2020-06-11, 10:33
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
På filmen med rekonstruktionen ser man Engström lubba på rätt bra. Enligt en väktare på Skandia (källa för den uppgiften känner jag inte till) lär Engström ha varit lätt på lyran mordkvällen. Kan det ha inneburit att han hade en ”yvigare” löpstil då. Älgade fram, som någon uttryckte det?

Enligt uppgifter var det dessutom en del snö o is på de mindre gatorna såsom tunnelbanan, Davidbagares mfl.
Citera
2020-06-11, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nej bevare mig väl. GW bör hållas så långt borta som möjligt från verkligt arbete.

Vadan denna rädsla?
Citera
2020-06-11, 10:35
Avslutad
Varför är inte detta mer uppmärksammat?

http://proletaren.se/inrikes/vad-doljer-sig-i-de-hemliga-palmedokumenten

Citat:
– Hej, vet du vad klockan är?

Mannen står med armarna i kors över bröstet och Anki ser att han har en walkie-talkie i den ena handen och en revolver i den andra.

Det brusar till i walkie-talkien och hon hör på finska:

– Var beredd, dom kommer nu.

– Jag är igenkänd, vad skall jag göra, svarar mannen.

– Skit i det, gör vad du ska göra, får han till svar.

Anki och Anneli lämnar platsen, olustiga till mods. Strax hör de två skott, men de går snabbt vidare i natten.
Citera
2020-06-11, 10:37
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Den ursäkten borde ha man gett CP redan efter den misslyckade resningsansökan till HD 1997. Den kom naturligtvis inte lika lite som man nu inte drar sig för det skamlösa och substanslösa utpekandet av SE. Allt i "Nationens intresse" , för att nu använda mig av Borgnäs vokabulär

Resningsansökan är en bortglömd skandal där dock rättssamhället visade sig stå pall och HD avslog utan pardon.

Hovrättsdomen från -89 är välskriven och fritar i praktiken Christer Pettersson från gärningsmannaskapet. Även här bedrevs smutskastning mot hovrättspresident Birgitta Blom för att hennes make var moderat riksdagsman.

Dyngspridarna passade sig noggrant för att läsa den välskrivna domen och samma sak gäller alla journalister som i decennier sjöng med i Det-var-Christer-kören. Tyvärr har nästan ingen av dessa vett att skämmas idag.
Citera
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MycketOintressant8
Hur lyder vittnesutsagorna om GM:s rörelsemönster på gatan just innan skjutningen? Jag fick intrycket av att vittnet på Veckans Brott igår kväll menade på att GM väntade i hörnet vid Dekorima och tog ett par steg fram och tryckte av. Det vill säga att GM inte följt efter LOP på Sveavägen. Jag missuppfattade nog, men det lät märkligt om GM skulle ha väntat in LOP om GM skulle vara SE.

Jag håller med Hasse Aros analys att KP inte redogjorde för förloppet innan skjutningen, "bara" efter.
Så uppfattade jag det också. Mördaren står och väntar på makarna Palme, vänd mot skyltfönstret. När makarna Palme har passerat mördaren (det är alltså inte tal om någon gärningsman som går bakom eller "hinner ifatt" Palme och Lisbeth) kliver mördaren ut, lägger vänster hand på Palmes vänstra axel och skjuter honom, med revolvern i princip tryckt mot ryggen på Palme (20 cm ifrån skall det vara).

Om detta var SE, var förvarade han handledsväskan? Inte i väster hand (vilar på Palmes vänstra axel), inte i höger hand (håller i vapnet), knappast i en ficka på rocken (får ej plats/för otympligt).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Kan det vara så illa att inte ens regeringen styr det här... Tror allt mer det handlar om rikets säkerhet och framtida relationer och handel....

Nej det handlar om att Palmes mördare haft minst en fot in i utredningen från dag ett!

Vi måste inse det nu!

Idiotiska fantasier och försök att manipulera vittnen kring vissa saker och 34års total overksamhet kring ett enda spår ljuger inte för oss.

Så illa är det!
Citera
2020-06-11, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Melander är den som läckt olika spår till allmänhet och media. Öppna ögonen och se!

Jag vet inte hur mycket du vill avslöja, men menar du att Hans Melander av något personligt skäl skyddar personer, typ knarkspan eller någon annan han anar, vet kan vara insyltad
Citera
2020-06-11, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
Så uppfattade jag det också. Mördaren står och väntar på makarna Palme, vänd mot skyltfönstret. När makarna Palme har passerat mördaren (det är alltså inte tal om någon gärningsman som går bakom eller "hinner ifatt" Palme och Lisbeth) kliver mördaren ut, lägger vänster hand på Palmes vänstra axel och skjuter honom, med revolvern i princip tryckt mot ryggen på Palme (20 cm ifrån skall det vara).

Om detta var SE, var förvarade han handledsväskan? Inte i väster hand (vilar på Palmes vänstra axel), inte i höger hand (håller i vapnet), knappast i en ficka på rocken (får ej plats/för otympligt).

Nej det är objektivt sett faktalösa och vettlösa tolkningar värdiga Ove Mollvik och Lars Krantz.
Citera
2020-06-11, 10:41
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Nej det handlar om att Palmes mördare haft minst en fot in i utredningen från dag ett!

Vi måste inse det nu!

Idiotiska fantasier och försök att manipulera vittnen kring vissa saker och 34års total overksamhet kring ett enda spår ljuger inte för oss.

Så illa är det!
Ja, SAP fick in Holmér som spaningsledare och Ulf Dalsten kontrollerade Lisbeth.
Citera
2020-06-11, 10:41
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:

Vi måste inse det nu!

Så illa är det!

Ja jag tycker också det är svårt att bortförklara Lisbets märkliga ageranden.
Citera
2020-06-11, 10:42
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Nej det är objektivt sett faktalösa och vettlösa tolkningar värdiga Ove Mollvik och Lars Krantz.
Du tror inte på vittnet som satt i bilen och påstår att han såg hela händelseförloppet från andra sidan Sveavägen? Jag tycker att det verkar vara ett pålitligt vittne. Han har väl inte ändrat sin historia, t ex?
Citera
2020-06-11, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Jag vet inte hur mycket du vill avslöja, men menar du att Hans Melander av något personligt skäl skyddar personer, typ knarkspan eller någon annan han anar, vet kan vara insyltad

Se till att någon journalist granskar. Försöken att manipulera vittnen är lätta att hitta för vem som helst. Det måste bara lyftas i offentligheten. Granskar man sedan WT spår och Kanrkspan kommer det inte att vara så svårt att hitta.

Än håller jag essen på hand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in