2020-06-11, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Du behöver inte flumma iväg så långt. Det räcker att identifiera vilka som spanade i området och vad de förfogade över för vapen.
Vet inte det. Var de agenterna?
Citera
2020-06-11, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag tror att Petersson hade för avsikt att köra Sydafrika. Men när regeringen skulle förhandsinformeras tog det stopp. Då fick Petersson hafsa ihop en "Skandiamannen"-powerpoint fort som fan för att ha något att presentera.

Sen står Stefan Löfvén och säger att det här är åklagarens beslut, och det är inte regeringens sak att bedöma åklageriet. Varför var det många regeringsmöten mellan PU-gruppen och regeringen innan detta dravel meddelades?

Någon har lagt locket på.
Sydafrika o USA är ju ingen motsättning egentligen
Citera
2020-06-11, 12:27
Medlem
Den exakta tiden när jag blev konspirationteoretiker kring mordet/vådasktotten, var den 1 mars 1986 kl 8.10. Jag kommer till klassen och en rar finsk tjej säger så här: "Om det är någon finne och till och med en släkting så kommer jag aldrig mer till skolan." En inte så rar kille säger: "Nå men håll käften om släkten då!"

Alltså, det är ofantligt många, som skulle ha mycket att förlora här. Det är inte konspirationsteoretikerna, som har byggt detta mönster - det är alla som _för säkerhets skull_ flyttar fokus från deras egna intressen och egna grupper. På det sätt byggs upp ett jättelikt mångfacetterat konspirationsfält.

Kanske var det bara ett vådaskott som i älgjakt från en berusad hand av SE? Nu har jag förklarat ETT vådaskott. (Någon annan får förklara den lilla detaljen med TVÅ vådaskott.)
Citera
2020-06-11, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Menar du ALG påstådda fiffel med arbetstiden?

Men det är i så fall precis detta jag menar när jag säger att TP är så full med skit att det måste lukta. Det normala är att man lyssnar på vittnen (i alla fall de som inte rimligen är inblandade i brottet) och ser vad det leder. Om deras uppgifter är motstridiga eller inte stämmer med andras, då får man gräva vidare. Men så gör inte TP. Han har bestämt sig för att SE kan ha sett LOP innan bion. När detta motsägs av t.ex. ALG (men inte stöds av något utom hans egen fantasi) då skall vi övertygas om att ALG m.fl. ljuger.

Nej, det handlar inte om fiffel. I samtalet med Per Häggström i maj 1986 uppgav hon att SE hade kommit tillbaka kring 21. Sen i förhöret med polisen senare, i juni, sa hon 20:10

TP hävdar att han talade med henne 2008, och att hon då sa att hon hade tagit miste i det andra förhöret, och att den korrekta tiden var 21.

Den uppgiften får förstås stå för honom, och det är också svårt att bortse från att det då hade gått väldigt lång tid. Men min poäng är att den där tidsuppgiften är svajig åt båda håll. ALG säger också ett par ggr att hon har svårt att hålla reda på tider.

https://www.flashback.org/sp71888327
Citera
2020-06-11, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Anna-Lisa Gahn kunde styrka sin uppgift med att hon handlat i anslutning till att hon såg
Stig Engström . Thomas Pettersson hade ett antagande som passade hans tes ang 2100.

Jag svarade här: https://www.flashback.org/sp71913474

Jag förstår inte riktigt dina argument i frågan.
Citera
2020-06-11, 12:34
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Jag tror att Petersson hade för avsikt att köra Sydafrika. Men när regeringen skulle förhandsinformeras tog det stopp. Då fick Petersson hafsa ihop en "Skandiamannen"-powerpoint fort som fan för att ha något att presentera.

Sen står Stefan Löfvén och säger att det här är åklagarens beslut, och det är inte regeringens sak att bedöma åklageriet. Varför var det många regeringsmöten mellan PU-gruppen och regeringen innan detta dravel meddelades?

Förklara hellre varför man la locket på Engström innan han var ordentligt utredd! Där har du en märklig sak.
Citera
2020-06-11, 12:35
Medlem
Citat:

Någon har lagt locket på, mörkläggning igen? Nationens säkerhet? Rätt eller fel? Men att utan solida bevis peka ut en avliden som k a n s k e skyldig, nej det blev inte bra - det törs vi slå fast nu.
Citera
2020-06-11, 12:35
Medlem
Krakems avatar
Citat:

Inte varit en lätt vår för Löfven. Han poppar upp i alla sammanhang där det är myndigheter och förklarar att han inte har något med saken att göra fast han ändå är där och skall inbilla folk detta.

Varför i helvete poppar ens Löfven upp och skall kommentera ett åklagarbeslut?
Citera
2020-06-11, 12:36
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Du är ganska ensam om att anse att de gjort ett bar jobb. Läs vad vittnen utsatts för av Melander. Grova försök till vittnespåverkan och som dessutom i 90% av fallen misslyckas. På vilket sätt är det ett bra jobb att KP låter påskina att LP sett CP men att han inte var gärningsmannen.

På vilket sätt är det ett bra jobb att svamla kring hur SE skulle ha stött ihop med LOP?

Nej det här är som alla insatta förstår rent strunt.
Du borde lyssna bättre. Han klarlägger många saker.
Citera
2020-06-11, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stillking
Vad hände med detta avsnitt?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/oReplB/polisen-mordkommando-kan-ha-dodat-olof-palme

Ja, att SE skulle agera ensam är så fruktansvärt befängt. Totalt uteslutet. SE är med största sannolikhet inte inblandad i mordet. Tror mer på dessa WT-män och möjligtvis CA som skytt i samarbete med dessa. Men beställningen av mordet kommer från högre ort.
Senast redigerad av Pazzamo 2020-06-11 kl. 12:41.
Citera
2020-06-11, 12:38
Medlem
Citat:

Om KP skulle gå ut offentligt med att statsministern eller regeringen utövat påtryckningar i ett rättsärende skulle det utlösa en regeringskris och innebära slutet på Löfvens politiska karriär. Så jag har mycket svårt att tro på din teori, och ännu mer svårt att tro på att KP skulle vika sig i ett sånt läge.
Citera
2020-06-11, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H24
Vill minnas att ett vittne fick ett bankomatkvitto med tidsangivelse exakt när hen hörde skotten.

Nej, tidsbestämningen är väl baserad på ett första larmsamtalet. Bankomatens klocka gick fel (som alla andra klockor i det här ärendet).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in