2020-06-10, 20:38
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anusponten
Nog fan är det Engström som knäppte Palme. Det borde Holmér och hans inkompetenta anhang naturligtvis granskat från början, jävla stolpskott. Petersson kom tyvärr in för sent men han såg ju hur det låg till när han granskade det.

Inte en chans.
Citera
2020-06-10, 20:40
Medlem
anuspontens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Inte en chans.
OK? Motivera?
Citera
Medlem
itsallalies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Det var intressant och det skulle jag vilja läsa.
Har du nån länk eller kan du minnas vad det var för tidning och nummer?

Ytterst tveksamt om det finns digitalt. Den aktuella tidningen jag läste är nog sedan bra många år slängd, men detta bör ha uppmärksammats av någon mer, får söka av i den stora Palme-tråden om det finns något där.

Själva saken slog mig när jag hörde om det idag, att det kan ligga till grund för ett sätt av Engström att "ventilera" sig, brottslingar har ju tendenser till att inte kunna hålla tillbaka sina bedrifter för kännedom, ett visst erkännande såvis.
Citera
Avslutad
https://www.youtube.com/watch?v=xF0cGt5-69k

Allt som återstår att säga om detta totalhaveri till utredning.
Citera
2020-06-10, 20:41
Medlem
Citat:
Nog fan är det Engström som knäppte Palme. Det borde Holmér och hans inkompetenta anhang naturligtvis granskat från början, jävla stolpskott. Petersson kom tyvärr in för sent men han såg ju hur det låg till när han granskade det.
Aldrig någonsin!!!
CP utförde mordet!
Thats it!!!
Citera
2020-06-10, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoBolan
Uselt.
Inga bevis.

KP satt i Veckans Brott med Leffe GW och fick rådet att inte peka ut någon om han inte hade torrt på fötterna.

Det rådet tog han bevisligen inte i åtanke.
KP får ta på sig att han var alldeles för förhoppningsfull om den tekniska bevisning de hoppades på (sannolikt i form av DNA-träff på SE från anonyma brev till polisen), men i övrigt är det ju inte hans fel att förväntningarna var astronomiska.

MSM har haussat det som att den definitiva lösningen skulle presenteras under pompa och ståt, och nötter som Daniel Suhonen har utlovat mordvapnet enligt säkra insiderkällor inom S. Sen kom Linköpingsgrejen igår och höjde ribban flera meter.

Att folk aldrig lär sig att svenska myndigheters presskonferenser är dödstråkiga powerpoint-tillställningar där grå byråkrater pratar länge och sövande.
Citera
2020-06-10, 20:42
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
Här finns hela intervjun: https://magasinetfilter.se/wp-content/uploads/2018/05/Intervju-i-Skydd-S%C3%A4kerhet-nr-5-1992.pdf

Aha! Är det där Petersson & company dragit sina slutsatser. Nu förstår jag varför dom inte kommit nånvart!
Citera
2020-06-10, 20:44
Medlem
geek12s avatar
Citat:
OK? Motivera?

Jag är inne på bodströms spår i detta. Så jag håller inte med dom som tror på Engström. Inte förens mer bevis kommit fram.
Citera
2020-06-10, 20:48
Medlem
Citat:
Han är definitivt den bästa kandidaten av de dokumenterat närvarande, ja. Tyvärr är dock bevisningen för klen för att det ska kännas som ett stabilt avslut. Och för alla som har snöat in på konspirationsteorier om polisen, Anti Avsan m fl var det aldrig aktuellt att acceptera någon av de dokumenterat närvarande i vilket fall, så där var det kört redan från början.
Citera
2020-06-10, 20:49
Medlem
Tegnell, Krister Petersson, svenska elitämbetsmän verkar inte vara de skarpaste knivarna i lådan. Men det är ju bedrövligt om det inte finns skarpare.

Krister Petersson verkar ha fått uppdraget att lägga ner utredningen så den ska förbli nerlagd.
Citera
2020-06-10, 20:50
Medlem
någon störning led han av?

"”Om ni vill så gör jag gärna en resumé runt alla tossigheter vid och runt Palme-mordet. En inside-information med många komiska detaljer - mitt i allvaret. Jag är ett av polisens kronvittnen och befann mig 20 meter ifrån mordplatsen när skotten föll”. "

https://www.expressen.se/nyheter/stig-engstroms-okanda-brev-om-palmemordet/
Citera
2020-06-10, 20:51
Medlem
Citat:
OK? Motivera?
Läs mitt inlägg 1079.
Jag kan lägga till mycket mer. Detta är endast i mycket korta ordalag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in