2020-06-11, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg var litt rask med å påstå at politiet la stor vekt på de slettede anropene, men leser i Nettavisen nå at de fortsatt venter på svar fra spesialister på om dette kan ha en naturlig forklaring, og at det derfor ikke ble brukt under fengslingen.
https://www.nettavisen.no/nyheter/politiet-mistenksom-to-av-anropene-pa-telefonen-til-tom-hagen-er-borte/3423979326.html

Siterer fra artikkelen i Nettavisen av 8. juni, og oppdatert 10. juni.

Om de slettede anropene 10:06 og 10:07
"Dette har vært et viktig argument for politiet i mistanken mot Tom Hagen, som er siktet for drap eller medvirkning til drap på sin kone. Sentrale personer i etterforskningen skal også ha ment at politiadvokat Mathias Hager burde bruke disse opplysningene i retten da de ville varetektsfengsle Tom Hagen.

- Spørsmålene berører arbeid med å kartlegge mest mulig av Tom Hagens aktivitet forsvinningsdagen. Jeg kan på grunn av bevisforspillelsesfaren og den pågående etterforskningen ikke kommentere dette noe nærmere, sier påtaleansvarlig i saken, Haris Hrenovica, til Nettavisen.
De slettede anropene ble ikke lagt frem for retten under varetektsfengslingen. Anropene knyttes til THs bevegelser forsvinningsdagen. (Tror dette betyr at TH har påstått å befinne seg på jobb da anropene ble foretatt.)
Personer som kjenner ham sier også at det er usannsynlig at Tom Hagen selv kan klare å finne frem til en anropslogg og slette anrop på egenhånd.

- Da må det være andre enn ham selv som har slettet anropene, eller det må være andre omstendigheter som har gjort at de ikke er der lenger, sier en person til Nettavisen som har kjent Tom Hagen i over 15 år.

Nettavisen får også opplyst at politiet foretar konkrete undersøkelser av årsaken til at de to anropene er borte fra telefonen. En sentralt plassert kilde opplyser at det undersøkes om «det kan ha andre naturlige forklaringer».
Disse påstandene om ubehjelpelighet med mobiltelefoner er blitt parodiske og latterlige.
Citera
2020-06-11, 00:53
Medlem
Fra Nettavisen:
"Videre forklarte Tom Hagen etterforskeren at han og Anne-Elisabeth hadde en deling av bordet. Han brukte høyresiden hvor han pleide å legge penger, telefonen og nøkler. Anne-Elisabeth pleide å legge telefonen sin på venstre side av bordet."

Men var det ikke sånn at TH pleide å legge igjen tlf på kontoret når han dro fra jobb? Mens her står det at han brukte å legge den sammen med penger og nøkler på bordet hjemme?
Citera
2020-06-11, 00:54
Medlem
NRK nevner faktisk THs hjemkomst til rundt kl. 13:30 i en tidligere artikkel fra 14. mai i år:
Politiet har tidligere bekreftet at TH kom hjem til Sloraveien ved 13.30-tiden på forsvinningsdagen.
Dette er imidlertid ikke like kategorisk som Nettavisens opplysning i dag:
Han er antatt å ha kommet tilbake til boligen i Sloraveien 4 i Lørenskog klokken 13.30.
I denne saken er det en vesentlig forskjell på kl. 13:30 og 13:38.

Hvis TH kom hjem kl. 13:30 kan det forklare hvorfor politiet har reagert.
På 10 minutter burde TH ha oppdaget situasjonen i huset.

Dersom TH kom hjem kl 13:38 derimot, kan det forklare hvorfor han ikke nevnte noe om situasjonen til familiemedlemmet som ringte kl. 13:40, bare et par minutter etter antatt hjemkomst.

https://www.nrk.no/norge/nye-opplysninger-om-forsvinningsdagen_-tom-hagen-skal-ha-hatt-en-avtale-om-a-ringe-kona-1.15017182
Senast redigerad av Jayce 2020-06-11 kl. 01:02.
Citera
2020-06-11, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
man er helt klart sau når man ikke følger strømmen og tror på mainsteam median sin forklaring

gtfo troll

Du følger jo denne flokken da...Dette forumet... 😂 Ingem som får deg til å se en annen enn TH som GM etter du fikk det første beviset. Du er ensporet. Sau.
Citera
2020-06-11, 00:55
Medlem
Slettsnokens avatar
Jeg tror huset var ferdig staget av minst to av barna da TH kom hjem 1330, og at ting lå litt forskjellig fra hva det pleier. At han ikke fortalte datteren om uvanlige funn kl 1340 tror jeg skyldes at han visste at hun visste hva som hadde skjedd, for hun var med på den «perfekte planen».

Jeg tror også de visste at naboen ikke var hjemme, og kunne holde på uforstyrret. De er oppvokst i huset, og kjente det ut og inn.

De spiller nok på at «det er ingen som vil tro at vi står bak».
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-06-11 kl. 01:01. Anledning: Precisering
Citera
2020-06-11, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H-viva
Fra Nettavisen:
"Videre forklarte Tom Hagen etterforskeren at han og Anne-Elisabeth hadde en deling av bordet. Han brukte høyresiden hvor han pleide å legge penger, telefonen og nøkler. Anne-Elisabeth pleide å legge telefonen sin på venstre side av bordet."

Men var det ikke sånn at TH pleide å legge igjen tlf på kontoret når han dro fra jobb? Mens her står det at han brukte å legge den sammen med penger og nøkler på bordet hjemme?

Jeg har ikke fasiten men var ikke hele dagen litt annerledes? Jeg ringer også min kone fra jobb tre ganger hver dag. Hadde hun ikke svart hadde jeg vært annerledes når jeg kom inn døren etter jobb. Jeg hadde nok hatt telefonen i hånden. Jeg hadde nok løpt forbi badet og bordet i gangen.
Citera
2020-06-11, 01:04
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlaDunk
Jeg har ikke fasiten men var ikke hele dagen litt annerledes? Jeg ringer også min kone fra jobb tre ganger hver dag. Hadde hun ikke svart hadde jeg vært annerledes når jeg kom inn døren etter jobb. Jeg hadde nok hatt telefonen i hånden. Jeg hadde nok løpt forbi badet og bordet i gangen.
Hvorfor ringer du kona tre ganger hver dag du er på jobb? Kontroll? Stakkars kone.
Citera
2020-06-11, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
NRK nevner faktisk THs hjemkomst til rundt kl. 13:30 i en tidligere artikkel fra 14. mai i år:
Politiet har tidligere bekreftet at TH kom hjem til Sloraveien ved 13.30-tiden på forsvinningsdagen.
Dette er imidlertid ikke like kategorisk som Nettavisens opplysning i dag:
Han er antatt å ha kommet tilbake til boligen i Sloraveien 4 i Lørenskog klokken 13.30.
I denne saken er det en vesentlig forskjell på kl. 13:30 og 13:38.

Hvis TH kom hjem kl. 13:30 kan det forklare hvorfor politiet har reagert.
På 10 minutter burde TH ha oppdaget situasjonen i huset.

Dersom TH kom hjem kl 13:38 derimot, kan det forklare hvorfor han ikke nevnte noe om situasjonen til familiemedlemmet som ringte kl. 13:40, bare et par minutter etter antatt hjemkomst.

https://www.nrk.no/norge/nye-opplysninger-om-forsvinningsdagen_-tom-hagen-skal-ha-hatt-en-avtale-om-a-ringe-kona-1.15017182

Enig i det, der er det veldig vesentlig med tiden ifht grunn til å stille spørsmål.....1330 og 1338 blir stor forskjell....Så er det også et spørsmål hva han skulle ha hatt som motiv for å ikke si noe til sin datter? Han visste jo isåfall at han kom hjem til et åsted, og måtte jo ha hatt en plan for hva han skulle si? Datter var jo på saken på det tidspunktet. Hadde det vært meg ville jeg sittet på jobb å forberedt meg for hva jeg skulle si til datter når jeg kom hjem til "tomt hus".

Det hevdes jo at mannen står bak en planlegging uten sidestykke i historien, så da burde han hatt en plan med dette og.
Senast redigerad av Hunterrr 2020-06-11 kl. 01:08.
Citera
2020-06-11, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Hvorfor ringer du kona tre ganger hver dag du er på jobb? Kontroll? Stakkars kone.

* handleliste
* hva skal vi kveld
* hente unger
* middag
* jobbe mindre / mer
Er ikke det vanlig? Jeg sender ikke tekstmeldinger med spørsmål. Jeg er 40+++
Citera
2020-06-11, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlaDunk

Jeg tenkte mest på at det var så motstridende at vi før har kunnet lese at han alltid lot tlf ligge igjen på jobb, mens her står det at han pleide å legge tlf på et bord i stua sammen med nøkler og penger.
Citera
2020-06-11, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H-viva
Jeg tenkte mest på at det var så motstridende at vi før har kunnet lese at han alltid lot tlf ligge igjen på jobb, mens her står det at han pleide å legge tlf på et bord i stua sammen med nøkler og penger.

Dagen ble kanskje annerledes og et brudd i hans ordinære oppførsel. Han fikk ikke tak i konen og senere opplevde hun var borte. Jeg tenker at vi ikke skal vurdere hans allmenntilstand den dagen.. Er han skyldig vil den ikke heller være rasjonell....
Citera
2020-06-11, 01:28
Medlem
Logisk brist:
TH har sagt at han ringte hjem for å snakke om hyttetur.
AEH hadde tidlig samme dag sagt at hytteturen var avlyst...
=Løgn 1.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in