2020-06-10, 11:13
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nu är GW inne på att det kan bli tal om ”förtal av avliden”.

Men det handlar väl mest om att GW tidigare gått ut med att han inte tror på Engström som GM: GW försvarar bara den egna positionen.😐

Ja och säger hela tiden "inte omöjligt". Åklagaren säger ju att det inte håller i domstol själv men att han är misstänkt gärningsman!!!
Citera
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
https://www.youtube.com/watch?v=MK6TXMsvgQg&list=RDMK6TXMsvgQg&start_radio =1

Citera
Medlem
IanBradys avatar
För mig personligen ter sig det här som en prestigevinst för Peterson. Han kommer nu för resten av sitt liv kunna hävda att det var han som löste Palmemordet! Jag hävdar inte att det här resultatet är rent av fel även om jag själv tror på en annan gärningsman.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunAnal
Engström tog självmord. Inget i hans dödsbo tydde på nån inblandning.

det är på inget sätt fastslaget att han tog livet av sig.
polis på plats säger att de menar på att han verkar ha dött av missbruksrelaterade skador/sjukdomar.
Citera
2020-06-10, 11:14
Medlem
Stones avatar
Kolla nivån på Sveriges journalister. De är inte bättre än utredarna. man blir helt mörkrädd. "Varför var SE beväpnad?" det är frågan som måste ställas.
Citera
Medlem
nobbenss avatar
Luften gick ur direkt när han sa att man inte kan komma ifrån Skandiamannen som misstänk - hur dåligt som helst - sämre slutsatser går ju bara inte - herregud alltså - allt blir ju bara sämre och sämre - Han är ju inte ett dugg lik Christer Pettersson som Lisbeth Palme pekade ut som gärningsman.

Inte heller den här Yvonne som ju fick en rätt så bra bild av den flyende anser det vara Skandiamannen. Vilken sopa till Åklagare - avgå och lämna utredningen öppen. Hålla oss på sträckbänken så länge och göra sig själv viktig. Näe sämre än alla som hittills haft hand om utredningen....är min slutsats...om det kan göra någon....
Citera
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Alla journalister vill verka så jävla smarta. Ställ enkla raka frågor. Varför skulle SE vara beväpnad?

Det är en mindre fråga.
Ifrågasätt istället hur man kan peka ut utan någon som helst teknisk bevisning!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
En (1) fråga var, vad är det för jävla fegis-upplägg? Följdfrågor inte tillåtna?
Journalister tillsatta för sin politiska lojalitet. Ingen får ifrågasätta statens förehavanden.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Fick någon 50 miljoner?
Citera
Medlem
mr.aidss avatar
Dom anställde en Krister Peterson för att lägga ner utredningen, detta för att göra fallet så förvirrande som möjligt när man ser tillbaka på det från framtiden.
Krister Petersson, Krister Petters(s)on.
Citera
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
När vågar någon göra en polisanmälan?
Hur startar vi en rörelse för att öppna upp utredningen men ny yngre personal?

Jag undrar om jag som inte är släkt med skandiamannen kan föra ett förtalsmål å hans vägnar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Känns som att Leif GW Persson är fylld av mycket bias och aldrig skulle acceptera en annan teori än hans egna.

Tycker åklagaren presenterade en rimlig teori som räcker för mig.

Han säger ju inte att Engström inte kan ha gjort det, men hans åsikter nu faller väl samman med största majoriteten som skrivit här idag. Inget nytt har framkommit och det är märkligt att de presenterar detta som att de nu skulle ha bevisat att SE utfört detta. Bättre att bara lägga ner utredningen och säga att man inte kunde säkert komma fram till GM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in