen ser felen. Finns ingen självkritik. Kulturfattigt och hjärndött. För en tänkande människa måste emigration ses över som ett seriöst alternativ. Det gjorde det redan innan detta när man begrundar den oerhörda kulturella fattigdom som finns i detta land. Svenskar är det sämsta folket att diskutera djupare frågor med i hela Europa. Fråga fransmännen. Här i Sverige kvävs alltid alla äkta mänskliga initiativ och känslor. Nu kvävs också de gamla människorna i landet. Till döds. Finns inte mycket kvar att uppskatta i Sverige nu. Förutom att man lätt kan ge sig iväg till folktomma platser så man slipper se Svensson. Att gå omkring i Sverige idag, som dyrkar byråkrati och korrupta myndigheter, är som att vandra omkring i en bok av Kafka.

"Som att vandra omkring i en bok av Kafka". Tack! Väldigt träffande inlägg. Precision som en laserstråle. I like.
Citera
2020-06-11, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Vet vi dom räknar på samma sött som oss för det första??
Hur många har dött ”med” c19 pga av sina underliggande sjukdomar och hur många har dött ”pga” av??
Hur ska man veta det och hur ska man räkna? En släkting flyttade in (alldeles för sent) på ett äldreboende för några år sedan, hann väl bo där knappt två månader innan hen dog. Vet inte vad som stod i den dödsattesten men det fanns lite och välja på: cancer här, cancer där, vattenskalle (!), och lite annat. Hade det varit idag och hen drabbats av corona också, skulle det blivit en pinne i coronastatistiken då? Det hade om inte helt fel i alla fall varit direkt missvisande.
Citera
2020-06-11, 14:32
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Kurvorna har gått ner hela tiden enligt Tegnell älskarna och man har bankat in i Svenskarna att man har kontroll sedan starten.
Vi får inte glömma att vänstermobben samt kriminella invandrare har varit ute och röjt i demonstrationer så det finns nog risk att Sveriges dödstal kommer öka.

Sverige är ett sjukt land.
Njee, det är väl efter 8e April som de och flera här inne sagt att det planar ut/går ner. Tycker det stämt ganska bra.
Enligt dig och många fler skulle toppen bara flyttas fram hela tiden pga eftersläpningen, kan du medge att ni var fel ute och det faktiskt varit en pågående nedgång sedan 8:e April ?
Citera
2020-06-11, 14:34
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
+1588 nya fall idag

Det är så sjukt. Ännu inte fråga från någon journalist på dagens pressträff om att svenskar inte är välkomna i andra länder. Huvudnyhet i flera utländska medier men på pressträffen så har ännu ingen ställt frågan vad man tycker om det.

Bara att det går bra och vi har gjort rätt
Citera
2020-06-11, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
+1588 nya fall idag

Antingen effekt av större testande eller effekt av BLM-demonstrationerna.

Inte koll på hur mycket det testats så kan inte säga vilket...
Citera
2020-06-11, 14:36
Medlem
Nästan 1600 fall på en dag. Det betyder över 160 döda på en dag om två veckor. STÄNG NER NU!
Citera
2020-06-11, 14:36
Medlem
Det måste ju finnas någon typ av mellanläge för galningarna här inne. När nöjer ni er egentligen? Ni skriker om att man måste testa för att fånga upp fler och bryta smittkedjorna, men sedan skriker ni ännu högre för att så många nya fall registreras och att det är "oroande".
Smittspridningen är säkert mycket lägre nu än när enbart folk med ena foten i graven fick testas i April. Självklart kommer antalet konstaterat smittade bli högre vid allmän testning. Och den direkta konsekvensen av testningen kommer bli att vi får färre och färre smittade då dessa kommer isolera sig.
Citera
2020-06-11, 14:37
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Njee, det är väl efter 8e April som de och flera här inne sagt att det planar ut/går ner. Tycker det stämt ganska bra.
Enligt dig och många fler skulle toppen bara flyttas fram hela tiden pga eftersläpningen, kan du medge att ni var fel ute och det faktiskt varit en pågående nedgång sedan 8:e April ?

Jag kan inte medge att jag haft fel då jag sagt att Sverige gjort fel När övriga länder nu har noll så är det skrämmande av Sveriges tal ännu.

Sveriges nedgång pratar bara sjuka svenskar om. Andra i världen säger att Sveriges strategi är en fara för andra och stänger landet för Svenskar. Men ändå vill vi prata om att det går neråt

Hör du själv hur sjukt det låter?

PS Jag tror Sverige snart kommer få fler ökningar igen för vi inte har koll. jag tror det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in