Citat:
Ursprungligen postat av
minay
Givet, jag håller med dig. Hade jag suttit som dommare hade jag dömt han för mord utan att blinka. Finns ingen annan trolig mördare. Och om det skulle finnas någon annan qom velat skada wilma varför skulle denne döda wilma hos pojkvännen och placera huvudet där utan att drt luktat? Men tyvärr ser rättsystemet i sverige ut såhär och det är inte bekräftat svart på vitt att han är mördaren det är inte så kallat bort om rimligt tvivel
Brott mot griftefriden är det inget tvivel om. Inte heller att han skadat henne tycker jag. Vad har vi på honom om vi bara pratar mord?
1. Motiv finns, han är också aggressiv och har kort stubin.
2. Grannar hör bråk och troligtvis är det Wilma som skriker väldigt högt och länge. Sen blir det knäpptyst och ingen hör från W efter detta. Det låter som att hon antingen blev allvarligt skadat eller mördad vid den här tidpunkten.
3. Bevis pekar mot att T skadat eller allvarligt skadat W i vardagsrummet (blodspår, DNA, spår på väggar).
4. Bevis pekar på att W själv förflyttat sig eller blivit förflyttad till sängen och sen varit avliden där. För hon var inte död tillräckligt länge i vardagsrummet för att hunden kunde markera, men han ser väldigt mycket blod så hon måste skadats här.
5. W måste ha dött i lägenheten och alla spår pekar mot T. Det finns ingen annan som man kan peka på. Dörren har varit låst och ingen annan har kunnat komma in. Teorin om fler nycklar har ingen kunnat bekräfta.
6. Trovärdigheten i Ts historia är väldigt låg. Hans berättelse om vad som hänt hänger inte ihop och andra förhör visar att detta är en snubbe man inte kan lita på
Har jag missat något?