Citat:
Ursprungligen postat av
boboslacke
Då så vänner då förbereder vi presskonferensen.
Var det någon som trodde att vi skulle sitta som passiva fån denna gång och låta dem sköta takthållningen?
Har ni själva delsvar på nedanstående frågor så publicera gärna! Nu finns inga skäl att hålla inne med information man sitter på. Tror det kan bli en lång dag för PU idag. Det lär ta tid att svara på frågorna men är absolut nödvändigt.
Grundfrågor i rond 1:
1, Civila spanare i tjänst knarkspan.
Namn, personnummer, vapeninnehav, typ av kommunikationsutrustning, fordon (typ och regnummer) och positioner uppdrag under kvällen. Framför allt gäller det den som skulle befinna sig vid mordplatsen som benämnts ”Föllinge”.
2, Civila spanare i den sk Knattegruppen.
Namn, personnummer, vapeninnehav, typ av kommunikationsutrustning, fordon (typ och regnummer) och positioner uppdrag under kvällen.
3, Civila spanare som uppgivits till företrädare för regeringen att utföra någon slags privat knarkspaning i området under kvällen.
Namn, personnummer, vapeninnehav, typ av kommunikationsutrustning, fordon (typ och regnummer) och positioner uppdrag under kvällen.
4, Civila spanare på uppdrag för SÄPO/Underättelsetjänsten i Stockholms city under EM och Kvällen.
Inkluderar den sk Företagsskyddsgruppen och Donalds spaningsgrupp. Namn, personnummer, vapeninnehav, typ av kommunikationsutrustning, fordon (typ och regnummer) och positioner uppdrag under kvällen.
5, Andra utpekade grupperingar som sägs stå för observationer om WT personer.
Åkes Gubbar:
Inkluderar det som i vissa kretsar kallades ”Åkes Gubbar” med bland annat poliser och fd poliser under ledning av Åke Leonard Ek. Namn, personnummer, vapeninnehav, typ av kommunikationsutrustning, fordon (typ och regnummer) och positioner uppdrag under kvällen.
Barbro/Leon/ Lennartgrupper enligt Donald Forsberg:
6, WT-observationer
Identifiering av personer bakom de WT observationer som gjorts i varje enskilt fall. Namn, personnummer, vapeninnehav, typ av kommunikationsutrustning, fordon (typ och regnummer) och positioner uppdrag under kvällen.
7, Säpotrion
Grupper som uppgivits utföra privatspaning mot OP. Benämnd Säpotrion. Namn, personnummer, vapeninnehav, typ av kommunikationsutrustning, fordon (typ och regnummer) och positioner uppdrag under kvällen.
Vilka typer av åtgärder vidtogs mot dessa individer?
8, Detaljerad redovisning av Säpos sk Övervakningspm som ingår i utredningen.
Vilka observationer gjordes när. Vilka slutsatser har dragits och vilka åtgärder vidtogs i utredningen och av KP nu.
9, Personer inom underrättelsevärlden och i regeringskansliet som hyste uttalade farhågor om landsförräderi.
Uppgifter som på senare tid blivit offentligt framförda att Ops nära medarbetare och även OP själv gick Sovjetmaktens ärenden och till och med misstänktes begå landsförräderi vid det förestående Moskvabesöket.
Vilken kartläggning och vilka åtgärder vidtogs med anledning av detta?
Lite att bita i KP!
Sammanfattning egen efterforskning
1. Föllinge har jag
2. Heho föreslår ”Almsäter” och ”Ekman” som knattegrupp. ”Almsäter” har jag. Det som talar för är att namnet är fel (med flit?), men varför posera på foto. Så nej
3. Kan gå ihop med 1
4. Inget
5. Nu blir det intressant kopplat till B-gruppen.
Ett av vittnena vid mordplatsen klara indikationer, kan starkt ana två olika mordvittnen till som går att koppla ihop. Ett vittne före mordet också knuten till huvudvittnet. Jag har med viss sannolikhet också id på ”mannen i beigt”, byggt på indicier. Kan skönja B på Drottninggatan före mordet, men det är bara på en indikation.
6-9 Har jag ingenting på
Bara för att man finns i närheten behöver man inte vara en del av mordet. 99,9 % av alla nämnda i protokollen och tråden är ju inte det. Det och kunskapen om att vi inte har del av viktiga delar i FU gör att jag inte vill spekulera i GM. Det går inte att tolka informationen med rimlig säkerhet. Några bedömningar går däremot att göra:
Vi kommer få se pjäser, både personer och fordon, korrigerade i sina positioner. Statsministerns raseri vid lunchen kan få sin förklaring, där har jag en plausibel teori.
Radiotrafiken innehåller lösningen. Förhållanden till främmande makt den viktigaste orsaken till ofullkomlighet och tidsutdräkt i utredningen. Jag blir inte förvånad om de flyttar fram tidpunkten för mordet upp till en minut. Möjligen kan det finnas kopplingar till pågående brottsutredningar när det gäller föremål och personer.