2020-06-10, 21:39
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
- Nämnde han AB och den stickade mössan en enda gång?
- IMs Dekorima-man?
- LPs utpekande duckade han för.

Det är ju en sak om KP är i rätten. Då kan han kanske göra lite avsteg från objektivitetsprincipen eftersom försvaret kan ta upp det. Men i en PK som idag när han står helt oemotsagd så är det hans förbannad skyldighet att ta upp också vittnen som talar till SEs fördel, i synnerhet som de ovan nämnda tre är de centrala vittnena.
Han verkar ha lite svårt att skilja sin roll som åklagare. Yvonne Nieminen har sett Stig i samma klädsel i såväl tidningar som TV utan att ha reagerat på att "Det var exakt så han var klädd". Men KP har hängt upp sig på "bögslungan", vilket förmodligen var en pistolväska.
Citera
2020-06-10, 21:40
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Jag tycker det vore en dålig idé. Det är helt omöjligt för dessa att komma med en bedömning som är opåverkad av alla bilder som rullat förbi genom åren, inte minst de senaste dagarna.

Nej det är inte alls omöjligt. Minnesbilder är intakta. Det är inte situationen som när Lisbet pekar ut CP som GM, där hade hon fått ledande information innan. Det finns flera människor som sett mördaren och har intakta minnesbilder. Lisbet var i en helt annan sits och var i chock.
Citera
2020-06-10, 21:40
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Jag skall gå tillbaka och lyssna igen.

Oavsett, tycker inte du det är oerhört märkligt att man sjabblar med detta i den skriftliga framställningen?

KP undviker att såga namngivna vittnen. Det är därför han inte nämner att LL tidigare sagt att han inte sett SE på platsen. Samma med HO tror jag.
Citera
2020-06-10, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajhahne
Och det förklarar varför han kommer ut någon minut EFTER mordet.

Helt galet att KP missat en sån grej.

Skulle möjligtvis också kunna förklara varför han kände sig ”stressad” över att hinna till t-centralen trots att han hade gott om tid. Ponera att klockan är 20:17 när lämnar sitt kontor (vet någon för övrigt vilken våning?), för att sedan stämpla ut vid 23:19. Därefter pratar han med väktaren i några minuter, säg till 20:22. Om senast han kollade på klockan var när han lämnade kontoret är det inte otänkbart att han tror att det har gått fler minuter än vad det i själva verket gjort. Därav förklarar det varför han går in till skyltfönstret för att återigen kolla på klockan när han kommer fram till MP.
Citera
2020-06-10, 21:42
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Ja han nämnde AB och stickade mössan

Han pratade om Lisbets utpekande som att hon kanske inte ens såg mördaren

Han nämnde något om vittne som sagt mördaren ståt vid väggen enligt vittne
Vad var hans förklaring till den stickade mössan? Den missade jag.

Vad avser LP så duckade han alldeles uppenbart på Borgnäs fråga. Det var riktigt svagt, för den frågan var ju given på förhand.

Grejen med KP är vad han inte säger: i kombination med utstämplingstiden så utesluter IMs väntande man SE som GM. Då bör han redogöra varför IM har fel. Samma sak med väktaren ALG. KP låtsas som att SE kan ha kommit tillbaka vid 21-tiden, men förklarar inte varför ALG säger 20:10:i förhör. KP vill stänga säcken, men han lämnar ju precis allt öppet. Bedrövligt arbete. Ännu sämre presentation.
Citera
2020-06-10, 21:43
Medlem
En av alla dessa desinformatörer är Daniel Suhonen..en fullständig amatör i sammanhanget naturligtvis,men efter de senaste dagarnas lögner så undrar jag om någon sett något livstecken från denna tvivelaktiga individ idag efter praktfiaskot?
Citera
2020-06-10, 21:45
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Låter rätt osannolikt vilken av de tiderna som än stämmer. Förutom att redan vara försedd med Revolver måste Engström även vid utstämpling 23:19 i princip ha haft Revolvern redan skarpladdad. Om det verkligen ska kunna var han, handlar det inte om någon tillfällig ingivelse utan ett metikulöst planerat agerande där han inte varit ensam.

Håller med! Och SE känns inte som en person som ingår i ett nätverk som minutiöst har planerat mordet på Palme.

Känns inte som en grupp av människor skulle anförtro den uppmärksamhetskåta och speciella personen SE att spela huvudrollen i ett uppdrag där så mycket står på spel.

Och som du säger(givet att han är ensam gm), även om han stämplat ut så tidigt som 23:19ish så är det ändå nästan omöjligt att han skulle ha hunnit att bestämma sig att spontanskjuta Palme, ladda/osäkra vapnet, hinna fram till korsningen Tunnelgatan, samt skrida till handling..

Allt detta på dryga minuten efter att han lämnar dörrarna på Skandia?

Känns omöjligt! Och då har vi ändå resonerat med "bästa" tänkbara scenario. SE behöver inte ha checkat ut 23:19ish, som i exemplet ovan, utan det kan ha varit så sent som 23:21, i samband med att första skottet avlossades..

Nä, jag kan inte få ihop att det är SE på något sätt faktiskt.

Vad tänker du?
Senast redigerad av TupolevTu-144 2020-06-10 kl. 21:50.
Citera
2020-06-10, 21:45
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Nej det finns inget tydligt som omöjliggör SE som GM.

INGEN har sagt att detta skulle räcka till åtal. INGEN.
Vad? Om KP inte menar att det skulle räckt till åtal, varför hänger han då ut en död man? Det är ju helt bedrövligt i så fall.

Jag tolkade definitivt KPs inledning som att han menar att det var i ”mitten-rutan” och räcka till åtal. Jag skall motvilligt titta på eländet igen...
Citera
2020-06-10, 21:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
Ja, det var Erik Fichtelius, en patologisk lögnhals som börjar bli lite senil.

Edit: här idiotförklarar han sig själv när han vantolkar Odysséen: https://twitter.com/fichtelius/status/1167375021821648896

Eric Fichtelius, vilket jävla riksmongo. Kommentarerna är STOR humor

Hahah, men jag fattar inte riktigt vad han skulle säga! Var så oerhört konstigt hela situationen. Trodde först att han var del av en konspiration som har var påväg att avslöja, men så spännande var det nog inte.
Citera
2020-06-10, 21:46
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
KP undviker att såga namngivna vittnen. Det är därför han inte nämner att LL tidigare sagt att han inte sett SE på platsen. Samma med HO tror jag.
Vad har detta med KPs miss i den skriftliga presentationen att göra?
Citera
2020-06-10, 21:48
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Vad? Om KP inte menar att det skulle räckt till åtal, varför hänger han då ut en död man? Det är ju helt bedrövligt i så fall.

Jag tolkade definitivt KPs inledning som att han menar att det var i ”mitten-rutan” och räcka till åtal. Jag skall motvilligt titta på eländet igen...

Nej bara att det räcker för häktning med förhoppning att det då kommer fram något. Dvs. patetiskt, det finns fler indicier mot CA så varför valde de just Skandiamannen?
Citera
2020-06-10, 21:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Han insåg väl att han var på väg att insinuera att polisen avsiktligt misskötte hanteringen, och skulle komma lite för nära sanningen.

Ja, mitt hjärtat gick på spinn där. Trodde han skulle avslöja någon form av konspiration typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in