2020-06-11, 00:44
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Nu talar du politik. En försiktighetsprincip existerar inte inom forskning. Forskare lägger fram resultat baserat på bevis. Utan bevis ör man öppet ovetande.
Jo, i medicinsk praktisk vetenskap existerar försiktighetsprinciper
Utveckling av vaccin och hantering av okänd smitta är 2 såna områden
Citera
2020-06-11, 00:44
Medlem
Inge.Smarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Ja, men det bryr jag mig inte om. Jag skulle ju t.ex. kunna dra in ett foto på mitt passerkort till Regeringsdepartementet och mitt building-pass till Westminster, men det skulle du ju inte tro på då heller.
Oj, du verkar vara en riktig höjdare.
Har du verkligen tid att sitta på Flashback med alla de viktiga uppdrag du verkar ha?
Citera
2020-06-11, 00:46
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inge.Smart
Oj, du verkar vara en riktig höjdare.
Har du verkligen tid att sitta på Flashback med alla de viktiga uppdrag du verkar ha?
Ja, jag har massor med tid.
Jag kan ärligt säga att jag är direkt involverad i den grupp som satts ihop speciellt för att hantera COVID-19-relaterade frågor. Exakt vad jag gör är jag förhindrad att diskutera, men jag har extremt bra insyn i detta, kan jag säga.
Citera
2020-06-11, 00:47
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Jag har väldigt bra koll på de reglerna och har redogjort för exakt vad som gäller.
Vilket flyg anländer du med på Måndag, förresten?

Du försökte ju förlöjliga mig ditt hjon! Och jag har noll förtroende för dig eller ditt påhittade yrke därav. Jag landar med SAS SK531, 12:55. Vill du ha nummer till min chaufför också?
Citera
2020-06-11, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Jag är personligen överlycklig varje dag som går utan att jag behöver se steffes potatisnäsa

Vaa, vad är det för fel på 🥔-näsa nu då, jag har nog det men får alltid höra att jag är söt.. 😂

Mer OnT. Ja men är du inte nyfiken på att höra Löfvens "master plan" framåt. Jag skulle vilja höra hur han ser på resten av året, t.ex.
Citera
2020-06-11, 00:51
Medlem
Inge.Smarts avatar
Citat:
Ja, jag har massor med tid.
Jag kan ärligt säga att jag är direkt involverad i den grupp som satts ihop speciellt för att hantera COVID-19-relaterade frågor. Exakt vad jag gör är jag förhindrad att diskutera, men jag har extremt bra insyn i detta, kan jag säga.
Skönt med ärliga människor. Kan du avslöja bara lite om vad det är som diskuteras just nu inom gruppen?
Citera
2020-06-11, 00:51
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Du försökte ju förlöjliga mig ditt hjon! Och jag har noll förtroende för dig eller ditt påhittade yrke därav. Jag landar med SAS SK531, 12:55. Vill du ha nummer till min chaufför också?
Förlöjliga? Du sitter och påstår att du kan springa på puben hur du vill utan att karantänsreglerna som VI satt upp gäller. De gäller för ALLA. Det finns inga undantag för "sjökaptener" i det avseendet, som du påstår.

Du får åka till din båt, precis som jag tidigare beskrivit i detalj. Du får inte åka någon annanstans. Sorry.
Citera
2020-06-11, 00:53
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Förlöjliga? Du sitter och påstår att du kan springa på puben hur du vill utan att karantänsreglerna som VI satt upp gäller. De gäller för ALLA. Det finns inga undantag för "sjökaptener" i det avseendet, som du påstår.

Du får åka till din båt, precis som jag tidigare beskrivit i detalj. Du får inte åka någon annanstans. Sorry.

Citera mig när jag skrev att jag skulle springa på puben. Och med förlöjligande menar jag givetvis ditt trams angående sjöflygplan
Citera
2020-06-11, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
gamla nyheter
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7484660

smittan smög in från Storbritannien och USA.

Haha! Även DÄR gjorde FHM en Epic fail i så fall! Och de tror att de skall kunna använda det som ett "försvar".... 🙄

Redan i början av mars fanns tecken på möjlig samhällsspridning av coronaviruset i länder som USA och Storbritannien.

Trots det valde Folkhälsomyndigheten att inte provta resenärer därifrån
.

Double Epic Fail!
Citera
2020-06-11, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Haha! Även DÄR gjorde FHM en Epic fail i så fall! Och de tror att de skall kunna använda det som ett "försvar".... 🙄

Redan i början av mars fanns tecken på möjlig samhällsspridning av coronaviruset i länder som USA och Storbritannien.

Trots det valde Folkhälsomyndigheten att inte provta resenärer därifrån
.

Double Epic Fail!
Så var det nog
Citera
2020-06-11, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Ni som kan det här med siffror och alltid räknar allt noga osv.

Vilken dag kommer troligen vara dagen då vi når 5.000 döda i Sverige?

Sidofråga: Kommer Löfvén uppmärksamma det på något sätt? Kommer vi se en flagga på halv stång? Eller blir det en "milstolpe" man helst inte vill prata om?
15 juni

De döda kommer fortfarande inte att erkännas. Det är när vi i höst blir gröna av avundsjuka på grannländerna som vi ändrar strategi. Dvs mitten av september. Då tror jag vi har 7500 döda trots att 70+ fortfarande ska stanna hemma.
Citera
2020-06-11, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myrfan
Fyfan vad äckligt det är att läsa Johan carlssons intervju i DN. Som han försöker slingra sig och hur den äckliga självgodheten slinker igenom. FYFAN det här äcklet måste ställas inför svars.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/johan-carlsson-smittan-kom-in-fran-lander-som-gick-under-var-radar/
En rad andra länder ex Iran "svenskarna"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in