2020-06-10, 11:21
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Det är en mindre fråga.
Ifrågasätt istället hur man kan peka ut utan någon som helst teknisk bevisning!

Men den frågan har med varandra att göra. Hade han pistol och varför? Varifrån fick han då informationen att beväpna sig?
Citera
Medlem
Neatlesss avatar
Fråga om han hade någon press på sig uppifrån att avsluta denna utdragna och oerhört kostsamma utredning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holaconsuela
THANK GOD för GW som på bästa sändningstid, i direkt anslutning till presskonferensen, fick säga det hela svenska folket tänker. Jag hade blivit psykiskt sjuk direkt om detta bara hade sopats undan och accepterats som trovärdigt. Ska vi alla skicka fysiska Tackkort till GW? Förslag på tacktext?

Vad sa han?
Citera
2020-06-10, 11:22
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Löfven tror på Petersson, jag menade Pettersson
Citera
Medlem
Allting faller om Stig är mediakåt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
"Gilla läget"

Missade, vem sa så?
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
ja, så dör många missbrukare. utan att för den skull medvetet ta livet av sig.
men det är klart att de indirekt tar livet av sig.
Ja, han käkade nog Distalgesic (numera förbjudet) som tillsammans med alkohol, även i små mängder, var riktigt andningsdeprimerande.
Citera
Medlem
Varför har det tagit så lång tid att presentera detta? Bättre att gå till bokhandeln och köpa ”Den osannolika mördaren”.
Citera
Medlem
Van Nostrands avatar
Synd att journalisterna inte kan tillräckligt om mordet för att ställa de rätta frågorna.
Citera
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riksdalern
Finns nog tyvärr inte mycket mer man kan göra, att lösa ett mordfall tre decennium senare är nästan omöjligt.

Lyckas du skjuta ihjäl någon och göra dig av med mordvapnet för gott utan ögonvittnen eller dna lämnat på plats kommer du med största sannolikhet undan.
Ännu bättre om det är mörkt ute och du har någon som väntar med flyktbil.

Därför man ska sikta in sig på konspirationen bakom mer än vem som sköt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stillking
Vad hände? Ingen teknisk bevisning utan bara en uppläsning av boken ”Den osannolika mördaren”.
KP har ju sagt att de säkrat teknisk bevisning!? Eller har jag missuppfattat något?

Nej, det är samma argument som finns redan i Lars Larssons bok, och sen i princip upprepas i TP:s bok ett par år senare. Ingenting därutöver såvitt jag kan se.

Jag undrar om KP undviker att gå in på 'vapensamlaren' eftersom han har en dotter i livet som kan göra en anmälan för förtal av avliden.
Citera
Medlem
hovsjöhooliganss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det känns som denna utredning inte haft något på fötterna de senaste 30 åren men bara fortsatt för att politiker och polisen skall kunna säga att de fortfarande försöker. Ett spel för gallerierna. Ett dyrt spel. Denna presskonferens skulle hållits 1990 inte idag.

Nej dom skulle inte haft presskonferensen 1990 och lagt ner då, dom skulle utrett denna Stig och gått vidare med honom, för att åtala eller avfärda honom ordentligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in