2020-06-11, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Nja, tveksamt om man kan slå fast det, sedan skulle det kunna var helt avgörande skillnad på var man befann sig t.ex 23.19.01 lr 23.19. 59, för att nu hålla sig inom en minut.

1980-talets klockor hade mycket större felmarginal än så. Digitaluren visade tiden på sekunden men var trots det inte exaktare än vad ägaren hade orkat justera dem till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ossmond
Mord preskriberas inte längre i Sverige, lagen ändrades, till stor del sammanhängande med MOP 1986. Om det tillkommer ny info/nya viktiga uppgifter kan utredningen tas upp igen.

Har vi ny information nu? Att utredningar manipulerats på ett debilt sätt som kräver att den tas upp och genomlyser vissa outredda spår.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Ja, GW gjorde ett svagt intryck, jag undrar dessutom om han hade lyssnat på Krister Petersson alls.

Åklagaren gjorde ett gediget intryck, de har verkligen gått till botten med vad som hände vid mordplatsen och jämfört vittnesuppgifterna med varandra.

Det är uppenbart att Engström ljög för polisen, bara det är graverande i sig. Och han ringde sin arbetsplats dagen efter för att kolla vilken tid han hade kommit tillbaka. Och varför gick han tillbaka till Skandia när han egentligen, enligt egen uppgift, varit på väg hem? Han säger emot sig själv på flera punkter.

Läser du securitasvakternas vittnesmål så loggade han ut från en dörr INNANFÖR receptionen 23:19.

Han pratade sen "ett par minuter" med vakten.

Gångväg 1minut.

Paret palme hade ryggarna mot honom.

skott kom 23:21:20.

det går inte
Citera
2020-06-11, 11:09
Medlem
Såhär uttalade sig KP i media under våren:

TT: Vad är det som gör dig så säker på att ni har en lösning på mordet?

Jag har jobbat med det här i snart tre år, och har redan från början uttryckt en optimism om att vi kommer att leda det här i bevis. Det är oerhört skickliga medarbetare inom polisen som jag har tillgång till, och under den tid som jag har varit här så har bilden klarnat åtminstone för mig.

Vilka är bevisen? Skandiamannen är svår att trolla bort från mordplatsen men det räcker inte som bevis. Något måste ha hänt inom utredningen därav floppen igår.
Citera
2020-06-11, 11:10
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Inga bevis alls. En advokat krossar det på 15 minuter.

Gäller inte frågan om det fanns tillräckligt med anledning till ett hypotetiskt frihetsberövande?
Är inte beteendet från SE tillräckligt märkligt samt försvårande att de borde ha plockat in honom?

Att sedan avgöra om han faktiskt är skyldig eller enbart "uppmärksamhetstörstig" vore inte en speciellt stor utmaning om det hade hanterats rätt 86.
Citera
2020-06-11, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av optifree
Förhör med Lisbeth Palme 860429:

"Hon beskriver mannen som vara i 40-årsåldern och omkring 180 cm lång, ha en intensivt stirrande blick, ha smala, tunna läppar och ljus, platt överläpp, ha rak panna med raka ögonbryn samt ha ett rektangulärt och stelt stirrande ansikte med kraftigt, något framskjutet hakparti och markerade kindsidor."
http://www.itdemokrati.nu/page36ar.html

Förmodligen inte tjockisen SE med glasögon således.
Varför man inte hade med Lisbets vittnesmål på presskonferensen förstår jag nu.
Citera
2020-06-11, 11:11
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Men han blev ju rättsligt prövad och frikänd av en ENIG hovrätt, vad mer bevis behöver du?

Hela landet ville ha fast mördaren, tingsrätten hade fällt honom, han var samhällets avskum som ingen skulle sakna.

Att han blev frikänd är det enda bevis du behöver

Suck, det enda det egentligen i allmänhet innebär är att åklagaren inte lyckas bevisa utom allt rimligt att den åtalade är skyldig till brottet. Den åtalade kan vara helt oskyldig men kan givetvis även vara skyldig, vilket dock då inte gått att bevisa.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Han är åtminstone en lämplig portalfigur med bättre meriter än vissa andra som trampat runt i Palmemordet. Minns Tzunamin och PU:s inhopp där.

Han är en skrävlare med behov att orera. Här är högst delaktig till att ha skapat ohemula förväntningar inför det som skedde igår. Ha skröt upp KP något så in i helvete och menade att när KP säger något då är det substans. Det i sin tur gjorde ju att media hakade på och skrev upp det ännu mer.
Citera
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Nej hon såg civila poliser kring Skandia flera gånger under kvällen. Bland annat samma grupp som Sigge såg med en kvinna ingående.

Hur vet hon att dom va poliser om dom va civilt klädda? Källa?
Citera
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Men han blev ju rättsligt prövad och frikänd av en ENIG hovrätt, vad mer bevis behöver du?

Hela landet ville ha fast mördaren, tingsrätten hade fällt honom, han var samhällets avskum som ingen skulle sakna.

Att han blev frikänd är det enda bevis du behöver

Det var enbart pga avsaknad av mordvapnet. han sågs på plats. Han var i stan. Han stod vid biografen. Han sprang som en älg. Han haltade. Han bar en täckjacka.

Jag vet inte och ingen kommer någonsin veta. Jag tror starkt på polisspåret, kommer ni ihåg polisman "Ö" som hade en våning på en av gatorna runt David Bagares?
Citera
2020-06-11, 11:12
Medlem
Citat:
Vilken jöns du är. Personargument mot en av våra mest kunniga män inom området som sakligt massakretas pekoralet.

GW har sedan mycket länge svåra smärtor pga fysiska åkommor. Att insinuera att ha är full är fan ta mig det lägsta.

Skitkastning ersätter ej sakargument.
Vänta, vänta GW=Gunnar Wall, LGWP=Leif GW Persson.
PS. Inte riktat till boboslacke utan andra som yttrat sig i ämnet
Senast redigerad av ossmond 2020-06-11 kl. 11:15. Anledning: mening tillagd
Citera
2020-06-11, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Suck, det enda det egentligen i allmänhet innebär är att åklagaren inte lyckas bevisa utom allt rimligt att den åtalade är skyldig till brottet. Den åtalade kan vara helt oskyldig men kan givetvis även vara skyldig, vilket dock då inte gått att bevisa.

Betänk här att om det funnits minsta chans att fälla ett knarkande avskum som ingen gillar och lösa århundradets mord så hade han blivit fälld. Han hade nästan bevisbördan emot sig då han dessutom blivit utpekad av Lisbeth.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in