2020-06-10, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er mange uklarheter rundt dødsfallet til Jan Wiborg i København i 1994. Wikipedia-artikkel om Wiborg-saken gir en veldig kort oppsummering av enkelte fakta, og også konklusjonen fra Smithkommisjonen om at "Wiborg-saken var i hovedsak medieskapt og at det ikke tyder på at Wiborgs død skyldes kriminelle handlinger eller andre illegitime forhold."
"Jan Wiborg ble funnet død i København 21. juni 1994 etter å ha falt ut av vinduet på hotellrommet sitt. Det skjedde bare noen dager etter at han hadde fortalt to stortingsrepresentanter at han om kort tid ville offentliggjøre bevis for at Stortinget var ført bak lyset i flyplassaken."
Spørsmålet er om Wiborg fant ut hvem som sto bak de manipulerte værdataene på Hurum. Og kanskje også hvordan manipuleringene hadde foregått. Og det er vanskelig å tro at det kan ha vært andre enn "den harde kjerne" av Gardermoen-tilhengere i Arbeiderpartiet som sto bak.

Fant Wiborg svar på spørmålet om hvem? En konspirasjon av AP-tilhengere? Noen i THs nære omgangskrets? Kan TH ha vært involvert selv?

Kan AEH ha visst noe spesielt, som fikk en annen betydning for henne etter hvert som spørmål om omstendighetene rundt Wiborgs død ble førstesidestoff i avisene.

Hvis AEHs forsvinning skulle ha noen tilknytning til Wiborg-saken, kan det da tenkes at det er de samme gamle konspirasjons-kameratene som står bak? At gjerningspersonene er de samme i begge sakene? Enten det er snakk om innleide torpedoer, eller iskalde partikamerater som ordnet opp selv.

Da er ihvertfall noen av de mest aktuelle spørsmålene stilt.

Hvis det skulle finnes noen tilknytning mellom de to sakene, kan det være en slags forklaring på den ekstremt oppsiktsvekkende dekkhistorien. Dinosaurene i AP har vært vant til å bruke mediene for "å skape" en virkelighetsoppfatning som har blitt alminnelig akseptert.

Men tiden har løpt ifra dinosaurene. Offentlig forvaltning er ikke lenger like fullstendig dominert og styrt av AP-tilhengere. Partiapparatet har ikke så stor makt som i tidligere tider.

Det vises tydelig på meningsmålingene.

Jeg håper at alle omstendigheter rundt AEHs forsvinning blir oppklart. Da vil forhåpentligvis mulige tilknytninger til Wiborg-saken også bli fullstendig belyst.
Hvis AEH har funnet ut noe, hvordan kan dette ha skjedd? Hva skjedde i forkant av "kidnappings"-planleggingen?
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Wiborg tok livet sitt, la mannen hvile i fred.
Dette at folk skal få fred eller hvile i fred er det verste argumentet som fins, og blir også brukt i Baneheia-saken. Om det så bare er en ørliten sjanse for at han IKKE tok livet sitt, er det riktig å la saken ligge da?
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Nesten riktig; han ramponerte sin egen bil og anmeldte en annen for det (falsk anmeldelse). Pussig sammentreff dog.
Dette er også veldig typisk narsissist/psykopat. De vil gjøre hva som helst for å kunne "ta" andre, inkludert å ødelegge sine egne eiendeler eller skade seg selv. Et argument som blir brukt her inne er at folk ikke tror TH er særlig kreativ og derfor må være uskyldig i dette. Jeg tror man skal tenke om igjen angående det.
Citera
2020-06-10, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest

Dette er bare spekulasjoner fra min side, men disse gjengene driver med organisert kriminalitet i bl.a. byggbransjen.

Politiet har i mange år hatt problemer med å få kontroll på gjengmiljø på Østlandet.
De siste årene mener politiet at de ser at problemet er iferd med å forverre seg.
Mye tyder på at den verdensomspennende banden Satudarah nå også har etablert seg på Østlandet. Politiet mener at dette har blitt gjort via allerede eksisterende gjeng-ledere i Oslo.

https://www.dagsavisen.no/oslo/politiet-fire-gjengledere-fengslet-i-oslo-1.1470667

https://www.dagbladet.no/kultur/forby-gjengene/72390583

Ja, jeg kan forstå at det udspringer fra Holmlia. Jeg kender rocker-gjeng miljøet rimelig godt i DK (gennem mit arbejde), og det er faktisk de aller færreste grupperinger (vi har mange) der formår at organisere sig særlig godt som stråmænd eller inden for forretningslivet generelt. Dette med undtagelse af nogle organiserede miljøer som ikke er gjengregistrerede og HA, som også er lidt bedre fungerende. Saturdarah er helt blæst, ekstremt voldsparate og ikke de skarpeste knive i skuffen, ihvertfald herhjemme.
Men det jeg umiddelbart tænker om Østlandsgruppen er, som tidligere nævnt, at de virker ret velorganiserede (med det forbehold, at jeg ikke ved meget om dem). Det ser også ud til at de er meget voldsparate og ville have kapacitet til at kunne udføre en kidnapning. Men disse miljøer og personer er umulige at kontrollere (pga pengeafpresning og lækager i miljøet), så jeg finder det usandsynligt at TH ville indgå samarbejde med dem. Umiddelbart hælder jeg mere til, at GM/forfatteren til trusselsbrevet forsøger at (vild)lede opmærksomheden mod gjengmedlemmer ved gebrokken norsk, hentydning til kidnapningssagen af familiefaren og måske at nævne den datter i brevet som har haft en eller anden kontakt til et kriminelt miljø. Eller også at TH slet ikke har noget med sagen at gøre. Så forstår jeg bare ikke hvorfor de ikke er mere ivrige efter at få den fulde løsesum.
Senast redigerad av colli 2020-06-10 kl. 13:00.
Citera
2020-06-10, 12:59
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
La oss nå legge en forutsetning i saken at dette er planlagt drap (ikke kidnapping).
En iscenesatt drapssak.

Og la oss nå si at TH er uskyldig i saken (selv om jeg vet mange sliter med å klare å tenke fra det perspektivet og alltid må blande inn TH i alle tanker om saken).

Finnes det da noen i saken som du kan se for deg det er ufattelig og helt sykt for TH å forestille seg kunne ha gjort dette?
Eller sagt på en annen måte (siden alle mener TH er så syk at han ikke kan tenke normalt). Finnes det noen i saken som vanlige folk kan tenke at "nei det er helt utenkelig" at har stått bak?

I følge datter har altså TH sittet og vridd hodet kveld og natt for å nøste opp i mulige scenario, så han har virkelig prøvd å nøste opp i dette på alle mulige måter.

Og hva skjer med han når han da innser det?

Jeg synes bare alt det rimer med hele saken, og alle brikker vi er kjent med fra media.

Det eneste spørsmålet isåfall som kun politiet vet er ang evt alibi for aktuell kandidat, for 0900 - 0950.
Ja, TH trodde han hadde full kontroll.
Nå har han mistet kontrollen.
Tidenes beste plott. Er så nøye planlagt at det kunne vært et filmmanus.
Noen har uansett vært veldig kreativ.
Citera
2020-06-10, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Spekulasjoner men kan være interessant.

Stieg Larsson trilogien. Filmene ble utgitt i 2005 - 2007.
"Menn som hater kvinner", "Jenta som lekte med ilden", "Luftslottet som sprengtes"

"Menn som hater kvinner"
Trilogien omhandler tidligere industrileder Henrik Vanger. Vanger's slektning, Harriet har vært sporløst forsvunnet i mange år.
Blomkvist får hjelp av hackeren Lisbeth Salander. Sammen graver de to stadig dypere i familien Vangers mørke fortid.

Jenta som lekte med ilden:
Tidsskriftet*Millennium*kommer over avslørende opplysninger om en omfattende sex-handel mellom Øst-Europa og Sverige. Og de kan gjøre livet hett for mennesker med framtredende posisjoner i samfunnet.*

"Luftslottet som sprengtes"
Oppgjøret. Filmens siste akt er et rettsalsdrama. Kvinnen får sin hevn over "klanen".

Noe sier meg at GM så disse filmene og ble inspirert. Var det mye i disse filmene som trigget han?

Hadde GM en drøm om å bli regissør?
Startet plottet som et filmmanus?
Skrev GM et filmmanus basert på sin egen familie etter at han så Stieg Larsson trilogien?
Var det gjennom arbeidet med et filmmanus at han utarbeidet den detaljerte planen sin? Tenkte GM hvordan hele filmen skulle henge i hop og ende med et oppgjør til slutt?

Er det derfor denne saken virker så vanvittig godt planlagt. Den var prøvd ut i et gjennomarbeidet filmmanus?

Ble GM inspirert fra filmen om svenske / Øst-europeiske kriminelle og skrev det inn i filmmanuset sitt?
Er trusselbrevet skrevet med svensk/øst-europeisk aksent for å skremme TH litt ekstra. Minne han på noe ulovlig han har gjort en gang? Trick for å få han til å tro på plottet og få han til å betale.

Skrev GM også inn en medhjelper som var hacker i sitt filmmanus?

Skrev GM også sitt filmmanus i tre akter. Forsvinning, opplysninger i tidsskrift/aviser, rettsalsdrama.

Kommer hele saken til å ende i et rettsalsdrama der familien TH's mørke fortid blir brettet ut?
Vi får se.
Kreativt tenkt og interessant å lese. Ikke utenkelig at GM har pønsket ut en forestilling i sitt lønnkammer, et ønske om å endelig gjøre noe stort, bli lagt merke til...

Men, jeg tenker på at det er en baktanke med å relatere til kriminelle gjenger, både når det gjelder THs lange mailer til politiet om mulige gjerningsmenn. Det var kriminelle gjenger han pekte på, samtidig som det også hintes til det i trusselbrevet.

Samtidig synes jeg mange av bildene på sønnens FB kan se ut som tittelen på den første boken.
Citera
2020-06-10, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colli
Ja, jeg kan forstå at det udspringer fra Holmlia. Jeg kender rocker-gjeng miljøet rimelig godt i DK (gennem mit arbejde), og det er faktisk de aller færreste grupperinger (vi har mange) der formår at organisere sig særlig godt som stråmænd eller inden for forretningslivet generelt. Dette med undtagelse af nogle organiserede miljøer som ikke er gjengregistrerede og HA, som også er lidt bedre fungerende. Saturdarah er helt blæst, ekstremt voldsparate og ikke de skarpeste knive i skuffen, ihvertfald herhjemme.
Men det jeg umiddelbart tænker om Østlandsgruppen er, som tidligere nævnt, at de virker ret velorganiserede (med det forbehold, at jeg ikke ved meget om dem). Det ser også ud til at de er meget voldsparate og ville have kapacitet til at kunne udføre en kidnapning. Men disse miljøer og personer er umulige at kontrollere (pga pengeafpresning og lækager i miljøet), så jeg finder det usandsynligt at TH ville indgå samarbejde med dem. Umiddelbart hælder jeg mere til, at GM/forfatteren til trusselsbrevet forsøger at (vild)lede opmærksomheden mod gjengmedlemmer ved gebrokken norsk, hentydning til kidnapningssagen af familiefaren og måske at nævne den datter i brevet som har haft en eller anden kontakt til et kriminelt miljø. Eller også at TH slet ikke har noget med sagen at gøre. Så forstår jeg bare ikke hvorfor de ikke er mere ivrige efter at få den fulde løsesum.

Hvis det er slik at AEH ble kidnappet, kan hun ha omkommet i fangenskap. Det brenner da under føttene på kidnapperne og de ønsker ikke lenger å være aktive i saken - i frykt for å bli avslørt, nå for drap.
Citera
2020-06-10, 13:12
Medlem
Citat:
Hvis det er slik at AEH ble kidnappet, kan hun ha omkommet i fangenskap. Det brenner da under føttene på kidnapperne og de ønsker ikke lenger å være aktive i saken - i frykt for å bli avslørt, nå for drap.

Der er tale om folk der lever af afpresning, narkosalg, kidnapning og henrettelser på åben gade. Det er en erhvervsrisiko, som de er vant til at løbe og 9 mill euro er jo en god slat, selv for kriminelle.
Citera
2020-06-10, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Kreativt tenkt og interessant å lese. Ikke utenkelig at GM har pønsket ut en forestilling i sitt lønnkammer, et ønske om å endelig gjøre noe stort, bli lagt merke til...

Men, jeg tenker på at det er en baktanke med å relatere til kriminelle gjenger, både når det gjelder THs lange mailer til politiet om mulige gjerningsmenn. Det var kriminelle gjenger han pekte på, samtidig som det også hintes til det i trusselbrevet.

Samtidig synes jeg mange av bildene på sønnens FB kan se ut som tittelen på den første boken.

Nettopp. Jeg synes alt er så tydelig nå. Hele bildet. Får jo grøss på ryggen av dette.

Skulle gjerne likt å vite om det foreligger alibi for 0900-0950. Eller fra ca 0800-0950. Må vel anta at GM måtte vente en stund i bil til TH hadde kjørt på jobb, før planen ble satt i verk.
Citera
2020-06-10, 13:15
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa

Bare en tanke.
Prøvde egentlig GM å lage et filmmanus først, for så å sende det inn men det ble ikke noe av?

Burde politiet sjekke med filmselskaper/forlag om de noen gang har fått tilsendt et manus som kan ligne på TH saken, og hvem som sendte inn dette manuset?

Vil kunne knytte GM mot saken.
Citera
2020-06-10, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Bare en tanke.
Prøvde egentlig GM å lage et filmmanus først, for så å sende det inn men det ble ikke noe av?

Burde politiet sjekke med filmselskaper/forlag om de noen gang har fått tilsendt et manus som kan ligne på TH saken, og hvem som sendte inn dette manuset?

Vil kunne knytte GM mot saken.

Det kan være en mulighet for det ja. Veldig aktuelt.

Men ved nærmere ettertanke, da er det isåfall kanskje sannsynlig at tipset ville kommet til politi.

Men jeg tror dette blir en verdensberømt sak.
Senast redigerad av Hunterrr 2020-06-10 kl. 13:30.
Citera
2020-06-10, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nameless-5
Fant denne på nettsiden til disse synske fra Varna i Bulgaria.
Kjørte den i Google Translator, for deretter å justere språket og ordlyden slik at det er mer forståelig i norsk dagligtale :

Psykiske nyheter av Clairvoyant House “Dimitrinka Staikova *
og døtrene Stoyanka og Ivelina Staikova” - fra Varna i Bulgaria, Europa.

I tillegg – Klarsynt - lesning til fru Falkevik Hagen -Jan. 10, 10 - 2019 -
av Clairvoyant Ivelina Staikova **

I tillegg - Klarsynt -lesing til fru Falkevik Hagen 10. januar 2019 -
av Clairvoyant Stoyanka Staikova ***

*
Jeg ser Fru Falkevik Hagen i live, men med dårlig helsetilstand.

Fru Falkevik Hagen holdes bevoktet i nærheten av vann ( turbulent vann med bølger ).
Vannet jeg ser ligger i retning sør for der hun holdes kidnappet.
Vannet jeg ser er også sideveis - ved vest til bygningen - og vannet passerer også foran på bygningen ( litt bredere enn det er ved vest ).

Jeg ser fra dette stedet i sør et politi ( sikkerhetsvakter ) med høy rang ( hierarki ).
Stedet hvor hun blir kidnappet er i hennes eget hjem, men - i sør er stedet der hun holdes bevoktet.
Stedet har en inngang i vestlig retning.
I sør ser jeg politiet.

Deretter ser jeg at stedet hvor kidnapperne holder henne – disse rommene er blendet og mørke utenfra.
Jeg ser også en stor betongplate.
På betongplaten ser jeg også en parabol ( og det er noe som er grønnfarget i nærheten av den).

Rundt bygningen er det svært få trær.
Men jeg ser to grønne trær etter hverandre ( som i retning Nord – Sør ) og et tredje tre lenger unna.

Hun blir holdt i live, og familien hennes ønsker å få henne tilbake.
Hun er bevoktet 24 / 7 / 365.
Personen som står bak kidnappingen, er en bekjent av familien hennes, og vedkommende har høy rang og uniform.

Fru Falkevik Hagen er ikke målet for kidappingen, ikke engang løsepengene, men de utenlandske kidnapperne - partnerne - vil heller ha et avslag ( beslutningsendring ) og det er ett mål til – dette er et politisk mål - deretter vil løsepengene bli overført - og det vil være det siste som skjer i saken før hun kommer tilbake.
**
Jeg ser at denne kidnappingen er sammenflettet med politiet, det er grunnen til at etterforskningen går så sakte, og at dette tar svært lang tid.
Stedet hvor hun holdes innelåst ligger sør for stedet hun ble kidnappet, og det er fire bygninger ved siden av hverandre.
Hun holdes i et fluktsikkert rom nær en innsjø, og denne innsjøen er omgitt av tre åser.
Fru Falkevik Hagen blir holdt kidnappet av en mann.
Etter kidnappingen har hun reist først to ganger i østlig retning, og deretter en gang sydover.
Hun er omgitt av tålmodighet, og dette drar ut på tid.
Menneskene som vokter henne jobber også med avlytting og rekognosering.
Jeg ser en innsjø ( vann ), omgitt av tre åser, og det er mange mennesker på bredden.

Mannen til fru Falkevik Hagen er medlem av en interessegruppe som gradvis vil bli knust ...

Fru Falkevik Hagens helse - Jeg ser syk lever og galle, sterke gasser i magen, blodtrykk, syk bukspyttkjertel og venstre nyre.
Reaksjonene på hennes bein er av været, nervene og kidnapperne.
Hun har et problem med beina - tøft bevegelse, hjerteproblem - smerter, hendene er frie, men like hovne.
Nå har hun vondt på høyre side av hodet - tenner, øre, svelg.
Jeg ser henne med problemer i magen, men stedet der de holder henne er oppvarmet.
Hun var syk og hun er mellom liv og død.
Kan det være at T.H er medlem av en interessegruppe som feks frimurerlosjen han bærer en ring på hver hånd, dette er en hemmelig klubb der alle har tausethsplikt og er villig til å gjøre det meste for hverandre. bare en liten tanke
Citera
2020-06-10, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Nettopp. Jeg synes alt er så tydelig nå. Hele bildet. Får jo grøss på ryggen av dette.

Skulle gjerne likt å vite om det foreligger alibi for 0900-0950. Eller fra ca 0800-0950. Må vel anta at GM måtte vente en stund i bil til TH hadde kjørt på jobb, før planen ble satt i verk.

Hvis det er junior dere tenker på, er vel han neppe kapabel til å legge en storslått plan, og i enda mindre grad gjennomføre den
Citera
2020-06-10, 13:33
Medlem
Citat:
Hvis det er junior dere tenker på, er vel han neppe kapabel til å legge en storslått plan, og i enda mindre grad gjennomføre den

Interessant. Kunne du utdype hvorfor? jeg kjenner ikke personer i saken, så jeg bare tenker hypoteser ut fra den info vi har fått av brikker i saken.

Jeg mener at den uttalelsen du nettopp sa er meget interessant. Hvis det er en generell oppfatning folk har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in