2020-06-11, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpiralenSpiralen
15 juni

De döda kommer fortfarande inte att erkännas. Det är när vi i höst blir gröna av avundsjuka på grannländerna som vi ändrar strategi. Dvs mitten av september. Då tror jag vi har 7500 döda trots att 70+ fortfarande ska stanna hemma.
Tror inte de kommer ändra strategi förräns nån från "sekten" drabbas hårt..då ev.
Citera
2020-06-11, 01:16
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Citera mig när jag skrev att jag skulle springa på puben.
Du beklagade dig över att puben var stängd.

Citat:
Nej det va fanimig inte kul någonstans och fortfarande finns skitnödiga människor. Fruktansvärt jobbigt och dyrt debacle detta. Flyger till Heathrow på måndag, nästan 2 månaders uppskjutet jobb och tammefan om inte Puben är stängd.

Och då förklarade jag för dig att det spelar ingen roll eftersom du skall sitta i självkarantän i 14 dagar innan du får gå på puben.

Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Och 14 dagars karantän då för dig så det spelar ingen roll att puben är öppen eller inte när du kommer.

Då påstod du att karantänsreglerna inte gäller för dig eftersom du är 'sjökapten'.

Citat:
Jag är sjökapten så ingen karantän för mig

Och då förklarade jag för dig att det inte spelar någon roll att du är sjökapten. Reglerna om karantän gäller oavsett yrke.

Citat:
Du får vara rymdkapten, sjökapten, lagkapten, flygkapten, förbundskapten eller vilken kapten du än vill - på puben får du inte gå de första 14 dagarna när du kommer hit, eftersom du skall sitta i självkarantän, så det spelar ingen roll om det är öppet eller inte när du kommer. Om du planerar stanna 15 dagar så kan du ju gå på puben den 15:e dagen (om de har öppnat).

Och då fortsatte du att inbilla dig att karantänsreglerna inte gäller för dig bara för att du är 'sjökapten'.

Citat:
Jag tror ingenting, jag vet att karantän inte gäller sjöbefäl. Varsågod att ring upp myndigheterna. En länk tänker jag inte bifoga en slöfock

Och då har jag svarat att du trots ditt yrke är förhindrad att besöka nämnda etablissemang.

Citat:
Karantän gäller för sjöbefäl om de planerar att besöka pubar. Om du vill ta dig direkt till den båt där du arbetar är det ok, du får däremot inte springa runt på stan eller besöka pubar.

Det är JAG som ansvarar för att publicera reglerna för karantän. I det avseendet är det JAG som är myndigheterna som styr vad du får göra eller inte.

Är det något som är oklart, eller kan vi vara överens om att jag redogjort för EXAKT vad som gäller när du anländer med avsikt att stiga ombord på en båt där du arbetar?

Bra.
Citera
2020-06-11, 01:25
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Du beklagade dig över att puben var stängd.

Och då förklarade jag för dig att det spelar ingen roll eftersom du skall sitta i självkarantän i 14 dagar innan du får gå på puben.

Då påstod du att karantänsreglerna inte gäller för dig eftersom du är 'sjökapten'.

Och då förklarade jag för dig att det inte spelar någon roll att du är sjökapten. Reglerna om karantän gäller oavsett yrke.

Och då fortsatte du att inbilla dig att karantänsreglerna inte gäller för dig bara för att du är 'sjökapten'.

Och då har jag svarat att du trots ditt yrke är förhindrad att besöka nämnda etablissemang.

Är det något som är oklart, eller kan vi vara överens om att jag redogjort för EXAKT vad som gäller när du anländer med avsikt att stiga ombord på en båt där du arbetar?

Bra.

Fortfarande var skrev jag att jag skulle springa på pub? Jag enbart beklagade att de är stängda till skillnad från de svenska till britternas förtret. Du läser och tolkar inlägg som fan läser bibeln
Citera
2020-06-11, 01:26
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Nej det är per definition vetenskap. Han har uttalat sig baserat på de bevisen som varit tillgängliga.

Feminism finns ingen koppling till alls här, du verkar vara en väldigt förvirrad individ.

Du talar om politik, inte forskning. Forskare agerar inte, dom lägger fram resultat.

Ja Tegnell har levererat resultat i form av 5000 lik med sin forskning och sina kurvor. Hade han agerat istället för att stå och förneka allt och alla så hade liv kunnat räddats. Det har funnits gott om bevis för att ett snabbt agerande är fördelaktigt. Jo visst finns det feminism inblandat, kolla bara på FHM och vad de sysslar med, pandemier är bara en bit, dessutom är 75% av de anställda där kvinnor - feministisk jämlikhet minsann. Om du nu menar att Tegnell är en forskare så har vi fel man på fel plats, en statsepidemiolog ska agera, inte bedriva sin egen lilla privata forskning på ett helt folk.
Citera
2020-06-11, 01:27
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Haha! Även DÄR gjorde FHM en Epic fail i så fall! Och de tror att de skall kunna använda det som ett "försvar".... 🙄
Redan i början av mars fanns tecken på möjlig samhällsspridning av coronaviruset i länder som USA och Storbritannien.
Trots det valde Folkhälsomyndigheten att inte provta resenärer därifrån
.
Double Epic Fail!

De tog inte prover på resenärer från något land och gör det fortfarande inte.
Citera
2020-06-11, 01:28
Medlem
Citat:
Ot

Hann se lite. That's hot. 😉 Haha. Mer seriöst: intressant, du får gärna delge så mkt info du bara kan utifrån din yrkesroll, så klart utifrån att ändå skydda allt vad som nu kan vara sekretess osv. kring covid. 👍
Citera
2020-06-11, 01:30
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Fortfarande var skrev jag att jag skulle springa på pub? Jag enbart beklagade att de är stängda till skillnad från de svenska till britternas förtret. Du läser och tolkar inlägg som fan läser bibeln
Så ditt "Tammejfan om inte puben är stängd" hade ingenting med ditt besök att göra, det vara bara av hänsyn till Britterna som du påpekade det?

Haha... ha en bra resa.
Citera
2020-06-11, 01:31
Bannlyst
Citat:
Nej din dryge fan, hade alla länder haft sin Tegnell så hade hundratals miljoner jobb besparats och dödssiffrorna de samma. Du och övriga alarmister sprider rädsla och konkurser i era kölvatten. Ni är samhällsfientliga kycklingar som sitter självisolerade och mina skattepengar betalar er gorby och bredband. Fy fan

Vi betalar din importerade polska hora så håll käften. För varje arbetslös och för varje konkurs så jublar jag . Det är på tiden att det känns stenhårt att rösta fel .

Att ens påstå att dödssiffrorna hade varit detsamma i tex Italien utan lockdown säger en hel del hur korkad du är .
Citera
2020-06-11, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpiralenSpiralen
15 juni

De döda kommer fortfarande inte att erkännas. Det är när vi i höst blir gröna av avundsjuka på grannländerna som vi ändrar strategi. Dvs mitten av september. Då tror jag vi har 7500 döda trots att 70+ fortfarande ska stanna hemma.

Ok, tack! 🙏👍 Har nu fått minst tre seriösa beräkningar/svar/gissningar, det är bra. Om jag får tag på viss info så tänkte jag posta lite speciellt inlägg just den dagen, men vi får se.

Nej, jag tror tyvärr inte heller de kommer att erkännas/visas någon vördnad, på något sätt...
Citera
2020-06-11, 01:38
Avslutad
15 juni öppnar visst Norge för evenemang för 200 pers. Antar att deras väg snart är friare och öppnare än vår... Och det är nog svårt att motivera något annat än att de öppnar samhället mer med deras aktuella siffror:

0 dödsfall fyra dagar i rad idag. Totalt 3 dödsfall mellan 1-10 juni. Totalt 6 dödsfall 15 maj - 10 juni.

Totalt 19 inlagda på sjukhus idag. 2 på intensiven. Osv. (De har stegvis lättat på ett flertal restriktioner över en månad tillbaka).

https://www.vg.no/spesial/2020/corona/?utm_source=coronav
Citera
2020-06-11, 01:41
Medlem
Fauci om viruset: Har alltid varit min värsta mardröm
– En effektivt överförd sjukdom kan spridas över världen på mellan sex månader och ett år. Detta tog drygt en månad, säger Fauci.

https://omni.se/fauci-om-viruset-har-alltid-varit-min-varsta-mardrom/a/wPa3X1
Citera
2020-06-11, 01:49
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Nu talar du politik. En försiktighetsprincip existerar inte inom forskning. Forskare lägger fram resultat baserat på bevis. Utan bevis ör man öppet ovetande.

Helvete vad du är korkad. Om du får en plötslig rusning i en kärnreaktor så kör du inte vidare, man nödstoppar skiten och tar reda på vad som gick fel = försiktighetsprincipen! När man tar fram vaccin genomgår man flera faser där man testar vaccinet = försiktighetsprincipen! Inte fan kör man in ett oprövat vaccin i människor! När man får en pandemi på halsen så drar man i nödbromsen = försiktighetsprincipen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in