Citat:
Ursprungligen postat av
Macke85
Otur otur.. Maximal otur för Skandiamannen SE om han nu är oskyldig.
Han känner alltså av en slump, en person som också av en ren slump, nu bara råkar äga en revolver med kalibern .357 Magnum. En revolver som till skillnad från i stort sett allt annat som testskjutits i alla fall inte går att utesluta som möjligt mordvapen.
Sen kliver han alltså ut på Sveavägen runt 23.19? SE uppger sig då vara stressad eftersom det bara är en lite dryg halvtimma till sista tunnelbanan från T-centralen (flera hundra meter från Sveavägen) går hem? Ont om tid..
Mordet sker sedan ett par minuter senare ungefär 50 meter därifrån. Mördaren (från Sydafrikanska säkerhetstjänsten?) är klädd i en halvlång mörk rock, har en liten väska i handen och har troligtvis en huvudbonad av nåt slag. SE har händelsevis en nästan exakt likadan klädsel. En halvlång mörk rock, en liten väska och en huvudbonad. Vilken slump! Vilken häpnadsväckande tajming.. Han som suttit hela kvällen på kontoret och jobbat (även om vittnesuppgift av en slump hävdar motsatsen) dyker upp precis där klädd nästan exakt som mördaren. Sen springer för säkerhets skull också SE samma väg som mördaren.. Ett vittne som befinner sig längs mördarens flyktväg möter dock bara av en slump en springande person?
Den där skidresan som det var så bråttom hem till åka på, verkar sedan skjutas upp till söndagen? På lördagsförmiddagen ringer han i stället stressad till jobbet för att förhöra sig om in och utstämplingstider! Helt normalt ju, vem gör inte det flera gånger i månaden?
Ja, vilket sammanträffande alltsammans..
1. Tror man måste förbereda sig om man ska skjuta en statsminister, inget man gör av impuls 2 minuter efter man stämplat ut från jobbet.
2, jag hade också ringt jobbet upphetsad och velat veta tiderna så jag själv kan kartlägga när mordet skedde tidsmässigt. Han var ju mitt i händelsernas centrum, klart man låter uppspelt även dagen efter när det ska sladdras med kollegorna.
Tror inte Skandiamannen är den hjälte vi söker.