2020-06-10, 10:55
Medlem
Torsuss avatar
Det här känns som ett enda stort luftslott
Citera
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aposteln
Mycket bra och saklig framställan. Märks här att många av er aldrig sett hur svenskt rättsväsende ser ut och fungerar.
😆😁👏
Citera
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zipperventura
Fast ingen har ju sett honom på platsen i princip..
Han säger att han själv var där.. men inte ens Lisbeth har sett honom.
Men, de som såg gärningsmannen borde väl ha reagerat dagarna efter att SE liknande den de såg som gärningsman?
Citera
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Har PU gjort någon färsk konfrontation med Yvonne N?
30 januari 1987 säger KP. Det är "med all sannolikhet inte Engström", enligt det fotovisningsförhöret, promemoria 9 februari 1987. Krister framhåller nu likheter i klädsel och kroppslängder.
Citera
2020-06-10, 10:56
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus
Men håll om att det är jävligt smart agerat om han är GM. Unikt iskall förvisso men ändå.

Som tidsresenär och med facit i hand var det perfekt!
Citera
Bannlyst
Innebär det här att männen bakom artiklarna i Filter och boken ”den osannolika mördaren” får dela på 50 miljoner?
Citera
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Som tidigare sagt, vittnet "Chevamannen" som satt i bil brevid mordplatsen utesluter dock Engström som mördare. Att det inte går att utesluta en konspiration beror på att det var en konspiration. Redogörelsen vi nu får höra är dikt och förbannad lögn.

SwebbTV intervjuar "Chevamannen"
https://www.youtube.com/watch?v=5NEmqBBF1D0

Stig Engström sågs inte på mordplatsen. Han sågs inte på David Bagares gata av vittnen där heller, heter det nu.

Word! Tack för att du klargör!

Kan tillägga att Chevamannen är en mycket trovärdig och rimlig person. Jävligt lugn och sansad.

Se gärna Mikael Wilgerts(Swebbtv) intervju med Chevamannen. Mycket bra!

Skandiamannen är oskyldig till mordet på Palme. Vilket den här pressträffen bevisar i sin egen tafatthet, även om KP's intention är den motsatta.
Citera
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Innebär det här att männen bakom artiklarna i Filter och boken ”den osannolika mördaren” får dela på 50 miljoner?
Nej, det krävs en dom för det.
Citera
Medlem
bibliotakets avatar
Det närmaste jag kommer dagens presskonferens, var när min son då ca 4år,
med glass runt hela munnen säger :
Pappa gissa vad hunden gjort i köket?
Citera
Medlem
Uteliggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
"Han närmast hånar polisen" där kom argumentationen mot Engström

Och här kom hämnden... Nersolkad för evigt

Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Sverigebilden, Steffe, Sverigebilden! Hur ska vi kunna återupprätta omvärldens bild av Sverige efter det här, Stefan? Ditt älskade lilla skötebarn "Sverigebilden"! Stefan!!! Du måste göra nånting, Stefan! Vi vill ha vårt Sverige tillbaka!!!! Steeefan!!!! 😭

Hela världen rövknullad av svenskt "rättsväsende"!
Senast redigerad av Uteliggarn 2020-06-10 kl. 11:02.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Ni som blir upprörda över att det är Skandiamannen som gjorde det och vill att mer pengar ska gå till utredningen. Kan ni inte presentera vem ni tror gjorde det, som ni kommit fram i er hobbyutredning i era gamla garage?

Jag blir inte särskilt upprörd, tvärtom har jag argumenterat för hur det kan ha gått till om SE är GM i tråden om Skandiamannen. Jag tycker han är ganska plausibel. Utifrån vad som klarläggs av polisen under den närmaste tiden efter mordet så är han väl den person som ser misstänkt ut. Det finns otroligt mycket mer skäl att misstänka SE än CP. Att han aldrig blev ordentligt utredd då, efter mordet, var inkompetent och kanske det som omöjligjorde en lösning på mordet.

Men att han är plausibel är inte detsamma som att det finns starka bevis mot honom. Kan inte ordningsmakten presentera något som skulle ha hållit i domstol, då ska man inte officiellt peka ut honom som GM. Det är djupt oetiskt, och en skandal i sig, i min mening. Det är en sak vad författare, privatspanare och random snubbar på Flashback uttalar sig om. Men rättsväsendet har ingen jävla business att hålla på och deklarera människors skuld utan att ha riktigt ordentligt på fötterna.
Citera
2020-06-10, 10:57
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starfantast
Han hade ju ett skytteintresse och militär bakrund

Han gjorde lumpen som vanlig skyttesoldat på Kronobergs regemente. Därefter jobbade han en tid på Försvarets materielverk i slutet av 50-talet (!) medan han väntade på att komma in på Konstfacks grafiska linje. När han var på Materielverket gick han med i en skytteklubb, som han lämnade efter att han kom in på Konstfack. Efter detta talade han aldrig om vapen med släkt eller vänner.

Detta är Skandiamannens "militära bakgrund" och "skytteintresse". Ganska tunt, tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in