Citat:
Ursprungligen postat av
UrgleGru
Imorgon kommer förmodligen Sifo. Med tanke på senaste Demoskop, det sviktande förtroendet för regeringen och den stigande kritiken mot Coronahanteringen har vi all anledning att vara optimistiska. Ett helt realistiskt scenario är att de blågula flyttar fram positionerna och att S rasar med 3-4 PE.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sook
Ja, nu när våra semestrar hotas så vaknar folk. Idioter om du frågar mig. Jag påverkas såklart också men inte fan byter jag parti för det. Men högst sannolikt lackar många och påstår att de ska rösta på SD.
Jag håller med, dock är jag tveksam om vi hinner se det i opinionen redan i Demoskop denna månad. Misstänker att vi kanske kommer få se det i OU senare i månaden. Försöker dock hålla förväntningar på låg nivå så man inte blir besviken över svenskarna igen..
Och Sook, ja idiotier. Svenskar är för det mesta inte insatta när det kommer till politik. Det finns en stor grupp i samhället som velar mellan S/SD och väljer parti utifrån vad som anses bäst för stunden i media och verkligheten. Det gäller för SD att bevara dessa och få dom att stanna, vilket kan bli svårt. Lättare med tanke på att S är så inkompetenta, men fortfarande svårt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Maxfaktor
Vi får hoppas att väljarna förstår att sd inte har kunskap att styra sverige och att deras stöd försvinner.
Med vilket belägg vet du detta? Hur ska vi kunna veta om vi inte testar? Tycker du något annat parti gör eller gjort ett bra jobb de senaste 20 åren?
Man måste våga ge partiet en chans att bevisa sin kompetens. Vad jag kan se har partiet växt och blivit väldigt stabilt på senare dagar, det är som Åkesson sa i podcasten med Widar; de är inte längre något uppstickarparti.