Citat:
Ursprungligen postat av
Hunterrr
Ja selvsagt, men jeg mente at selv om i et tenkt tilfelle, at noen for eks hypotetisk er en person som er god på IT, og TH prøver å lansere en ide for seg ang å delta på drap av en eldre dame, så er det vel en veldig stor sjanse for at man sier nei selv om han blar opp aldri så mange millioner? Er jo ikke mange som kan være i stand til å si ja til sånt?
Jeg synes ikke det er opplagt at den første han spurte bare sa ja og nr 2 også sa ja, så da løste det seg uten at han trengte spørre flere? Han kunne jo ikke risikere at de sa nei og trakk seg for da ble det jo ikke noe av planen hans isåfall?
Var derfor jeg lurte på om noen har gode teorier om hvordan han kunne klare løse det isåfall?
Ja, skjønner hva du mener.
Det kan vel være at man over noe godt i glasset en kveld diskuterer mange ting, der han blant annet vurderer holdningene til en person. Hypotetisk en han vet kan masse om krypto, spør hvordan det fungerer, om man kan skjule handlinger osv. Etter flere og flere samtaler kan han vel spørre om personen er interessert i å utføre dette i praksis for en viss pengesum. På forhånd kan han vel ha fått bekreftet på et vis hvor langt han er villig til å gå.
Et annet forslag jeg har er at dem kan ha blitt truet til det? Jeg vet ikke hva slags makt folk har, men folk med penger har mye makt.
Tredje forslag er at han har leid inn en "torpedo" til å gjøre det for seg, og slike er vel ikke vanskelig å be?
Edit; Finner du riktig folk i en "riktig" livssituasjon så tror jeg det er ganske mye man kan bli manipulert til å gjøre. Riktig livssituasjon mener jeg psykisk syke, folk med lite penger osv.