Citat:
Ursprungligen postat av
VerklighetenJa
Faktiskt inte läst på eller klurat men detta känns tunt.
Schabblet i utredningen i början .pekar för mig på Politisk styrning av Utredningen ... Det känn som att en saklig opartisk utredning hade lagt upp svinerier på bordet som rätt många inte ville kom fram. Det var därför erfarna killar med åklagare inte fick sköta det.
Vad jag förstår har Skandiamannen skjutit med pistol men har inget eget vapen. Vad man vet.
Vad jag förstår kan man få vapenlicens om man är sportskytt och aktiv.
Han kan ha illegala vapen . Men enligt spåret " Lånar " han ett vapen av en " Samlare "
Varför skulle en samlare låna ut ett skjutvapen ??? En samlare har detta som hobby eller liknande
Att låna ut ett handeldvapen ..kan få den följden att detta användes för ett brott och att man själv åker dit + mister Licensen. Kanske tom åker på medverkan.
Skulle en reklamkonsulent på försäkringsbolaget Skandia. Grafiker Som ser ut som en Reguljär Svenne vara så hotad att han behöver vara beväpnad på jobbet en Fredag. Kväll .. Visst det kan ju hända lånat pengar och vad annat spelat på hästar .. Inkassokillar vill ha betalt men det hjälper ju inte skjuta dom. Problem man har blir bara större.
Polisen tror att Skandiamannen är skrävlare som vill vara betydelse full. Som anmäler sig själv som vittne. Men skiftar historia ..
Stolle ..kommer i åtanke ingen man lånar ut vapen till sådär hur som helst.
Fantombilderna beskriver magerlagda ansikten utan glasögon och Skandia mannen har ansikte som en fotboll med glasögon. Längden stämde inte heller tyckte jag mig se.
Sällan jag har en böjelse att ge snuten rätt i någonting och inte i detta ärendet. öh taget
Men att Svenne skulle vara så kall att han knäppt landets statsminister med lånevapen .Kliver fram med puffran i rockfickan ..Lyckas vara " Cool under Pressure " hjälpa till ..( Var skulle puffran annars vara om inte i fickan )
( Vad säger samlaren när han får tillbaks den med 2 tomma hylsor + ser nyhetssändningar ...Skulle han klara knipa käft kanske och skulle han behålla vapnet NEJ NEJ .... där kraschar det big time aldrig i h..e
Låna till en stolle --Få tillbaks --med 2 avfyrade --med nyhetssändningar --och behålla vapnet så det finns idag
NEJ kriminella kan vara dumma men idioter är dom inte
Vapenutlånaren måste räkna med " Förstärkta förhör " med Schäferhundar som rycker i kulorna .. Skandiamannen sjunger som en Kanariefågel --Och berättar vems vapen han lånat ---Snuten kommer med nationella insatsstyrkan sparkar in dörren -- Här är puffran pågar --- NEJ den köper inte jag att den skulle finnas kvar
Det känns för mig som en så stor högoddsare att det inte stämmer . Håller inte ..med reservationen att jag inte läst på.
Visst det kan finnas mer och annat men min känsla är att detta är fel med det lilla jag vet och hört.
Har det någonsin hänt att skytten stannar kvar på platsen ??
Vore det planerat hade man hittat bättre killar
Var det han ensam hade han stuckit från platsen.
Tills vidare tror jag snuten gjorde rätt då som släppte honom - Ingen har heller känt igen honom som skytten låter det som.
.
So you would think Hans Melander gets a tip on a S&W and he actually does something - sort of like what you describe "-Snuten kommer med nationella insatsstyrkan sparkar in dörren"
Or maybe try asking tough questions instead of kicking in doors!
Or you would think maybe he bothered to call back and ask for additional evidence, like telephone conversations on record. Yes, "efterlavande" wanted to know what exactly was known about the S&W
NOPE - based on the TV interview HM did today - he for sure never followed up on the S&W.
Boboslacke must be correct, HM stood around and laughed during his Friday fika.
Seriously, how lazy could you be
For the hope and future of Sweden, let him retire!
The country will be better off!