Citat:
Ursprungligen postat av
HenrikLarsson99
Ni som blir upprörda över att det är Skandiamannen som gjorde det och vill att mer pengar ska gå till utredningen. Kan ni inte presentera vem ni tror gjorde det, som ni kommit fram i er hobbyutredning i era gamla garage?
Jag blir inte särskilt upprörd, tvärtom har jag argumenterat för hur det kan ha gått till om SE är GM i tråden om Skandiamannen. Jag tycker han är ganska plausibel. Utifrån vad som klarläggs av polisen under den närmaste tiden efter mordet så är han väl den person som ser misstänkt ut. Det finns otroligt mycket mer skäl att misstänka SE än CP. Att han aldrig blev ordentligt utredd då, efter mordet, var inkompetent och kanske det som omöjligjorde en lösning på mordet.
Men att han är plausibel är
inte detsamma som att det finns starka bevis mot honom. Kan inte ordningsmakten presentera något som skulle ha hållit i domstol, då ska man
inte officiellt peka ut honom som GM. Det är djupt oetiskt, och en skandal i sig, i min mening. Det är en sak vad författare, privatspanare och random snubbar på Flashback uttalar sig om. Men rättsväsendet har ingen jävla business att hålla på och deklarera människors skuld utan att ha riktigt ordentligt på fötterna.