2020-06-11, 11:22
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Angående dette. Her kan det hende ved lydtest at politiet kan konkludere med at hvis mobilen lå på det bordet så er TH nødt til å lyve om dette.

Men tenk om dette og 2 de slettede anropene faktisk er noe av det som bygger mistanken mot TH? Og at dette kan være plantet for å lage mistanke på TH, av et annet familiemedlem? Holden sa jo at det er tynt grunnlag.

Som du sier, det er noe som skurrer med TH og litt mer rot i den andre delen av opplegget. Men istedenfor å tenke seg ihjel på å finne rare forklaringer, ser man ikke den enkle løsningen?

Da står politi i risiko for å ha gjort en gigantisk blemme.

For tenk hvis det skulle vise seg at GM er et annet familiemedlem? Og at den mobilen faktisk ikke lå på det bordet da TH prøvde å ringe 1346, men ble lagt der etterpå av et familiemedlem.

En slik hypotese avhenger i så måte i hvor stor grad det familiemedlemmet har alibi for ca 0800-0950.

Men når alle sier "ja, men det er utenkelig...hehe det kan jo ikke være sånn osv....." da kan man jo begynne å lure på om også politi avskriver den muligheten fordi de ser ikke et evt motiv.

Så da må vi gå ut ifra at det foreligger et veldig vanntett alibi for det familiemedlemmet for den tiden.
Men da har politiet et kjempeansvar med å kommunisere dette, samt bistandsadvokat. De må jo jobbe for å forhindre mistanke på uskyldige.
Det kan ikke utelukkes at politiet har sett seg blind på en teori, nei. Nå er ikke jeg noen konspirasjonsteoretiker, og jeg har vanskelig for å tro at 30-40 politifolk går i feil retning i flokk. Det er mulig jeg er naiv.

Foreløpig så tror jeg at politiet har mer enn vi vet. Også mer enn advokatene og retten vet. Fordi de kan holde det klausulerte materialet utenom, gitt at det ikke er ferdigetterforsket. Etterforskningsskritt som ikke er avsluttet og skrevet rapport trenger ikke framlegges.

Jeg tror og håper at det finnes mer i det klausulerte materialet. Grunnen til at politiet ikke vil "oute" det ennå er fordi de ikke er klare til å få tatt ligaen som har bistått.
Citera
2020-06-11, 11:26
Medlem
Fra Dagbladet:
- Starte kommunikasjon via kryptovaluta mot familiens ønske.

- Ulovlig avlytting av familien.

- Unnlatt å avhøre/etterforske konkrete og relevante spor.

- Oppfordret sterkt familien til å betale hele løsepengekravet.

- Manipulering og løgn av avhør.

Hvorfor ønsker her Politiet at hele løsepengekravet skal betales? Jo de har fra første sekkund trodd TH er gjerningsmannen og har jobbet deretter. Hvilken katastrofale følger kan ett slikt forslag bli for mange andre velstående ved en senere anledning om det virkelig er en reel bortføring med pengekrav. Denne saken vil i så fall sette en standard som flere frem i tid vil få slite med.
Citera
2020-06-11, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det kan ikke utelukkes at politiet har sett seg blind på en teori, nei. Nå er ikke jeg noen konspirasjonsteoretiker, og jeg har vanskelig for å tro at 30-40 politifolk går i feil retning i flokk. Det er mulig jeg er naiv.

Foreløpig så tror jeg at politiet har mer enn vi vet. Også mer enn advokatene og retten vet. Fordi de kan holde det klausulerte materialet utenom, gitt at det ikke er ferdigetterforsket. Etterforskningsskritt som ikke er avsluttet og skrevet rapport trenger ikke framlegges.

Jeg tror og håper at det finnes mer i det klausulerte materialet. Grunnen til at politiet ikke vil "oute" det ennå er fordi de ikke er klare til å få tatt ligaen som har bistått.

Enig i det. Jeg har tillit til politi, så du har rett i at de må ha oversikten. Jeg anser det ikke som konspirasjon å nøste opp i saken. Og det er en gigantisk blemme hvis det viser seg at TH er uskyldig. Vi får bare vente å se hva som kommer:-)
Citera
2020-06-11, 11:27
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Politiet har et kjempeansvar for å kommunisere uskyld i så måte. Og bistandsadvokat må ta ansvar.
Politiet har vel aldri ytret et ord om at TEH kan være innblandet. De har tvert i mot skjermet ham i stor grad. Blant annet ved å ikke avsløre hvem som snakket med AE i 9:14 samtalen.
Citera
2020-06-11, 11:28
Medlem
Citat:
Politiet har vel aldri ytret et ord om at TEH kan være innblandet. De har tvert i mot skjermet ham i stor grad. Blant annet ved å ikke avsløre hvem som snakket med AE i 9:14 samtalen.

Det har du rett i, men når det så veldig lett å se en tydelig hypotese med han involvert så burde de kanskje gjort litt mer for å understreke dette. Men det er min mening.
Citera
2020-06-11, 11:29
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Enig i det. Jeg har tillit til politi, så du har rett i at de må ha oversikten. Jeg anser det ikke som konspirasjon å nøste opp i saken. Og det er en gigantisk blemme hvis det viser seg at TH er uskyldig. Vi får bare vente å se hva som kommer:-)
Mente ikke å antyde at du konspirerer, nei. Kun at jeg personlig heller mot å ha tillit til politiet i denne saken, og prøver å forholde meg til det som kommer av opplysninger i media. I tillegg skal jeg innrømme at jeg har noe kjennskap til personer og sak som nok farger mine teorier, men det betyr ikke at jeg låser meg fast til dem.
Citera
2020-06-11, 11:30
Medlem
«Dette fordi vi da ville tvinge motparten til raskt å kommunisere på annet vis. Samt at kommunisere med kryptovaluta, som vi hadde null kjennskap til, kanskje ville få motparten til å tro at vi hadde kontaktet politiet.»

Logisk brist 3:
Hvis familien TH var veldig bekymret for at det skulle fremkomme at de hadde tatt kontakt med familien, hvorfor satt da TH seg inn i en uniformert politibil noen timer etter at hun ble «bortført»?
Citera
2020-06-11, 11:37
Medlem
Citat:
Tja, vanligvis bruker man tannstatus og/eller DNA for identifisering.
Må innrømme at jeg får mørkere vibber, som at AE var død og det var planlagt at kroppen skulle forsvinne totalt (syre eller forbrenning). Huff, håper jeg tar feil.

Det hører jo voldsomt ut med syre eller forbrenning, men hvis tlf låg under en klokken kan jo dette være armbåndsuret hennes= alt av metall ble fjernet for å gjøre identifisering vanskeligere
Citera
2020-06-11, 11:39
Medlem
Citat:
Mente ikke å antyde at du konspirerer, nei. Kun at jeg personlig heller mot å ha tillit til politiet i denne saken, og prøver å forholde meg til det som kommer av opplysninger i media. I tillegg skal jeg innrømme at jeg har noe kjennskap til personer og sak som nok farger mine teorier, men det betyr ikke at jeg låser meg fast til dem.

Men noe som lett kan ha farget saken er at TH muligens kan ha en historikk i ekteskapet som kanskje ikke er bra i hele tatt osv. Noen kan ha vitnet om ting som tyder på personlighetstrekk som ikke er bra, og for eks ekstrem kontroll osv. Gjerrighet. Kanskje annen historikk av ulik slag. Det vet jeg ingenting om. Men vi kjenner jo den "syke" ektepakten som sier sitt om at noe kanskje ikke er helt som det skal.
I tillegg har han ressurser.
Og så kan det i tillegg ha vært småting som har skurret med hans forklaring (som vi pratet om).
Så legger man sammen alt og tenker at det kan ikke være andre.
Jeg gjorde ihvertfall det i veldig lang tid. Tenkte " hvem andre kan det være?".

Så kan de ha gått seg blind som datter beskriver, og forsøker å gjøre alt de kan for finne sitat som de kan vri og få til å passe under den hypotesen. Hun støtter jo sin far veldig tydelig, men mener at politi vrir på hennes forklaring og hennes sitat osv.

Men jeg håper de finner ut av dette...de vet så mye mer enn oss.
Citera
2020-06-11, 11:44
Medlem
Citat:
Jeg synes det er elementer i saken som kan indikere at han har en rolle. Kanskje et motiv. Jeg trodde lenge at han sto bak, og kan fortsatt ikke utelukke en medvirkning.
Samtidig så får jeg informasjon om at han ikke er under mistanke, og at hans eventuelle medvirkning er grundig utredet.
Det som taler mot, er at jeg anser ham for å ikke være i stand til å stå i mot press i avhør over lang tid. Jeg tror at med omstendigheter rundt hans personlighet og "visse laster" vanskelig kan være en mesterhjerne og i full kontroll over dette opplegget.

Får du nogen tip om hvem så er? VE?
Citera
2020-06-11, 11:46
Medlem
Citat:
Mobilen kan ikke ha vært ute av huset uten at dette ville blitt avslørt av teledata. Om noen har "plassert den", så må det være snakk om en intern forflytning i huset. Det har også vært skrevet en artikkel om at politiet tror mobilen har vært flyttet på noen få meter etter bortføringen, basert på spor fra posisjonstjenester.

Jeg mener naturligvis ikke at GM har tatt med mobilen ut, men den må jo ha ligget et sted mer skjult i huset (med plan om senere å legge mistanke på TH).

Så den opplysningen du kommer med der er jo helt oppsiktsvekkende sentral. Jeg visste ikke det der.
Citera
2020-06-11, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Jeg har ikke diktet opp diagnoser, mitt innspill var ment som en mulig forklaring på illebefinnende.

"Jeg tror at hvis AEH hadde hatt medisin-krevende sykdommer, ville muligens politiet ha gått ut med forsvinningen mye tidligere."

Ingen lanserte denne teorien da man spekulerte i om AEH hadde diabetes, heller ikke du.
Korriger meg, hvis jeg tar feil.

Det er umulig å følge tråden 24/7. Jeg mener det har vært kommentert av andre.

Om AEH hadde hatt insulin-krevende diabetes kunne ikke politiet ha ventet i 10 uker før de gikk ut med forsvinningen. Mangel på insulin ville ha vært dødelig i seg selv. Så det er nokså innlysende at AEH ikke har noen insulinkrevende diabetes.

Og heller ingen medisinkrevende epilepsi. Av samme årsak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in