Citat:
Ursprungligen postat av
colli
Ja, jeg kan forstå at det udspringer fra Holmlia. Jeg kender rocker-gjeng miljøet rimelig godt i DK (gennem mit arbejde), og det er faktisk de aller færreste grupperinger (vi har mange) der formår at organisere sig særlig godt som stråmænd eller inden for forretningslivet generelt. Dette med undtagelse af nogle organiserede miljøer som ikke er gjengregistrerede og HA, som også er lidt bedre fungerende. Saturdarah er helt blæst, ekstremt voldsparate og ikke de skarpeste knive i skuffen, ihvertfald herhjemme.
Men det jeg umiddelbart tænker om Østlandsgruppen er, som tidligere nævnt, at de virker ret velorganiserede (med det forbehold, at jeg ikke ved meget om dem). Det ser også ud til at de er meget voldsparate og ville have kapacitet til at kunne udføre en kidnapning. Men disse miljøer og personer er umulige at kontrollere (pga pengeafpresning og lækager i miljøet), så jeg finder det usandsynligt at TH ville indgå samarbejde med dem. Umiddelbart hælder jeg mere til, at GM/forfatteren til trusselsbrevet forsøger at (vild)lede opmærksomheden mod gjengmedlemmer ved gebrokken norsk, hentydning til kidnapningssagen af familiefaren og måske at nævne den datter i brevet som har haft en eller anden kontakt til et kriminelt miljø. Eller også at TH slet ikke har noget med sagen at gøre. Så forstår jeg bare ikke hvorfor de ikke er mere ivrige efter at få den fulde løsesum.
Citat:
Umiddelbart hælder jeg mere til, at GM/forfatteren til trusselsbrevet forsøger at (vild)lede opmærksomheden mod gjengmedlemmer ved gebrokken norsk, hentydning til kidnapningssagen af familiefaren og måske at nævne den datter i brevet som har haft en eller anden kontakt til et kriminelt miljø.
Ja, det er nok det første man tenker, og hvis dette er en villedning, altså ikke egentlig en kidnapping, så er det nok slik det henger sammen.
Citat:
Eller også at TH slet ikke har noget med sagen at gøre. Så forstår jeg bare ikke hvorfor de ikke er mere ivrige efter at få den fulde løsesum.
Dette får meg også til å tenke på, at politiets inngriping i disse gjeng-miljøer (etterforskning, arrestasjoner, siktelser, rettsaker og dommer), samtidig med Lørenskog-saken, kan ha gjort en eventuell kommunikasjon umulig (eller periodevis mangelfull).
Litt søkt men ;-) det virker som du har litt mer kunnskap om disse miljøene enn meg.
I tilfelle disse miljøene hadde noe med saken å gjøre; så tenkte jeg at TH ikke var involvert, at motivet deres var først og fremst å forhindre politiets arbeid mot disse miljøene, og at pengemotivet kom i andre rekke.
Politiet har tidligere ikke klart å avsløre gjenglederne, det er først nå, parallelt med Lørenskog-saken, at lederne etterhvert har blitt domfelte.
Hvis det var slik, så har ikke "kidnappingen" (egentlig drapet) vært vellykket, for det virker som at politiet har klart å prioritere samtlige utfordringer.
Dette er bare én av flere hypoteser som jeg har nevnt tidligere. Det er bare en spekulasjon, hvis drapet ikke var økonomisk motivert. Eller hvis motivet var hevn, så kan det være relatert til en konflikt i byggbransjen (Young Blood har interesser i byggbransjen).