2020-06-03, 08:59
Medlem
Från hemsidan just nu.

"Årsmötet är flyttat fram i tiden på grund av olika anledningar. Årsmötet kommer nu att hållas tre veckor senare än ursprungligen planerat; den 3 juni 2020. Ännu en ny plats för mötet - innergården mot vattnet (vid regn i garaget). Vi startar mötet klockan 18:30, kom gärna i god tid innan för avprickning. Vi kommer inte ha möjligheten att sända mötet digitalt."

"Välkommen till Brf Välbehaget

Brf Välbehaget består av 225 lägenheter och fem lokaler, belägen på nordvästra Kungsholmen i centrala Stockholm.

Föreningens hemsida är i första hand avsedd för våra medlemmar, men även för mäklare och för dig som är intresserad av att bo i vår förening."
Senast redigerad av TheChelsea 2020-06-03 kl. 09:04.
Citera
2020-06-03, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheChelsea
[
Både innergården och garaget väcker frågor. Kanske kan Midanpersonalen se stämman ?

Inte konstigt. Vi hade vår stämma ute på gården i år just för att minska smittrisken. Vi har många 70+ medlrmmar.
Citera
2020-06-03, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Jag hoppas att du får din nattsömn förstörd pga musik, buller, oljud, slammer, skrik och skrän. Då kanske du får lite större förståelse för de boendes situation kring Kebabstället Midan?
Vill du ha en levande stad eller vill du leva i en parkeringsplats för frigida skattebetalande konsumenter?
Citera
2020-06-04, 02:27
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Vill du ha en levande stad eller vill du leva i en parkeringsplats för frigida skattebetalande konsumenter?

En levande stad är inte lika med kebabställen som cementerar dåliga matvanor och fetma i kombination med stök och störningar på kvällar och nätter. Tom på dagtid kan det vara nog så illa med detta.

Jag tror nog dessutom att de som bor och betalar skatt i Hornsbergs strand gör det i betydligt större omfattning än det flottiga kebabhakets gäster.
Citera
2020-06-04, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
En levande stad är inte lika med kebabställen som cementerar dåliga matvanor och fetma i kombination med stök och störningar på kvällar och nätter. Tom på dagtid kan det vara nog så illa med detta.

Jag tror nog dessutom att de som bor och betalar skatt i Hornsbergs strand gör det i betydligt större omfattning än det flottiga kebabhakets gäster.
De som ogillar levande städer kan väl låsa in sig i någon Gated Comunity alt. flytta ut i landet. Sverige är en fri land, visa lite uppskattning för de som lever på riktigt.
Citera
2020-06-04, 17:00
Medlem
Bestbesafes avatar
Jag såg bilder ifrån Midan på nätet vecka sedan.

Det var äldre bilder ifrån förra året.
Då var det ca 200st Muslimer där och åt.
Kön var lång.
Borden var placerade långt ut på vägen.
Sen ser man balkonger ovanför.

Ja på den balkongen vill man inte sola kan jag tänka mig när
man har det där gänget under en och käkar.

Om jag ägt fastigheten
Då skulle jag
byggt om hela utrymmet.

Gjort 10 tal kontorer.
Samt kanske 2-3 lägenheter till där.

Att i samma hus med balkonger
tillåta en osande HALAL restaurang sattsa är ifrån början helt jävla fel.
Hur kunde det ske ?
Citera
2020-06-04, 23:16
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestbesafe

Kön var lång.

Om jag ägt fastigheten
Då skulle jag
byggt om hela utrymmet.

Gjort 10 tal kontorer.

Hur kunde det ske ?

Har du någon länk till dessa bilder?
Citera
2020-06-06, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bestbesafe

Kön var lång.

Om jag ägt fastigheten
Då skulle jag
byggt om hela utrymmet.

Gjort 10 tal kontorer.

Hur kunde det ske ?
En spekulation.
Bostadsrättsföreningen vill hyra ut för att tjäna pengar = lägre hyra för medlemarna.
Kanske var Midan var villiga att betala väldigt mycket i hyra.

Min personliga observation är att det är faktiskt rätt "hög" omsättningshastighet på de olika restaurangerna på Hornsbergsstrand vilken skulle kunna betyda att läget inte är så bra och därmed kanske föreningen inte har massa olika hyresgäst alternativ som bjuder över varandra för att få hyra lokalen.
Midan var kanske enda spekulaten och alternativet var en tom lokal. Inga inkomster = högre hyra för medlemarna.
Klart föreningen hade helst haft ett mäklarkontor där. De betalar bra, skräpar inte ner och för inte oväsen.

Sen är frågan om styrelse gjorde en bra research innan. Midan finns sedan tidigare vid Odenplan. Kollade styrelsen upp hur det var där om Midan är en bra hyresgäst eller inte.
Citera
2020-06-10, 08:14
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
Det verkar inte bara vara i Hornsberg som de har problem med mångkulturen från förorten som vill njuta av sommaren värmen.
https://www.expressen.se/kvallsposte...eskorningarna/

Egentligen samma problem även om nu Hornsberg skyller på att restaurangen.

Babbar beter sig som fiskmåsar. Skränar och skräpar ner. Något en brf borde veta innan man skriver kontrakt.
Citera
2020-06-10, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Föreningens ombud:

Advokat Jörn Liljeström och biträdande jurist Carl-Johan Wärn
Creo Advokater AB
Styrmansgatan 2, 1 tr
114 54 Stockholm

Nu är iof Jörn ingen gröngöling och det här typen av mål skall ligga i hans kompetensområde men i det här fallet så har man varit för het på gröten.

Jörn har även förlorat ett fall mot SSM (Se min trådstart).

Han verkar vara SÅ JÄVLA DÅLIG efter att jag läst fallet han förlorade mot en byggherre som innebar att två privatpersoner fick betala skadestånd på 448 tusen kr, för att deras nyproducerade lägenhet vart nästan 2 år försenad.
Citera
2020-06-10, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
En spekulation.
Bostadsrättsföreningen vill hyra ut för att tjäna pengar = lägre hyra för medlemarna.
Kanske var Midan var villiga att betala väldigt mycket i hyra.

Min personliga observation är att det är faktiskt rätt "hög" omsättningshastighet på de olika restaurangerna på Hornsbergsstrand vilken skulle kunna betyda att läget inte är så bra och därmed kanske föreningen inte har massa olika hyresgäst alternativ som bjuder över varandra för att få hyra lokalen.
Midan var kanske enda spekulaten och alternativet var en tom lokal. Inga inkomster = högre hyra för medlemarna.
Klart föreningen hade helst haft ett mäklarkontor där. De betalar bra, skräpar inte ner och för inte oväsen.

Sen är frågan om styrelse gjorde en bra research innan. Midan finns sedan tidigare vid Odenplan. Kollade styrelsen upp hur det var där om Midan är en bra hyresgäst eller inte.

Nu killgissar jag bara. Har själv hyrt ut lokaler i innerstaden i Sthlm under en tid och man fick se upp med folk från icke skidåkande länder som ville hyra lokaler. De ville ofta få tillstånd till att driva restaurang i lokalerna och var inte rädda för att ljuga lite för att få igenom det.
Inte helt lätt att hitta sådana lokaler i Sthlm på bra adresser, och i regel kostar det en del.
Det kan mycket väl vara så att föreningen på något sätt blivit förda bakom ljuset och lite lurade när de skrev kontrakt med hyresgästen. Kanske skrev in villkor som i efterhand visat sig vara riktigt dåliga.
Att få ut en hyresgäst ur ett lokalavtal är svårt om hyresgästen inte själv är sugen på att röra på sig.
Citera
2020-06-13, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Beror på om man bodde där innan kebabteknikerna kom dit och började leva aphus, har man bott i ett lugnt fint kvarter och bor kvar där så föredrar man att det fortsätter vara lugnt, särskilt om man pyntat för bostadsrätten

Saker och ting förändras.
Man kan ju inte flytta till en plats och förvänta sig att det aldrig kommer att ändras?

Gillar man inte "utvecklingen" så får man söka sig till andra områden och kanske betala ännu dyrare.

Det är tyvärr så världen snurrar och det görs inte undantag för rika gnällspikar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in