2020-06-09, 22:03
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Ja det är mycket man tycker polisen borde kollat upp då personen som visade sig vara GM är i rätt ålder, rätt gärningsmannaprofil samt bor i närområdet...
Vet du att han bodde i närområdet 2004? Att han bor där nu har ju inget med 2004 att göra.
Citera
2020-06-09, 22:04
Avslutad
Allt Jordgubbsflickans hävdar faller på två saker av vad jag noterat hittills:

Åldern: Hävdade han var minst 30 vid dådet. I själva verket 21.

Fallenheten för skolan: Påpekade att hans vänner sagt att han aldrig behövde plugga men klarade allting ändå. Visade sig vara medelmåttig i skolan och ett IG i projektarbetet.
Citera
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino
Precis, det är frågor som blir intressanta att få svar på. Han kan tex ha varit på festen på Barnhemsgatan som polisen verkar ha intresserat sig för även på senare år. Det lär vi få veta så småningom.

Min poäng var att tidpunkten för morden är gåtfull nog för att behöva förklaras på andra sätt än genom scenariot jag skrev. Jag tror ingen människa går upp, sätter sig på en buss och nyvaken hugger ihjäl två främmande personer en småregnig höstmorgon.

Det stod att han vid tidpunkten bodde hos föräldrarna som då bodde lite utanför Linköping. Han hyrde 2009 en lägenhet i Linköping. Så ja, han kan ha varit på fest, sovit över hos någon och varit på väg till bussen på morgonen. Det ska bli intressant att höra vad han har för förklaring. Han kanske hade dragit i sig både det ena och det andra på festen och hamnade i psykos, typ röster som befallde honom att döda första bästa person han såg? Något snett i skallen måste det ju blivit där liksom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flying.Swine
Vet du att han bodde i närområdet 2004? Att han bor där nu har ju inget med 2004 att göra.

Han bodde då hemma hos föräldrarna i Sturefors...
Citera
2020-06-09, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PetraParker
Om polisen har missat "Daniel har fått sparken"-spåret är det pinsamt.

Det har dom inte då mördaren Daniel aldrig jobbat där.
Citera
Medlem
Jafattars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetraParker
Om polisen har missat "Daniel har fått sparken"-spåret är det pinsamt.
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Har man avfärdat denna Dani*l som jobbade på sekvencia som pojkes far såg till att han sparkades av Husse? Han var både ostabil och mindre glad?

Ojojoj!
Han mördade grabben för att hämnas!
Citera
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Skämtar du? Hon skriver ju att personen bor utomlands bland annat.

Allt annat är ju bara copy-paste på teorier från GW.

Hon skriver dessutom att GM skulle omge sig av tjejer och vara en person med många vänner. Introvert bland främlingar (vem är inte det?) men kuuuung bland sin vänskapskrets osv. Hon har även sagt att han har en yngre bror och så vidare. Det stämmer inte heller.

Dessa allmängiltiga gissningar stämmer inte alls in på GM som varit en enstöring, utanför samhället och knappt jobbat nånting.

Det enda som stämmer som hon sagt är sånt som varit känt genom media. Psykoanalysen var knappast avancerad och även den tagen från media. Hon har dessutom hävdat att han glömt bort att han gjort detta osv osv.

Nää hon har försökt att ge så svävande svar som möjligt för att få rätt i slutändan, men tyvärr till och med misslyckats med det och skäms troligtvis nu över att hon gissat fel och skriver inte därför att hennes bluff är synad.

Det träffande enligt mig var att hon beskrev GM som just en ensamvarg som mördat under psykos. Långt ifrån teorier om en missbrukande/kriminell/hämdlysten GM som hade affärer med M:s pappa (något som många andra verkar riktat in sig på).
Att han inte använder adidasbyxor, går utan jacka endast iförd polotröja men har mössa, beskrivning av hans ansiktsdrag mm gör också att hon känns trovärdig.
Det är mitt intryck iallafall. Återstår att se om det stämmer sen också...
Citera
2020-06-09, 22:06
Medlem
Jaha, då har vi vår dubbelmördare. Hoppas tidningarna fortsätter att gräva djupt i hans liv nu och ger oss massor av intressanta intervjuer med vänner, släktingar, gamla skolkamrater och ev. flick-/pojkvänner.

Dubbelmordet kommer att hamna i skuggan av palmeutredningen som presenteras i morgon, givetvis. Men under kommande veckor blir det en tuppfight mellan Staaf och Petersson vem som får mest utrymme i tidningarna. Jag tror Staaf vinner i längden då han har en levande GM och kommande rättegång som ess i rockärmen.

Några frågor jag vill ha svar på tills rättegången:

1. Har mördaren varit aktiv i diskussionen på detta forum? Att han läst tar jag för givet.
2. Är mördaren den person med förvridet ansikte som sågs sitta vid trädgårdsföreningen?
3. Varför var han på Åsgatan den morgonen?
4. Motiv, händelseförlopp och flyktväg
5. Har han synliga skärsår i handen? Och har han i sådant fall sökt vård för detta?
6. Vilka har vetat om att han är GM?
7. Hur har dubbelmordet diskuterats inom familjen och med släktingar och vänner?
8. Hur har hans uppväxt varit, mobbad/utstött/ensam, missförhållanden i hemmet?
9. Hur har han kunnat leva med detta på sitt samvete under 16 år?
10. Har han någon gång varit nära att avslöja sig själv?
11. Har någon frågat honom om han är GM?
12. Har han begått andra grova brott före eller efter dubbelmordet?
13. Vilka psykiska problem har han?

Skål trådvänner!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flying.Swine

GM bodde hos sina föräldrar i Sturefors vid tiden för mordet. Det är inte direkt närområdet.
Citera
Medlem
Vargiveums avatar
Vet man något om familjeförhållandena i hans uppväxt? Var de normala?
Citera
2020-06-09, 22:07
Medlem
Scalpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hebus
Ingen Lunarstorm, ingen Skunk. Ingenting sådant har intresserat han.
Helgon.net var rätt stort på den tiden. Många skummisar hängde där.
Citera
2020-06-09, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Det här är inte en kass amerikansk TV-serie. Man har ju hittat GM via DNA-registret hos family tree. Han var väl hemma.

Jag får lite kalla kårar sista svaret man fick sen blev det tyst om denna jordgubben
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in