Citat:
Ursprungligen postat av
John.Walker
Jag håller på undersöka möjligheten att anmäla och isåfall vem. Ska jag anmäla åklagaren? Palmegruppen eller polismyndigheten?
Dessutom måste jag kolla med kontakter så man inte hamnar på en hitlist för jag är säker nu detta är en konspiration av mäktiga personer och om de avslöjas kan vårt land komma närmare bli fria från bankmaffian
Vad ska du anmäla menar du? och för vad?
Du kommer inte hamna på nån hitlist men du kommer bli avfärdad som butthurt privatspanare.
Hela grejen med SE som huvudsakligt spår är oväsentligt i utredningssynpunkt egentligen.
Anledningen att utredningen läggs ner är: Det enda hoppet som funnits är att man ska hitta mordvapnet, och att det ska kunna knytas till en person. Nu säger NFC att även OM de skulle hitta mordvapnet skulle de inte kunna matcha det till kulorna med någon säkerhet. Det går helt enkelt inte att få fram mer bevis än den tekniska bevisning som finns, och de vittnesmål som finns.
Detta har inte varit tillräckligt för att få någon skäligen misstänkt förut och kommer inte räcka framgent. Det hade varit en förjävla otillfredsställande slutsats till svenska folket - så man ger en sanning som på ett ungefär kan accepteras av den stora massan.
Hur som helst är det fullkomligt rimligt att lägga ner förundersökningen i detta läge. Vill man anmäla PU för förtal eller ärekränkning av avliden så kan man ju roa sig med det. Om anmälan inte kommer från de efterlevande kommer den inte tas på allvar.