Citat:
Ursprungligen postat av
Swan65
Citera mig när jag skrev att jag skulle springa på puben.
Du beklagade dig över att puben var stängd.
Citat:
Ursprungligen postat av
Swan65
Nej det va fanimig inte kul någonstans och fortfarande finns skitnödiga människor. Fruktansvärt jobbigt och dyrt debacle detta. Flyger till Heathrow på måndag, nästan 2 månaders uppskjutet jobb och tammefan om inte Puben är stängd.
Och då förklarade jag för dig att det spelar ingen roll eftersom du skall sitta i självkarantän i 14 dagar innan du får gå på puben.
Citat:
Ursprungligen postat av
Takadongtakadang
Och 14 dagars karantän då för dig så det spelar ingen roll att puben är öppen eller inte när du kommer.
Då påstod du att karantänsreglerna inte gäller för dig eftersom du är 'sjökapten'.
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Jag är sjökapten så ingen karantän för mig
Och då förklarade jag för dig att det inte spelar någon roll att du är sjökapten. Reglerna om karantän gäller oavsett yrke.
Citat:
Ursprungligen postat av
Takadongtakadang
Du får vara rymdkapten, sjökapten, lagkapten, flygkapten, förbundskapten eller vilken kapten du än vill - på puben får du inte gå de första 14 dagarna när du kommer hit, eftersom du skall sitta i självkarantän, så det spelar ingen roll om det är öppet eller inte när du kommer. Om du planerar stanna 15 dagar så kan du ju gå på puben den 15:e dagen (om de har öppnat).
Och då fortsatte du att inbilla dig att karantänsreglerna inte gäller för dig bara för att du är 'sjökapten'.
Citat:
Ursprungligen postat av
Swan65
Jag tror ingenting, jag vet att karantän inte gäller sjöbefäl. Varsågod att ring upp myndigheterna. En länk tänker jag inte bifoga en slöfock
Och då har jag svarat att du trots ditt yrke är förhindrad att besöka nämnda etablissemang.
Citat:
Ursprungligen postat av
Takadongtakadang
Karantän gäller för sjöbefäl om de planerar att besöka pubar. Om du vill ta dig direkt till den båt där du arbetar är det ok, du får däremot inte springa runt på stan eller besöka pubar.
Det är JAG som ansvarar för att publicera reglerna för karantän. I det avseendet är det JAG som är myndigheterna som styr vad du får göra eller inte.
Är det något som är oklart, eller kan vi vara överens om att jag redogjort för EXAKT vad som gäller när du anländer med avsikt att stiga ombord på en båt där du arbetar?
Bra.