Citat:
Ursprungligen postat av OY
Skulle du bli förvånad om Sagnells underhuggare är de som hörs i etern?
Jag skulle inte bli det.
Kanske får vi veta att radiotrafiken även omfattar säpofolk, inte heller en högoddsare.
Ett land och en tid då allt och alla kollades, men inte statsministern under några timmar, och just då mördas han, det kan man knappt tro på, kan du?
Ringde SÄPO men fick inte svar, i en tid då försvaret stod på tå 24/7 och väntade på ett överraskningsanfall precis när som helst, skulle inte tro det.
Varför aktiverades inte kuppförsvaret omedelbart efter att man fick namnet på den avlidne? Jo, sannolikt därför att nyckelspelare visste att det inte var ryssen eller kuppmakare som tagit livet av OP, ganska avslöjande, man visste att OP skulle mördas, och man lät det ske, ganska omskakande för landet.
Vill minnas att jag läst något om kuppförsvaret och varför det inte mobiliserades men minns inte men däremot minns jag den upptrissade stämningen under slutet av kalla kriget med alla ubåtskränkningar och jag vet sedan lumpen att ett anfall skulle föregås av sådan typ mord på regering och kungahus så att man inte blåste mobilisering måste ha sin anledning?