2020-06-09, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
På polisens mugshot ser han verkligen ut som en sluten och kall psykopat.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/37-aringen-tidigare-ostraffad-oklart-motiv-bakom-dubbelmordet

Vilken mugshot? Det där är en fantombild.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
Jag undrar om just datorer är själva motivet. Den mördade 8-åringen var ju son till Sveriges vid det laget mest ökända datorbutiksägare. En person som retat upp många unga datoranvändare genom att inte leverera vad de beställt.

Skulle det stämma så pratar vi en väldigt kapabelt psykfall. Dels ge sig på ett oskyligt barn. Men framförallt den planering som måste ha krävts. Han bör haft koll på att 8-åringen var butiksägarens son, hur och när han tog sig till skolan osv. Allt detta för ett ganska banalt motiv. Jag köper det inte riktigt.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Eller en grandios självbild, både om skolresultat och popularitet bland tjejer...

Exakt min tanke, men vill inte dra några förhastade slutsatser.
Citera
2020-06-09, 22:19
Medlem
Citat:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/37-aringen-tidigare-ostraffad-oklart-motiv-bakom-dubbelmordet

mugshot Det är en fantombild. Trodde du på riktigt att det var en bild på honom?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Det gjorde du inte men du argumenterar om något som redan är avhandlat och indikerar alltså att det är en öppen fråga. Läste svenska och har 230 högskolepoäng från Chalmers så jag klarar mig.

Uppenbarligen inte avhandlat eftersom många inlägg fortfarande handlar om denna användare. Därav poängterade jag de två sakerna i mitt inlägg.
Citera
Medlem
henkesss avatar
Citat:
En klassisk morakniv med plasthandtag och parerstång vid bladet om man inte har råd med något bättre. Stadga, robusthet och greppvänligt handtag.

Ändå så lyckas allt som ofta mordvapnet vara en butterflykniv. Du menar att det finns något som tyder på att han bara spontant gick runt med en butterflykniv ute?
Citera
Medlem
Fantombilden är ju för övrigt totalt olik Daniel, jag har sett den många gånger och aldrig ens tänkt tanken att det skulle kunna vara han. Den har nog snarare vart vilseledande i polisens arbete genom åren.
Citera
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:

Det är väl en fantombild? Lite udda att Aftonbladet publicerar namn och bild på GM, även om han erkänt, det brukar väl annars ske efter fällande dom.
Citera
2020-06-09, 22:20
Medlem
Citat:
Eller en grandios självbild, både om skolresultat och popularitet bland tjejer...
+1
Talar för att jf är dn. Kunde inte låta bli att bättra på bilden av sig själv lite, kanske har han den bilden av sig själv.
Senast redigerad av Laternan 2020-06-09 kl. 22:25.
Citera
Medlem
Vargiveums avatar
Ursprungligen postat av Vargiveum
Vet man något om familjeförhållandena i hans uppväxt? Var de normala?

Citat:
Ursprungligen postat av online_always
ja någonting har ju inte stått rätt till i vilket fall, det kan man väl rätt enkelt konstatera.

Nja, det behöver inte vara självklart... Normala familjer har fostrat onormala barn...
Vad jobbade föräldrarna med t.ex.
Citera
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:

ja, han ser nästan ut som om han är ritad i ett datorprogram
Citera
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breeder
En av två bröder som vägrat topsa sig alltså.

Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det var exakt vad jag misstänkte. När någon vägrar att bli topsad så är det stor sannolikhet att det är den personen. Om brodern också har vägrat så måste även han ha känt till det eller kanske rent av är medbrottsling.
Men det är inte så. De har inte ens blivit tillfrågade om topsning tidigare, någon av dem. Det polisen som har tagit hjälp av en släktforskare som är DNA-expert, Peter Sjölund (mycket känd för den som släktforskar m h a bland annat DNA).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in