2020-06-10, 06:36
Medlem
KP:s presentation av GM idag ser jag procentuellt så här: CA 85%,SE 10% & övriga 5%. Låt mig tillägga att det är baserat på vad vi vet här på FB.
Citera
2020-06-10, 06:37
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Förväntningarna har stegrats till alldeles för stora proportioner genom de senaste dagarnas skriverier i press o TV.

Det blir ingen lösning som ger svaren på allt.

Många kommer att uppleva ett antiklimax.

Dämpa förväntningarna.

I en tråd som denna kan du inte förvänta dig annat än extremt höga förväntningar. Många här har ensamma eller i sällskap.med andra i decennier försökt finna uppgifter som kan lösa mordet.

Stora delar av svenska folket står i talande stund och väntar sig att efter 34 år äntligen få visshet i detta nationella trauma.

Det är helt enkelt omöjligt att som KP gå ut offentligt och säga att man har lösningen och sedan inte leverera.

Alla tänkande människor behöver givetvis få de bindande bevisen mot GM redovisade nu så att vi får ett avslut en gång för alla.

Nu har vi nått sanningens minut. KP har ett tufft uppdrag. Men det vet han ju redan.
Citera
2020-06-10, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Tror nog att Wall mfl kommer att trycka på hårt och kritiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Jagharenbil
KP:s presentation av GM idag ser jag procentuellt så här: CA 85%,SE 10% & övriga 5%. Låt mig tillägga att det är baserat på vad vi vet här på FB.
Vad är värdet med och meningen med att lägga ut Killgissningar? Det är allvar nu ingen chatt. Frågor skall besvaras. Får du svar på frågorna som jag ställer behöver du inte gissa rakt ut i rymden längre.
Citera
2020-06-10, 06:41
Medlem
Tycker det e konstigt att Jenny Kuttim i SvT just nu bara pratar om Skandiamannen. Känner dom inte till några andra spår.
Citera
2020-06-10, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Tycker det e konstigt att Jenny Kuttim i SvT just nu bara pratar om Skandiamannen. Känner dom inte till några andra spår.
Har du inte förstått att hon är en del av lanseringen av det spåret? Allvarligt?!
Citera
2020-06-10, 06:44
Medlem
andersaanderssonas avatar
Aftonbladet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4qM3vE/flera-moten-om-palme-i-regeringen--lofven-har-medverkat

Citat.

Regeringen har enligt uppgifter till Aftonbladet haft flera möten inför beskedet – möten där även Stefan Löfven deltagit.

På tisdagen fick även Olof Palmes söner information om åklagarens beslut, enligt Aftonbladets uppgiftslämnare.

Också tidigare partitoppar inom Socialdemokraterna ska under gårdagen ha informerats om den dramatiska händelseutvecklingen, uppger källor för Aftonbladet.
Citera
2020-06-10, 06:47
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Då så vänner då förbereder vi presskonferensen.
Var det någon som trodde att vi skulle sitta som passiva fån denna gång och låta dem sköta takthållningen?

Har ni själva delsvar på nedanstående frågor så publicera gärna! Nu finns inga skäl att hålla inne med information man sitter på. Tror det kan bli en lång dag för PU idag. Det lär ta tid att svara på frågorna men är absolut nödvändigt.

Grundfrågor i rond 1:
1, Civila spanare i tjänst knarkspan.
Namn, personnummer, vapeninnehav, typ av kommunikationsutrustning, fordon (typ och regnummer) och positioner uppdrag under kvällen. Framför allt gäller det den som skulle befinna sig vid mordplatsen som benämnts ”Föllinge”.

2, Civila spanare i den sk Knattegruppen.
Namn, personnummer, vapeninnehav, typ av kommunikationsutrustning, fordon (typ och regnummer) och positioner uppdrag under kvällen.

3, Civila spanare som uppgivits till företrädare för regeringen att utföra någon slags privat knarkspaning i området under kvällen.
Namn, personnummer, vapeninnehav, typ av kommunikationsutrustning, fordon (typ och regnummer) och positioner uppdrag under kvällen.

4, Civila spanare på uppdrag för SÄPO/Underättelsetjänsten i Stockholms city under EM och Kvällen.
Inkluderar den sk Företagsskyddsgruppen och Donalds spaningsgrupp. Namn, personnummer, vapeninnehav, typ av kommunikationsutrustning, fordon (typ och regnummer) och positioner uppdrag under kvällen.

5, Andra utpekade grupperingar som sägs stå för observationer om WT personer.

Åkes Gubbar:
Inkluderar det som i vissa kretsar kallades ”Åkes Gubbar” med bland annat poliser och fd poliser under ledning av Åke Leonard Ek. Namn, personnummer, vapeninnehav, typ av kommunikationsutrustning, fordon (typ och regnummer) och positioner uppdrag under kvällen.

Barbro/Leon/ Lennartgrupper enligt Donald Forsberg:

6, WT-observationer
Identifiering av personer bakom de WT observationer som gjorts i varje enskilt fall. Namn, personnummer, vapeninnehav, typ av kommunikationsutrustning, fordon (typ och regnummer) och positioner uppdrag under kvällen.

7, Säpotrion
Grupper som uppgivits utföra privatspaning mot OP. Benämnd Säpotrion. Namn, personnummer, vapeninnehav, typ av kommunikationsutrustning, fordon (typ och regnummer) och positioner uppdrag under kvällen.
Vilka typer av åtgärder vidtogs mot dessa individer?

8, Detaljerad redovisning av Säpos sk Övervakningspm som ingår i utredningen.
Vilka observationer gjordes när. Vilka slutsatser har dragits och vilka åtgärder vidtogs i utredningen och av KP nu.

9, Personer inom underrättelsevärlden och i regeringskansliet som hyste uttalade farhågor om landsförräderi.
Uppgifter som på senare tid blivit offentligt framförda att Ops nära medarbetare och även OP själv gick Sovjetmaktens ärenden och till och med misstänktes begå landsförräderi vid det förestående Moskvabesöket.

Vilken kartläggning och vilka åtgärder vidtogs med anledning av detta?

Lite att bita i KP!

Ja vi är nog många som efter 34 år förväntar oss en seriös och trovärdig presentation av "den rätta lösningen". Uppvisande av de bindande bevisen mot GM. Och, som du säger, svar på alla fortfarande obesvarade frågor om de okända männen med WT.

Det ska bli intressant att höra reaktionerna efter KP:s framträdande.
Citera
2020-06-10, 06:47
Medlem
MrSokratess avatar
Vem är CA?
Citera
2020-06-10, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stillking
Vilket är bra! En spännande och intressant dag vi har framför oss!
Examen efter 10 års kampanj att stänga CPsvamlet som var förutsättningen att komma vidare. Ligg på hårt!

Steg 2 är att Redovisa svaren på frågorna jag postade tidigare. Går ej att låtsas som det regnar där.
Citera
2020-06-10, 06:48
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj

Vad talar för Skandiamannen? Motiv? Hur fick han tag i vapnet? Var inte han vittne från början?
Citera
2020-06-10, 06:49
Medlem
EnGodForlorares avatar
Bara tre timmar kvar nu. Jag tror fortfarande på CP. Det har jag gjort ända sedan domen föll i tingsrätten. Men efter att han friades kändes det som om mordet aldrig skulle bli uppklarat. Under 90-talet matades man med artiklar i Expressen och Aftonbladet om mordvapen hit och testamenten dit men inget spår ledde någon vart. Palmemordet måste va varit kvällstidningarna mest lönsamma kassako någonsin så många löpsedlar som handlade om det.

Som sagt, jag tror på CP. Inte bara pga LP:s utpekade utan jag tror också att polisen fick information från kriminella. Informationen kunde de inte använda i rättegången mot honom för då hade en korruptionsskandal uppdagats. Sedan tror jag det gladde många poliser att Palmes presumtiva mördare frikändes.

Ska bli intressant att se vem de presenterar. Att de skulle lösa Palmemordet det trodde jag aldrig att jag skulle få uppleva. Det är stort.
Citera
2020-06-10, 06:50
Medlem
Mårten Palme säger att mordet på pappan Olof Palme alltid har funnits i bakhuvudet under de här åren som gått – och hoppas nu på att offentliggörandet ska kunna sätta punkt för de funderingarna.
– Jag hoppas såklart på ett konklusivt bevis. Det skulle vara bra om vi kunde få veta exakt hur det här har gått till.
Klockan 9.30 i dag hålls pressträffen som väntas följas av medier världen över.

https://www.aftonbladet.se/a/4qM3vE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in