2020-06-11, 10:54
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Frågan är hur länge till GW lever med tanke på hur full han var igår. Han har nog heller inte den kapaciteten längre att tränga in i ett gediget material.
Ja, GW gjorde ett svagt intryck, jag undrar dessutom om han hade lyssnat på Krister Petersson alls.

Åklagaren gjorde ett gediget intryck, de har verkligen gått till botten med vad som hände vid mordplatsen och jämfört vittnesuppgifterna med varandra.

Det är uppenbart att Engström ljög för polisen, bara det är graverande i sig. Och han ringde sin arbetsplats dagen efter för att kolla vilken tid han hade kommit tillbaka. Och varför gick han tillbaka till Skandia när han egentligen, enligt egen uppgift, varit på väg hem? Han säger emot sig själv på flera punkter.
Citera
2020-06-11, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Ja jag tycker också det är svårt att bortförklara Lisbets märkliga ageranden.

Speciellt när exempelvis vittne AD, AB och CA säger att det skett någon form av samtal/meningsutbyte mellan GM och MP. Men detta nämner aldrig LP. Sedan helt plötsligt pekar hon ut CP från ingenstans. Det är så jävla konstigt?
Citera
2020-06-11, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Att sitta och namnge Stig Engström utan att på något sätt eller vis kunna koppla varken vapen eller den speciella ammunitionen till Stig är så urbota helkass att orden fallerar mig.
En komplett intellektuell härdsmälta.

Jag undrar var någonstans som KP tappade sin hjärna?

Alla gamla palmeutredare är helt vansinniga.
De flesta journalister tror inte på SE.
Ingen privatspanare tror på SE.

KP verkar ha varit en kompetent åklagare.

Att han skulle göra ett sånt extremit misstag är väl rätt otroligt?

Vi får se vad hans nästa jobb blir.
Citera
2020-06-11, 10:55
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Någon kontrollerade både Holmer och Dahlsten med information. Nog ser du det? Avfärdade privatspanande poliser mm. Bevakade Holmer kring tips om "kollegor"

Vad var HH så rädd för att han skapade ett eget illustert Magnum Force?
Helt klart fanns/finns det ”Kraft” i samhället som har tentaklerna in i samtliga samhällsfunktioner. Det. Finns väl egentligen bara en en sammanslutning som har den mängden medlemmar i samhällsbärande funktioner som skulle krävas för att påverka som de gjort.
Att den kraften är fortfarande väldigt påtaglig i vårt samhälle idag blev ju väldigt tydlig på presskonferensen.
Citera
2020-06-11, 10:56
Medlem
Om Boboslacke har rätt i vad han säger vilket också är troligt så måste ju en oberoende utredning till och även några grävande journalister har ju en jättechans här...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Rädsla, knappast. Snarare nedlåtande uppfattning om GW.

Han är åtminstone en lämplig portalfigur med bättre meriter än vissa andra som trampat runt i Palmemordet. Minns Tzunamin och PU:s inhopp där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
Så uppfattade jag det också. Mördaren står och väntar på makarna Palme, vänd mot skyltfönstret. När makarna Palme har passerat mördaren (det är alltså inte tal om någon gärningsman som går bakom eller "hinner ifatt" Palme och Lisbeth) kliver mördaren ut, lägger vänster hand på Palmes vänstra axel och skjuter honom, med revolvern i princip tryckt mot ryggen på Palme (20 cm ifrån skall det vara).

Om detta var SE, var förvarade han handledsväskan? Inte i väster hand (vilar på Palmes vänstra axel), inte i höger hand (håller i vapnet), knappast i en ficka på rocken (får ej plats/för otympligt).

En handledsväska förvarar man antagligen hängande runt handleden. Just för att tillfälligt kunna ha båda händerna fria. Det är därför den heter så. Därmed påstår jag inte att SE är skyldig. Bara att det inte finns någon motsättning i den detaljen.
Citera
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
Du tror inte på vittnet som satt i bilen och påstår att han såg hela händelseförloppet från andra sidan Sveavägen? Jag tycker att det verkar vara ett pålitligt vittne. Han har väl inte ändrat sin historia, t ex?

Även mkt vettiga människor är ofta dåliga vittnen. Har man ingen direkt anledning till att med noggrannhet memorera vad men ser mer lr mindre lite i förbifarten så blir minnena inte särskilt pålitliga. Det är nog inte förrän efter skotten som IM, i detta fall, börjar få lite mer tyngd i sina observationer.

Hans vittnesutsagor förändras som sagt också en del med tiden.
Citera
2020-06-11, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Det har funnits fler av Melanders kaliber. Han är den siste väktaren. Nu kommer han att falla tungt!
GW har varit lika övertygad som jag om att en person i PU till och med kan ha varit GM eller i vart fall delaktig.

GW tror att det är någon i Palmes närhet med kunskap om dennes planer och då menar han inte familj och vänner utan polis och Säpo som ligger bakom det här. Personer som man lätt kan få för sig nästlat sig in i utredningen också.

Ja, hur ska det annars vara möjligt i ett så utvecklat land som Sverige att i landets största mordutredning någonsin begå så många klavertramp? Tror också på det spåret
Citera
2020-06-11, 10:59
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Ja, GW gjorde ett svagt intryck, jag undrar dessutom om han hade lyssnat på Krister Petersson alls.

Åklagaren gjorde ett gediget intryck, de har verkligen gått till botten med vad som hände vid mordplatsen och jämfört vittnesuppgifterna med varandra.

Det är uppenbart att Engström ljög för polisen, bara det är graverande i sig. Och han ringde sin arbetsplats dagen efter för att kolla vilken tid han hade kommit tillbaka. Och varför gick han tillbaka till Skandia när han egentligen, enligt egen uppgift, varit på väg hem? Han säger emot sig själv på flera punkter.

Nej slutsatserna om KP var helt korrekta även om GW var stupfull senare under kvällen. Det är väl naturligt att han började dricka när han hade hoppats på något konkret och bara fick höra gammalt svammel utan bevisvärde.
Citera
2020-06-11, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife

Vilken jöns du är. Personargument mot en av våra mest kunniga män inom området som sakligt massakretas pekoralet.

GW har sedan mycket länge svåra smärtor pga fysiska åkommor. Att insinuera att ha är full är fan ta mig det lägsta.

Skitkastning ersätter ej sakargument.
Citera
2020-06-11, 11:01
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Men han blev ju rättsligt prövad och frikänd av en ENIG hovrätt, vad mer bevis behöver du?

Hela landet ville ha fast mördaren, tingsrätten hade fällt honom, han var samhällets avskum som ingen skulle sakna.

Att han blev frikänd är det enda bevis du behöver

Om SE levt och blivit åtalad skulle även han frias, det finns mindre bevis mot honom än mot CP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in