2020-06-09, 23:14
Medlem
FurirRevaers avatar
Barn? Vad pratar du om? Mellansonen Mårten som var med på bion med sin flickvän var i 20-årsåldern. Häng med lite, är du snäll.
Citat:
Ursprungligen postat av Bestbesafe
Finns det bevis om skottet kom framifrån , eller bakifrån ?

En man som pratat och fått fel svar? Sedan vänt om och skjutit?

Har Lisbeth frugan vittnat om detta?
hon kan ju aldrig ha missat det

Palmes son såg K-P
var det lilla barnet ute så sent utanför bio i sthlm ?
Var fanns han när Palme skjöts?
Mordet skedde efter 23.00 en fredag
Knappast att ungar får vara ute då i liten ålder?
Citera
2020-06-09, 23:14
Medlem
Men är det inte konstigt att det tagit så lång tid att lösa mordet på en så viktig person, jag menar dom som är anklagade är väll inte direkt några as smarta agenter direkt. Hur kan dom kommit undan i över 30 år?

Jag kollar just nu på prison break, och detta påminner ju som fan om den serien. Finns det bilder av Palme skjuten? Har man sett honom begraven? varför finns det teorier om att han inte blev skjuten isåfall?

Mvh
Citera
2020-06-09, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
I morgpn får vi bekräftat att det var Christer Petterson.
Kom ihåg var ni läste det först..
Inte nödvändigtvis. Då SE gjort allt för att binda sig själv till mordplatsen kan ett vapen som binds till SE göra att vi har en ny "ensam galning"..
Fastän alla här vet att han knappast var ensam...
Citera
2020-06-09, 23:17
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OPK123
Jag drack min favoritöl ikväll; Jämtlands IPA från Pilgrimsstad...

But did the manager of a certain factory drink it too? The man above the door. Driving a car, owning a gun. Have Hans Melander jumped across the river to get water as I told him?

Den här tråden måste sparas ner för all framtid. Vilka original, vilka åsikter, vilken ilska.

Får se om jag och de andra CA-ivrarna har rätt. Men min skandiamansångest lever och frodas. Och något lömskt gnager om CP. Och Barbroanerna med Bobo i front är alltid intressant.
Citera
2020-06-09, 23:18
Medlem
Suckmesidewayss avatar
vore ju kul med gryningsräd både i Sydafrika, Cypern o Sverige samtidigt.
Citera
2020-06-09, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldo
Jag är säker på att Skandiamannen inte är mördaren till Olof Palme, det är en person i Skandia mannens umgängeskrets ett antal på fem till sex personer som hatade och ansåg Palme som en säkerhetsrisk, vapnet kom från skandia mannens kompis vapenhandlaren, mördaren är idag död men både Skandia mannen och vapenhandlaren visste vem mördaren var.
Så är det punkt.
Mitt tips nr 2! Endera är SE GM eller också är SE medhjälpare
Citera
2020-06-09, 23:19
Medlem
Wotans avatar
Ni som är lite mer insatta, vad tror ni om Theutenbergs teori, som han tydligen för fram i del 5 av sina memoarer från tiden vid UD och som kommer ut den 15:e Juni? https://www.inblick.se/nyheter/2020/06/05/sovjet-l%C3%A5g-bakom-palme-mordet

Han är övertygad om att det är Sovjet och KGB som låg bakom mordet, samt att skytten var en PKK-man med namnet Latiff (förnamn eller kodnamn?). Bla ska en KGB-agents lägenhet (i Sverige?) buggats olagligt, han ska kvällen den 28:e haft radion igång, och när nyheten om att Palme var skjuten kom ska han på banden ha sagt ”nu har det skett”, ”nu är han död”. Dessa kan dock inte användas som offentliga bevis då buggningen var olaglig.

Anledningen ska ha varit flera små "svek" av Palme mot Sovjetledningen; Bofors-affären som berövade Sovjet en exportmöjlighet av kanoner för 8 miljarder, att Palme ska ha planerat att stoppa de olagliga krutleveranserna till Iran som gjordes genom att smuggla svenskt krut via DDR, samt det viktigaste, han hade ställt sig på NATO:s sida i förhandlingarna om vita/kärnvapenfria zoner i Europa.

Rena fantasier eller kan det ha bära på ngn sanning? (Vi lär ju ev. få veta imorgon )
Citera
2020-06-09, 23:20
Medlem
Kopparkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Varför måste han veta det för att bli en mördare? Den enklaste förklaringen (om SE bevisligen kan bindas vid mordet) är väl den att han går ut från Skandia och går gatan norrut, inte söderut. Han passerar makarna Palme och känner igen dom, vänder och går ikapp. Kanske för att säga något, oklart vad. Han säger ju själv i en artikel att mördaren kanske är star-struck och vill hälsa eller nåt för att kunna säga att han träffat statsministern.

Så blir det inte. Nåt tramsigt om att mördaren kan ha känt sig avvisad och kränkt kan ha räckt. Är då den här kränkta personen beväpnad kan det ju bli tråkig stämning.

Sådant har hänt förr och händer numera också. Människor som upplever sig kränkta tar till det de har för att ge igen, nävarna, kniv men också skjutvapen. Våldsbrott är torftiga, tråkiga och triviala. Det finns inget storartat, bara tragik och misär.

Därmed inte sagt att jag utesluter någon sorts konspiration men då är troligtvis inte SE inblandad. Men osvuret är nog bäst, imorrn bitti vet vi vad som presenteras och vi lär nog fortsätta spekulera och argumentera.

Om det vore så, hur skulle Anders Larsson ha kunnat veta det innan?
Senast redigerad av Kopparkalle 2020-06-09 kl. 23:31.
Citera
2020-06-09, 23:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OPK123
Jag drack min favoritöl ikväll; Jämtlands IPA från Pilgrimsstad...

Kanske vet du namnet på boardfabrikens vd, jag har efterfrågat det, kan det vara samma person som vapensamlaren?

Span86 eller vad nicket nu är, har länge tråkat ur oss med insinuationer kring en företagsledare och Pilgrimstad, på engelska.

Jag finner hintarna intressanta.

Har du ett namn?
Citera
2020-06-09, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Du får läsa på lite.

Han sköts bakifrån. Två skott avlossades där det andra snuddade LP. Givetvis har hon vittnat om detta.

Nog för att Mårten Palme är Olofs son, men han var 24 år gammal vid tillfället..
Det kan vara omvänd skottordning. Lisbeths vittnesmål är inte tillförlitligt.
Citera
Medlem
FurirRevaers avatar
Tror du eller vet du? Var har du läst eller hört det? Skitspännande ifall det blir så eftersom det tyder på att något tas upp om bevakning eller spaning. Kanske vi äntligen får höra mer från Säpos PM om bevakning?
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Det presenteras radiotrafik imorgon.
Citera
Medlem
Gokväll!
Längesedan jag var här, men jag har följt er regelbundet
Trodde nästan inte denna dagen skulle komma. Vad än morgondagen har att erbjuda så håller jag tummarna för ett bra och övertygande material.

Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Det presenteras radiotrafik imorgon.

Kan radiobil 3761 vara inblandad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här