Citat:
Ursprungligen postat av
farbror_barbro
Menar du ALG påstådda fiffel med arbetstiden?
Men det är i så fall precis detta jag menar när jag säger att TP är så full med skit att det måste lukta. Det normala är att man lyssnar på vittnen (i alla fall de som inte rimligen är inblandade i brottet) och ser vad det leder. Om deras uppgifter är motstridiga eller inte stämmer med andras, då får man gräva vidare. Men så gör inte TP. Han har bestämt sig för att SE kan ha sett LOP innan bion. När detta motsägs av t.ex. ALG (men inte stöds av något utom hans egen fantasi) då skall vi övertygas om att ALG m.fl. ljuger.
Nej, det handlar inte om fiffel. I samtalet med Per Häggström i maj 1986 uppgav hon att SE hade kommit tillbaka kring 21. Sen i förhöret med polisen senare, i juni, sa hon 20:10
TP hävdar att han talade med henne 2008, och att hon då sa att hon hade tagit miste i det andra förhöret, och att den korrekta tiden var 21.
Den uppgiften får förstås stå för honom, och det är också svårt att bortse från att det då hade gått väldigt lång tid. Men min poäng är att den där tidsuppgiften är svajig åt båda håll. ALG säger också ett par ggr att hon har svårt att hålla reda på tider.
https://www.flashback.org/sp71888327