2020-06-10, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Jag håller på undersöka möjligheten att anmäla och isåfall vem. Ska jag anmäla åklagaren? Palmegruppen eller polismyndigheten?

Dessutom måste jag kolla med kontakter så man inte hamnar på en hitlist för jag är säker nu detta är en konspiration av mäktiga personer och om de avslöjas kan vårt land komma närmare bli fria från bankmaffian

Ta kontakt med en advokatbyrå fråga vad dom ska ha för att åtala krister peterson för förtal av avliden. Sen lägg upp en crowfunding sida med beloppet som behövs.
Citera
Medlem
DeepThroat007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Löfvén är en pajas, ett skämt. Han "tror på Lisbeth" dvs han tror samtidigt att svensk domstol har släppt en mördare fri på gatan. Han är så infernaliskt jävla dum i huvudet och värdelös att man inte tror det är sant. I varenda debatt säger han dessutom exakt samma saker till alla frågor.

Min uppfattning är att människan är medelbegåvad o som person i det privata nog ganska helylle (om man nu ska ha någon sådan uppfattning om människors mer privata tilldragelser).

Som statsminister fungerar han dock som en idiot. Helt olidlig att lyssna på.

F.ö. är jag ganska säker på att SÄPO hade del i mordet på Palme. Inte säkert att det var någon SÄPO-snubbe som höll i vapnet, -men på något vis har de sett till att mordet skett o sedan skyddat sig själva.
Citera
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prisbasbelopp
Om förundersökningen nu läggs ner. Innebär det att förundersökningssekretessen släpps - och att vi kommer kunna få tillgång till utredningsmaterialet? Eller kommer det att hemligstämplas och låsas in?

En nedlagd förundersökning är naturligtvis inte offentlig.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Förlåt kan du förtydliga.

Vi fick veta att han checkade ut 23:19 (23:20 men en minut fel).

Jag trodde han växlade ett par ord med vakten efter det.

Hur vet du att han var i entren 23:15 och om så var fallet, gick han direkt ut 23:19?

Tyckte dom sa att han anlände till entrén 23:15 och stod och småpratade med väktarna tills han stämplade ut 23:19!
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av George Wittig
Jodå, visst tyder det på något, dock inte en konspiration. Det visar hur djupt Rörelsen, dvs S och alla deras systerorganisationer, hade klorna i statsförvaltningen på 80-talet (och till viss del fortfarande har). Det var viktigare för dom att den som ledde utredningen var en pålitlig S-märkt tjänsteman än att han nödvändigtvis vara kompetent. Det ser vi fortfarande när S-märkta politruker utnämns till den ena höga tjänsten efter den andra utan att för den skull vara speciellt kompetenta (*host* dan eliasson *host*). Trohet till Rörelsen är A och O.
Det stämmer, men jag kan inte låta bli att undra varför:

1) Man mer eller mindre medvetet saboterade utredningen i ett kritiskt skede då det fortfarande var möjligt att gripa en gärningsman. Nu, 34 år senare, har många misstänkta hunnit dö.

2) Varför dagens presskonferens gjorde ett så taffligt intryck. Framstressat, liksom. Någon som satt ned foten, och i så fall varför?

Ur sossepropagandasynpunkt hade det varit finurligare att påstå att sverigepartister eller BSS:are låg bakom mordet på Palme och att dagens sverigedemokrater bär skulden.
Citera
2020-06-10, 13:24
Medlem
Herostratoss avatar
Vårt land skämmer ut sig. Igen.
Citera
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iakttagaren-2019
Framkom på radion idag att idioten Holmér betraktade Skandia-mannen som ett skämt och hånade honom och kallade honom för "riksfyllot".

Därefter var det ingen som tog Skandia-mannen på allvar , som en eventuell mördare.

Fadäs från början !!

Ej korrekt. Det var vittnet Anders Björkman som kallades för riksfyllot av Holmér.
Citera
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Man kanske skulle ha en egen tråd om det?

Fixat

(FB) Efter presskonferensen 10 juni – Ska PU anmälas för förtal?
Citera
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Krister Peterson säger att Stig Engström hade ekonomiska problem samt att han hade problem med alkoholen som ledde fram till motiv om varför han mördade Palme.

Så om man är skåpssupare och har lite skulder så finns det stor risk man blir mördare?

Helt otroligt! Vilken parodi.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Headon
De nämnde att släktingar till SE hade topsat för DNA- prov. Alltså hade de DNA från misstänkt gärningsman men att detta inte kunde knytas till SE?

Eller hur ska man tolka det? Hade det matchat så hade ju det varit den stora nyheten.

Hur var det med mordvapnet, skulle det ha kommit från grannen som var vapensamlare eller nämndes det överhuvudtaget på presskonferensen?

Efter presskonferensen sa någon att grannens vapensamling hade sålts till ett vapenmuseum ? som måste upprätta ett register på inköpta vapen.

Man frågade sig också om Krister Peterson hade kollat detta vapenregister för att hitta mordvapnet, men det verkar inte ha gjorts !

Högst märkligt !
Citera
2020-06-10, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Jag håller på undersöka möjligheten att anmäla och isåfall vem. Ska jag anmäla åklagaren? Palmegruppen eller polismyndigheten?

Dessutom måste jag kolla med kontakter så man inte hamnar på en hitlist för jag är säker nu detta är en konspiration av mäktiga personer och om de avslöjas kan vårt land komma närmare bli fria från bankmaffian

Vad ska du anmäla menar du? och för vad?
Du kommer inte hamna på nån hitlist men du kommer bli avfärdad som butthurt privatspanare.

Hela grejen med SE som huvudsakligt spår är oväsentligt i utredningssynpunkt egentligen.

Anledningen att utredningen läggs ner är: Det enda hoppet som funnits är att man ska hitta mordvapnet, och att det ska kunna knytas till en person. Nu säger NFC att även OM de skulle hitta mordvapnet skulle de inte kunna matcha det till kulorna med någon säkerhet. Det går helt enkelt inte att få fram mer bevis än den tekniska bevisning som finns, och de vittnesmål som finns.

Detta har inte varit tillräckligt för att få någon skäligen misstänkt förut och kommer inte räcka framgent. Det hade varit en förjävla otillfredsställande slutsats till svenska folket - så man ger en sanning som på ett ungefär kan accepteras av den stora massan.

Hur som helst är det fullkomligt rimligt att lägga ner förundersökningen i detta läge. Vill man anmäla PU för förtal eller ärekränkning av avliden så kan man ju roa sig med det. Om anmälan inte kommer från de efterlevande kommer den inte tas på allvar.
Citera
2020-06-10, 13:25
Medlem
STHLM_RudeBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mxa2591
Skandiabubbens look glömmer man inte. Den har särprägel.

The human centipede 2
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in